GRY STRATEGICZNE
7 - w obronie Lwowa
Trzecia część lotniczej trylogii.
cena:
25.50 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 2
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 15 min.
wydawca: Instytut Pamięci Narodowej (2015)
projektant: Karol Madaj
wersja językowa: polska
Opis
Zadaniem 7. Eskadry Myśliwskiej jest powstrzymanie 1. Armii Konnej, która galopuje w kierunku Lwowa. Polscy i amerykańscy lotnicy starają się zatrzymać natarcie bolszewików na linii Bugu. Po raz pierwszy w historii samoloty walczą z uzbrojoną w karabiny kawalerią. Przed 95 laty garstka pilotów powstrzymała wielotysięczną konnicę. Czy dziś uda Ci się powtórzyć ich sukces?
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2017-05-02
Miniaturowa gra strategiczna
autor:
Michał Hartleb
Pudełko swoje waży - w środku aż 3 instrukcje (po polsku, angielsku i ukraińsku), grubaśna kartonowa plansza, drewniana kostka do gry i garść żetonów. Wykonanie jakościowo na bardzo wysokim poziomie, jedyne co można zarzucić, to że plansza nie chce się zbyt równo wyprostować przy rozkładaniu. Drewniana kostka K6 z asymetrycznymi oznaczeniami (3 dlagi PL, 2 sowieckie, 1 awaria) - wypas. Instrukcja wydaje się gruba, ale po 1. połowa książeczki to rys historyczny (w końcu gra wydana przez IPN :) ), a po 2. w pozostałej połowie jeszcze 50% to ilustracje, obrazujące na przykładach stosowanie zasad gry. Natomiast de facto wytłumaczenie reguł nowemu graczowi zajmuje jakieś 5 minut. Rozegranie partyjki to około 20 minut, przy czym już od 2 (z 8) kolejki gra staje się coraz intensywniejsza i bardziej emocjonująca. Generalnie, biorąc pod uwagę wielkość gry i jej cenę (jedynie 25zł), nie ma się co zastanawiać. Za tą cenę praktycznie nie da się znaleźć lepszej propozycji :)
Pudełko swoje waży - w środku aż 3 instrukcje (po polsku, angielsku i ukraińsku), grubaśna kartonowa plansza, drewniana kostka do gry i garść żetonów. Wykonanie jakościowo na bardzo wysokim poziomie, jedyne co można zarzucić, to że plansza nie chce się zbyt równo wyprostować przy rozkładaniu. Drewniana kostka K6 z asymetrycznymi oznaczeniami (3 dlagi PL, 2 sowieckie, 1 awaria) - wypas. Instrukcja wydaje się gruba, ale po 1. połowa książeczki to rys historyczny (w końcu gra wydana przez IPN :) ), a po 2. w pozostałej połowie jeszcze 50% to ilustracje, obrazujące na przykładach stosowanie zasad gry. Natomiast de facto wytłumaczenie reguł nowemu graczowi zajmuje jakieś 5 minut. Rozegranie partyjki to około 20 minut, przy czym już od 2 (z 8) kolejki gra staje się coraz intensywniejsza i bardziej emocjonująca. Generalnie, biorąc pod uwagę wielkość gry i jej cenę (jedynie 25zł), nie ma się co zastanawiać. Za tą cenę praktycznie nie da się znaleźć lepszej propozycji :)
dodano: 2015-08-19
Świetna prosta gra eurowojenna
autor:
rajplansz
Gra „7. w obronie Lwowa” jest częścią trylogii wydanej przez Instytut Pamięci Narodowej w celu popularyzowania polskiej historii. Tak jak poprzednie części (303 i 111) nawiązuje ona do działań lotnictwa polskiego w walce z niepodległość Polski. Wszystkie te gry nawiązują do losów tego samego kościuszkowskiego dywizjonu – zmieniała się nazwa (najpierw 7 Eskadra, później 111 Eskadra i na koniec sławny Dywizjon 303), zmieniali się piloci, ale nie zmieniało się bohaterstwo w walce o wolność Polski.
Komponenty
W niewielkim pudełku kryją się bardzo ładne i dobrze wykonane elementy. Sztywna plansza, duże żetony, drewniane znaczniki oraz również drewniana sześciościenna ale jednak nietypowa kostka. Do tego dochodzą trzy kolorowe instrukcje na kredowym papierze w języku polskim, angielskim i ukraińskim. Połowa instrukcji to rys historyczny – opis powstania i działań 7 eskadry lotniczej osadzony w ogólnym tle wojny polsko-bolszewickiej.
Wszystko to robi bardzo dobre wrażenie.
Zasady
„7” jest hybrydą gry wojennej i eurogry. Chociaż w instrukcji aż piętnaście stron, to opis zasad – to jednak są one bardzo proste, zrozumiałe i łatwe do opanowania. Po prostu jest mnóstwo rysunków z przykładami – zajmują one dużo więcej miejsca niż tekst. W ten sposób nawet ktoś sceptycznie nastawiony powinien bez problemu opanować reguły. Zasady są podzielone na podstawowe i zaawansowane. I choć zasad zaawansowanych jest mało to jednak zupełnie zmieniają one rozgrywkę.
Wrażenia
Jest to prosta hybryda, z dobrym umocowaniem historyczno-wojennym i euro mechaniką urozmaiconą wojenną losowością. Rozgrywka nie jest banalna i może być bardzo emocjonująca, szczególnie pod koniec, gdy Rosjanie zbliżają się już do miasta. Gdy los Lwowa waży się na szalach a kolejne naloty nie przynoszą efektów napięcie rośnie…
Gra jest szybka i rozgrywka zajmuje około 30 minut, dzięki czemu świetnie nadaje się na wypełniacz pomiędzy cięższymi tytułami. Bardzo dobrze też sprawdzi się jeżeli będziemy chcieli zagrać z dziećmi – proste zasady i ciekawy temat powinny wzbudzić ich zainteresowanie.
Gra „7. w obronie Lwowa” jest częścią trylogii wydanej przez Instytut Pamięci Narodowej w celu popularyzowania polskiej historii. Tak jak poprzednie części (303 i 111) nawiązuje ona do działań lotnictwa polskiego w walce z niepodległość Polski. Wszystkie te gry nawiązują do losów tego samego kościuszkowskiego dywizjonu – zmieniała się nazwa (najpierw 7 Eskadra, później 111 Eskadra i na koniec sławny Dywizjon 303), zmieniali się piloci, ale nie zmieniało się bohaterstwo w walce o wolność Polski.
Komponenty
W niewielkim pudełku kryją się bardzo ładne i dobrze wykonane elementy. Sztywna plansza, duże żetony, drewniane znaczniki oraz również drewniana sześciościenna ale jednak nietypowa kostka. Do tego dochodzą trzy kolorowe instrukcje na kredowym papierze w języku polskim, angielskim i ukraińskim. Połowa instrukcji to rys historyczny – opis powstania i działań 7 eskadry lotniczej osadzony w ogólnym tle wojny polsko-bolszewickiej.
Wszystko to robi bardzo dobre wrażenie.
Zasady
„7” jest hybrydą gry wojennej i eurogry. Chociaż w instrukcji aż piętnaście stron, to opis zasad – to jednak są one bardzo proste, zrozumiałe i łatwe do opanowania. Po prostu jest mnóstwo rysunków z przykładami – zajmują one dużo więcej miejsca niż tekst. W ten sposób nawet ktoś sceptycznie nastawiony powinien bez problemu opanować reguły. Zasady są podzielone na podstawowe i zaawansowane. I choć zasad zaawansowanych jest mało to jednak zupełnie zmieniają one rozgrywkę.
Wrażenia
Jest to prosta hybryda, z dobrym umocowaniem historyczno-wojennym i euro mechaniką urozmaiconą wojenną losowością. Rozgrywka nie jest banalna i może być bardzo emocjonująca, szczególnie pod koniec, gdy Rosjanie zbliżają się już do miasta. Gdy los Lwowa waży się na szalach a kolejne naloty nie przynoszą efektów napięcie rośnie…
Gra jest szybka i rozgrywka zajmuje około 30 minut, dzięki czemu świetnie nadaje się na wypełniacz pomiędzy cięższymi tytułami. Bardzo dobrze też sprawdzi się jeżeli będziemy chcieli zagrać z dziećmi – proste zasady i ciekawy temat powinny wzbudzić ich zainteresowanie.
Kolejna gra dla pasjonatów historii. Jak poprzednie gry nie zachwyci zwykłego Kowalskiego, gracza niedzielnego, który nie interesuje się historią. Jednak osobom, które choć troszkę się tym interesują: serdecznie polecam
Nowe elementy oraz zmiana zasad ponownie sprawia, że gracz musi trochę pokombinować i po rozegraniu kilku partii wypracuje najlepszą taktykę gry każdą ze stron konfliktu.