gry planszowe strategiczne > XCOM - Gra planszowa
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu XCOM - Gra planszowa

XCOM - Gra planszowa

Przyszłość Ziemi jest w Waszych rękach.

cena:

203.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 60 do 120 min.

wydawca: Galakta (2015)
nr katalogowy:PL-XCO1
projektant: Eric M. Lang

wersja językowa: polska

Opis


Paryż jest oblężony. Miliony mieszkańców uciekają z Nowego Jorku. Ataki przeprowadzone przez obcych w Nankinie i Changzhou doprowadziły do ogromnej paniki na ulicach Szanghaju. Satelity ochronne wykryły UFO orbitujące nad Meksykiem, Rosją i Brazylią. Ludzkość stoi na krawędzi zagłady. Aby stawić czoła temu pozaziemskiemu zagrożeniu, rządy całego świata się zjednoczyły aby utworzyć elitarną organizację paramilitarną, zwaną XCOM.

Jako część XCOM macie do swojej dyspozycji najlepsze wyposażenie i żołnierzy. Zniszczcie UFO; zbadajcie technologie obcych; chrońcie swoją bazę. Tylko właściwe połączenie umiejętności szybkiego podejmowania decyzji, uważnego planowania i odważnych ruchów pozwolą osiągnąć sukces w starciu z inwazją obcych, którymi kieruje w czasie rzeczywistym specjalna aplikacja. Jesteście ostatnią nadzieją ludzkości!

XCOM: Gra planszowa to kooperacyjna gra o obronie Ziemi przed natarciem obcych dla 1-4 graczy, oparta na wielokrotnie nagradzanej grze komputerowej XCOM: Enemy Unknown.

Uwaga! Do rozgrywki wymagana jest darmowa aplikacja, dostępna na urządzenia iOS, Android oraz większość przeglądarek internetowych.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-10-28 Inwazja obcych to niezła zabawa autor: Syla

W grze wcielamy się w członków tytułowej, międzynarodowej organizacji, która ma na celu odparcie inwazji obcych.
Każdy gracz wciela się w jedną z ról wykonując powierzone mu zadania w ścisłej współpracy z pozostałymi graczami.
W pierwszej fazie gry na wykonanie wszystkich czynności mamy ściśle określony czas, który odmierza nam aplikacja. Druga faza to już tylko rozpatrywanie naszych działań.
Gra jest bardzo wymagająca szczególnie na wyższych poziomach trudności, ale to tylko potęguje wrażenia z gry.
Faza czasowa powoduje takie emocje, że gracze będą na siebie krzyczeć naiwnie myśląc że da im to więcej czasu. Jednak zwycięstwo obcych będzie zbliżać się nieubłaganie. W grze nie będziemy zbliżać się do zwycięstwa, a jedynie odwlekać porażkę. Jest to idealne wyzwanie dla ludzi lubiących trudne gry kooperacyjne.
Aplikacja nie przeszkadza, ani nie umniejsza rozgrywki. Jeden z graczy musi zwracać na nią uwagę reszta bawi się analogowo. Gra idealnie oddaje klimat gry komputerowej.

Plusy:
+Wymagająca i emocjonująca
+Ładne wykonanie i dobre użycie grafik z gry komputerowej
+Możliwość wyboru poziomu trudności misji finałowej daje dużą regrywalność
+Niesamowity klimat i poczucie zbliżającej się klęski
+Łatwa do wytłumaczenia
dodano: 2018-07-25 Przygotuj sie na sromotne lanie od kosmitów - bez save scummingu autor: PawelS

Uwielbiam komputerowego XCOM. Planszówka wydawała mi się obiecująca, ale miałem pewne wątpliwości. Czy aplikacja wymagana do działania gry faktycznie ją wzbogaci zamiast po prostu udziwnić? Czy zarządzanie globalnym wysiłkiem obrony (mała część komputerowego pierwowzoru) okaże się emocjonujące i warte uwagi w formie planszowej? Czy nie lepiej by było zrobić grę a'la Descent z żolnierzami i kosmitami?

Kiedy zagrałem, wszystkie wątpliwości zostały rozwiane.

Na pierwszy rzut oka licencja może się wydać kosmetyczna. Nic bardziej mylnego. Chociaż XCOM planszowy nie symuluje gry komputerowej (tzn w żadnym momencie nie zamienia sie w taktyczny skirmish) ta gra łapie czystą, pierwotną esensję settingu!

Z czym kojarzy Ci sie XCOM?

Z solidnym łupniem, przeważającymi siłami wroga, błędami których sromotnie żałujesz, kalkulowanym ryzykiem i ciągłą walką by oszukać przeznaczenie. XCOM to ostatnia szansa ludzkości w nierównej walce, desperacka próba przetrwania mimo szans procentowych.

Prawdopodobnie przegrasz swoją pierwszą grę. Prawdopodobnie przegrasz i drugą. Ja wygrałem dopiero trzecią, kiedy zagrałem na poziomie Easy.

Gra nie jest gatewayowa, ale nie jest skomplikowana. Jeśli ktoś ogarnia Pandemię z dodatkami, da sobie radę. Inna sprawa, to losowość. Trzeba postawić sprawę jasno: może się zdarzyć, że prawdopodobieństwo Cię zawiedzie. Tak jak w grze komputerowej, kiedy cztery Overwatche pod rząd nie trafiają szarżującego Mutona.

Wszystko co robisz ma średnio 33% szans na powodzenie. Tylko technologia jaką opracowuje Naukowiec (jedyna rola, która nie musi podejmować decyzji w mgnieniu oka... ale jego decyzje bywają najbardziej znaczące!) pozwala zwiększać szanse bądź dodawac automatyczne sukcesy. Jak w grze komputerowej, zaczynasz na przegranej pozycji i musisz się z niej wygrzebać przez badania i rozwój - z tym, że świat stoi w płomieniach i nigdy nie starczy środków, aby zrobić wszystko.

W czasie gdy Naukowiec decyduje które technologie warte są inwestycji reszta graczy walczy z siłami wroga: wysyłając żolnierzy, myśliwce i satelity przeciwko kosmitom. Niestety, wszystko to kosztuje, a sakiewka nie jest nieskończona. Przygotuj się na nie lada dylematy.

Większość znaczących decyzji jest dodatkowo podejmowana przy presji czasu. Decyzje nie są skomplikowane, ale z reguły jest to wybór mniejszego zła. Wszystko by przetrwać, by dotrwać do finałowej misji, jedynej szansy na wygraną.

Jeśli lubisz tylko gry, w które wygrywasz, to nie jest dla ciebie. Ale jeśli lubisz maksymalnie tematyczne symulatory życia na krawędzi zagłady, poczujesz się jak w domu. A kiedy w końcu wygrasz XCOM, poczujesz dumę. I pewnie wkrótce podniesiesz poziom trudności ;)

Warto też dodać, że dzięki ograniczeniom czasowym i podziale ról ciężko w tej grze dyktować innym graczom co mają robić. Każdy ma tyle na głowie, że po prostu nie ma czasu myśleć za innych.

Ta gra jest w moim osobistym Top 5 wszechczasów. Mało która planszówka daje mi tyle adrenaliny, tyle klimatu, tyle poczucia osaczenia i desperackiej walki ze znajomymi o ocalenie ludzkości. Są bardziej eleganckie planszówki, są bardziej ułożone i zbalansowane. Ale nie o to tu chodzi. Ta gra chwyta nie tylko za rozum, ale i za duszę.

Jeśli lubisz klimat walki o przetrwanie i nie przeszkadzają ci kostki - polecam.
dodano: 2018-05-18 Świetna strategia autor: Piotr Karolak

Niesamowicie wciągająca, chociaż o dość prostych zasadach, gra. Grałem już ze cztery razy, za każdym razem PORAŻKA! Ale to mnie tylko podkręca, żeby grać dalej!
dodano: 2016-12-13 Cztery gry w jednej autor: theczarek

Ci którzy znają komputerowy X-Com spodziewali się po wersji planszowej czegoś w rodzaju Space Hulka czy SW:Imperial Assault. Ponoć sami twórcy gry komputerowego stowrzyli taką planszówkę by testować tryb tektyczny gry. (I dostali w nią łupnia od samego Sida Meier'a)

Tymczasem dostaliśmy grę kooperacyjną skupioną na strategicznym (i ekonomicznym) aspekcie walki z kosmitami. Muszę przyznać że sam nie byłem do pomysłu X-com jako asymetrycznej gry kooperacyjnej przekonany. Pomysł niby ciekawy, każdy ma swoje stanowisko, kazdy robi swoje do tego presja czasu ale wszyko wydawało mi się strasznie chaotyczne. Przeszło mi po tym jak otrzymałem grę od dziewczyny na gwiazdkę.

Mechanim fazy czasowej i rozliczania to majstersztyk. Rozlieczenie bez presji czasu pozwala odetchnąć, złapać oddech i przygotować się na kolejną falę obcych i towarzyszących im kryzysów. Dzieki tem unika się też błędów w rozgrywce - faza czasowa skupia sie głównie na decyzjach o alokacji zasobów - pozostawiając bardziej rozbudowane mechanicznie rozstrzygniecia na później.

Dzieki aplikacji i roli głównego oficera chaos w fazie czasowej zostaje opanowany. Przynajmniej do poziomu gdzie staje się częścią satysfakcjonującej rozgrywki. Poszczególne role i ich kompetencje są tak zazębione, że muszą ze sobą ściśle współpracowacować i na tyle rozbudowane że nie są nudne.

Wielki plus również dla samej aplikacji. W wersji PC uwzględniono możliwość wyboru ekranu wyświetlania. Niby mała rzecz a cieszy. Polecam przerobienie swojego pokoju w centrum dowodzenia z telewizorem cyfrowym w roli głównego ekranu.

Scenariusz wprowadzajacy - czyli samouczek - zapewnia bezbolsne wejście w grę i ogranicza czas suchego tłumaczenia zasad na rzecz "nauki w locie".
Jedyną wadą jest konieczność przechodzenia samouczka (lub pierwszych dwuch jego tur) za każdym razem gdy zasiada gracz nie znający gry. Na szczęście ten jeden raz wystarcza.

dodano: 2016-06-20 Ciekawostka autor: lb_lb

Grę kupiłem w planszomanii w rewelacyjnej cenie, muszę przyznać że obawiałem się że gra będzie skomplikowana, ale po rozegraniu scenariusza treningowego okazała się dość prosta. Każdy z graczy wciela sie w jedną z postaci i odpowiednio nią zarządza. Czas pełni tutaj kluczową rolę bo decyzję podejmuje się szybko i w porozumieniu z innymi graczami. Gra jest dla stałej grupy bo musimy się szybko komunikować, czasem półsłówkami określa czy brakuje np. pieniedzy etc..
Naprawdę fajna gra.
dodano: 2016-01-18 Centrum dowodzenia walki z kosmitami autor: wyrd

Grę kupiłam chłopakowi, który z niecierpliwością czeka na kolejną część X-coma komputerowego. Osobiście nie przepadam za motywem walki z obcymi, ale ucieszyłam się że jest to gra kooperacyjna. Grałam na razie dopiero 2 razy, ale muszę przyznać, że gra fajnie wymyślona i wciąga. Elementy są dopracowane, ładnie wykonane i role postaci są dobrze określone. Każda z postaci - dowódca, główny oficer, kapitan oddziału i główny naukowiec ma swoją działkę, o którą musi zadbać, wspomagając innych dzięki swoim zdolnościom specjalnym. Gra jest bardzo dynamiczna i trzyma w napięciu dzięki aplikacji, która w czasie rzeczywistym informuje o pewnych zdarzeniach i wskazuje która postać jakie może wykonać zadania. Aplikacja odlicza czas, więc trzeba szybko myśleć i reagować. Zarówno ta dynamika jak i sam wygląd planszy sprawia, że czujesz się jak w prawdziwym centrum dowodzenia, gdzie każda decyzja się liczy. Grę bardzo polecam.