gry planszowe strategiczne > Roll for the Galaxy (edycja angielska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Roll for the Galaxy (edycja angielska)

Roll for the Galaxy (edycja angielska)

Kościana gra o budowie kosmicznego imperium.

cena:

254.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 13 lat
czas gry: od 30 do 60 min.

wydawca: Rio Grande Games (2014)
nr katalogowy: RIO 492
projektant: Thomas Lehmann , Wei-Hwa Huang

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Roll for the Galaxy is a dice game of building space empires for 2-5 players. Your dice represent your populace, whom you direct to develop new technologies, settle worlds, and ship goods. The player who best manages his workers and builds the most prosperous empire wins!This dice version of Race for the Galaxy takes players on a new journey through the Galaxy, but with the the feel of the original game.Components5 dice cups5 credit markers5 player mats5 player screens5 phase strips9 faction tiles (wide, numbered 1‑9, with dark grey corners)9 home world tiles (with dark grey corners)111 custom dice:25 white Home22 red Military9 purple Consumption20 blue Novelty14 brown Rare Elements12 green Genes9 yellow Alien Technology55 game tiles (double‑sided)1 cloth bag (to hold game tiles)33 victory point (VP) chips20 small 1 VP chips8 medium 5 VP chips5 large 10 VP chips5 phase tiles (with large phase symbols)rulebook 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-01-21 autor: coldsoul

Bardzo dobra gra. Mimo wszystko RaceFTG ma u mnie punkcik wyżej.
dodano: 2015-12-17 Bardzo dobra autor: monga

wyjątkowo udane przeniesienie karcianego Race'a na kostki. Co prawda po jednej rozgrywce w Rolla i dziesiątkach rozgrywek w Race'a nie mam wątpliwości, że gdybym miała wybierać zawsze wybiorę karcianego - bo jest ciekawszy, bo ma więcej możliwości, bo można tam po prostu więcej. Jednak Race sam w sobie nie jest grą prostą, ma trochę zasad, ma bardzo dużo ikon, nie jest łatwo w niego wejść i grać, człowiek po prostu się gubi. Tego wszystkiego nie ma w Rollu, mechanika jest nieci prostsza, ikonografia jest dużo dużo uboższa i zarazem łatwiejsza w opanowaniu. Nowy gracz nie będzie się czuł zagubiony, a tak czują się nowi gracze Race'a, a do tego wydaje mi się, że ma realne szanse wygrać z graczem, który trochę już w Roll'a pograł. W Race karcianym taka sytuacja jest raczej nie do pomyślenia (owszem, sporadycznie się może zdarzyć - sama miałam taki przypadek), ale to raczej wyjątki potwierdzającej regułę :-)
W skrócie polecam - czy do rodzinnego grania - chyba znam lepsze gry, ale dla graczy - graczy - w dowolnym stadium planszówkowego hobby - już polecam. Oczywiście jeżeli ktoś kości nie lubi to gra mu się prawdopodobnie nie spodoba, bo pomimo, że mamy dużą elastyczność i dość swobodnie możemy korzystać z naszych rzutów, to jednak zdarza się, że rzucimy tak pechowo, i wybierzemy akcje równie pechowo, że nic w danej rundzie nie zrobimy.
dodano: 2015-10-16 Porządna gra, pięknie wykonana i grywalna ! autor: AndrzejK

W race for to galaxy nie grałem, przyznaje się bez bicia.

Roll zainteresował mnie kostkami, jako że lubię tą mechanikę. I się nie zawiodłem ! :)

Gra jest bardzo dobrze wykonana, nie można się przyczepić do wielu. Jedyne co na pierwszy rzut oka widać to niezbyt ładne znaczniki punktów zwycięstwa (na szczęście można wygrać w ogóle ich nie zyskując) i dość cienkie plansze gracza, to mogła by być też tektura.

Sama gra polega na układaniu swojego tableau, mamy tam zarówno developmenty jak i planety. Wartym wspomnienia jest to, że developmentów jest 55, tyle ile kafelków i każdy jest inny. Schemat jest prosty, to co nam dadzą kostki plus skille które pozwalają nam przerzucać i modyfikować kości, i co mi się bardzo podoba, tych skilli jest sporo i mamy całkiem dobrą kontrolę nad kostkami :)

Dodatkowo jest fajny bajer w stylu - każdy wybiera jedną z 5 akcji i te których nikt nie wybierze w ogole się nie odbywają a kostki przechodzą na następną rundę, te nieużyte :)

Gra jest dość szybka, da się w 3-4 osoby zagrać w godzinkę :) Daje jednak 4 a nie 5 bo jest tutaj mało interakcji niestety. Choć tak jedyna, czyli zgadywanie co wymyśli przeciwnik żeby na tym skorzystać, jest całkiem przyjemna :)
dodano: 2015-05-21 Dobre, będę wracał ale jako tzw. "filler" autor: Łukasz Wychowaniak

Grałem do tej pory 7 razy - raz na dwie i pięć razy na 4 osoby. Gra jest w miarę prostą kościanką, ale klimat kosmosu i rozbudowywania mini imperium jest wyczuwalny. Wykonanie całkiem niezłe, komponenty solidne, jedynie wypraska mogłaby być bardziej przemyślana i lepiej organizować elementy gry.
Sama rozgrywka jest powtarzalna - mamy zestaw kości, które w tajemnicy turlamy i przypisujemy do wybranych akcji. Następnie jednocześnie wszyscy je pokazują i realizują wybrane akcje. Myk polega na tym, że każdy wybiera tylko jedną z możliwych 5 akcji jako swoją akcję główną. Jeżeli jakaś akcja nie zostanie wybrana jako główna przez żadnego z graczy, to takie akcje nie zostaną w danej rundzie rozegrane. I tu pojawia się pierwszy mój zarzut - cała interakcja w grze opiera się więc na przewidzeniu co zagrają jako główną akcję inni gracze tak aby się pod nich podpiąć. I tyle. Nie ma niszczenia, czy wykorzystania cudzych kości czy kafelków. Dlatego też mam wrażenie dużej pasjansowatości, gramy nie razem, ale jakby obok siebie. Dodatkowo w naszych grach pojawiał się mały ale denerwujący downtime - jedni szybko wykonywali akcje, robili nowy rzut i przypisywanie kości, i czekali na rozkimnianie innych. Powodowało to dziwne wrażenie, że przy mniej uważnych graczach ktoś może zagrać o rundę za dużo, lub za mało. Z założenia gra jest szybka, więc czekanie na takich "myślicieli" powoduje wrażenie dłużenia się.
Drugi zarzut to losowość. I nie mam na myśli kości - te wbrew pozorom są pod kontrolą - ale kafle światów/technologii. We wszystkich naszych rozgrywkach koniec gry powodowało wyłożenie przez jednego z graczy 12 kafla i tylko raz wygrała inna osoba niż wykładający. Dobry dociąg kafli, pasujących do strategii zdecydowanie ułatwia grę. Na szczęście w tak szybkiej grze jest to do zaakceptowania.
Podsumowując gra jest dobra, ale trzeba pogodzić się z niebezpośrednią interakcją i losowością. Dla miłośników Rftg raczej must have, dla pozostałych zagrać u kolegi i wyciągnąć samemu wnioski czy to dla Was. Sam nie jestem fanem Race i obecnie dla mnie Roll to gra, która jako "wypełniacz" jest OK, ale jako danie główne zagrane klika razy pod rząd nie znajdzie się w moim menu.
Łukasz
dodano: 2015-04-12 Niewiarygodna autor: maarhabaj

Zakochałem się w tej grze już oglądając recenzje i po zakupie odczucia się nie zmieniły. Dla mnie gra ideał. Nigdy nie mogłem zabrać się za Race For The Galaxy ze względu na dość duży próg wejścia jeśli chodzi o zasady i całą ikonografię. Tutaj jest wszystko na tyle uproszczone, że spokojnie zagrałem z żoną po kilkunasto minutowym wprowadzeniu, przegrywając na dodatek. Gra jest płynna bo gracze grają równolegle. Kafelki poopisywane. Ikony wyjaśnione. Bardzo duża kontrola nad kośćmi, więc nawet rzucając słabo można robić ciekawe rzeczy. Do tego kosmos, eksploracja, nie można chcieć więcej.