gry planszowe strategiczne > Pokój 25 (Room 25)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Pokój 25 (Room 25)

Pokój 25 (Room 25)

Biegnij-Przetrwaj-Ucieknij!

cena:

99.00 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 6

wydawca: Rebel.pl (2015)
projektant: François Rouzé

wersja językowa: polska

Opis


25 pokoi, 10 rund, 4 więźniów, 2 strażników - tylko 1 wyjście... Jesteś uwięziony w budynku, w którym każde z pomieszczeń posiada czworo drzwi. Twoim celem jest odnalezienie pokoju 25, który prowadzi do wyjścia z tego koszmaru. Uważaj na strażników czekających na właściwy moment aby uderzyć. Bądź też czujny, nie każdy chce uciec z więzienia... ale kto jest zdrajcą?    Gra posiada 5 trybów rozgrywki: od pełnej kooperacji po samotną grę w pasjansa. Jest to nowa, poprawiona edycja gry, różnice w stosunku do pierwszej edycji są następujące:Nowe, kolorowe figurkiNowy wygląd planszy graczyNowy wygląd żetonów akcji graczyWiększe pudełkoPlastikowa wytłoczka w pudełku ułatwiająca przechowywanie elementów

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-12-28 Dla każdego coś dobrego autor: Mausilus

Ogólnie rzecz biorąc bardzo dobra gra, każdy powinien w niej znaleźć coś dla siebie dzięki wielu trybom rozgrywki.

Plusy:
+zasady tłumaczy się w 5 minut
+akcja gry jest dynamiczna, nie ma czasu na nudę, cały czas planujemy i wykonujemy akcje
+można dużo kombinować i czuje się, że przy odpowiednim planowaniu los jest w naszych własnych rękach
+piękne wykonanie; bardzo duże, solidne, połyskujące pudełko z wypraską, figurki, grube kafelki pokoi
+przyciąga osoby, które na co dzień nie grają w planszówki
+no i oczywiście wspomniana już mnogość trybów rozgrywki (nie grałem jedynie solo)
+czuć klimat uciekania / szukania / rywalizacji

Minusy:
-może się zdarzyć, że będziemy grali z osobą która myśli baaardzo długo i planowanie przez nią akcji lub ruchy będą zajmowały tyle czasu co zsumowane decyzje pozostałych

Chciałbym również nadmienić, że poza wspominanymi już w wielu recenzjach i opisach trybami gry, bardzo dużą przyjemność sprawiają mi także rozgrywki w trybie rywalizacji dla 3 osób.

Jeśli szukacie jakiegoś fillera, lekkiego tytułu do pogrania ze znajomymi czy rodziną, zaczynacie swoją przygodę z planszówkami, bądź po prostu podoba wam się motyw tej gry, to zdecydowanie polecam.
dodano: 2015-10-18 Wzorowy średniak autor: Astegor

Pokój 25 jest imprezowo-familijną grą, która pozwala nam wcielić się w uciekinierów z kompleksu niebezpiecznych pokoi. Klimat gry skojarzyć się nam może z filmem Cube, gdyż jak bohaterowie filmu staramy się przeżyć oraz uciec z nieustannie zmieniającego się układu śmiercionośnych sal.
Moja recenzja obejmować będzie kilka aspektów gry. Każdy z nich będzie opisany oraz zostaną mu przydzielone pkty w zależności od jego zalet i wad. Suma otrzymanych pktów ze wszystkich aspektów stanowić będzie ocenę końcową tytułu. Zakres punktów możliwych do przydzielenia za każdy element gry jest wpisany w nawias.

GRAFIKA & WYKONANIE (0-2)
W grze używamy: kartoników pokoi, figurek swoich postaci wraz z kartonikami akcji oraz sporych rozmiarów kart postaci, które w rzeczywistości zawierają tylko portret bohatera oraz opis każdej z sal występującej w grze. Najczęściej używane elementy to kartoniki akcji oraz karty pokoi. Wykonanie jest bardzo solidne, przez co gra wytrzyma wiele rozgrywek, lecz same grafiki nie zachwycają. Pudełko pokryte jest refleksyjną powłoką, która trzeba przyznać jest przyjemna dla oka. W wyprasce idealnie mieszczą się wszystkie elementy gry oraz została zaprojektowana tak by pomieścić przyszłe dodatki(pierwszy już jest w sprzedaży „Pokój 25 sezon 2”). Instrukcja jest przejrzyście napisana. Oprócz tylko poprawnych grafik raczej nie ma się do czego przyczepić.
Za grafikę & wykonanie 1,5pkt.

MECHANIKA (0-2)
Gra wykorzystuje mechanikę programowania akcji z małym dodatkiem gry pamięciowej. Gra jest łatwa, szybka oraz mało mózgożerna, czyli taka jaka powinna być dobra gra imprezowa, choć warto zaznaczyć, że przy bardziej ambitnych graczach można ją nazwać strategiczną. Mechanika nie „zgrzyta” tzn nie trafiła się nam sytuacja w której było by jakieś niedomówienie odnośnie interpretacji zasad. W praktyce sama rozgrywka nie porywa. Wszystko niby trybi, ale jakoś szału nie ma.
Za mechanikę 1,5 pkt.

KLIMAT & TEMATYKA(0-2)
Dochodzimy to największej bolączki tej gry. Teoretycznie tematyka jest neutralna, czyli grono odbiorców się zwiększa, chociaż nie znam nikogo kto bardzo lubi takie klimaty. Z drugiej strony klimat uwypukli się dla kogoś kto oglądał Cube’a. Walczymy o przetrwanie - szukamy wśród nas zdrajcy albo wprost przeciwnie - działamy razem. Sprawdzamy sale, podkładamy sobie świnie lub nie. Jest ok, chociaż każda postać mogła by się czymś wyróżniać. W przeciwnym razie po co tworzyć 6 różnych postaci?
Za klimat & tematykę 1 pkt.

SKALOWALNOŚĆ(0-1)
Kolejna wada. Gra „na pudełku” działać ma od 1 do 6 graczy. Można by pomyśleć: „Wow, co za uniwersalizm”, lecz w myśl przysłowia „Jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.” gra radzi sobie słabo w grze 2-4 osobowej oraz przyzwoicie w grze 5-6 osobowej. Jeśli chodzi o grę solo to rozgrywka zamienia się w grę pamięciowo-strategiczną, jeśli ktoś to lubi to super, choć na rynku jest wiele lepszych gier jednoosobowych.
Za skalowalność 0 pkt.

CENA/RADOŚĆ Z GRY/ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA(0-2)
Pomówmy teraz o realiach. Dostajemy duże pudełko w cenie 90-100 zł które w sporej części wypełnione jest powietrzem(m.i. miejsce na dodatki). W środku otrzymujemy sporo tektury, odrobinę papieru oraz trochę plastiku. Radochy z gry jest względnie mało. Choć w pełnym składzie i grze z duża ilością negatywnej interakcji jest zabawnie. Gra jest szybka i łatwa, a co za tym idzie nauka zasad trwa dosłownie moment. Ogólnie jest dobrze.
Za cenę/radość z gry/zawartość pudełka 1 pkt.

MOJA OCENA: 5/10
Jest to gra uniwersalna, solidna, niebrzydka oraz sprawna mechanicznie. Zagrać może w nią każdy, chyba że ktoś bardzo nie lubi gier programowalnych. Pokój 25 jest doskonałym przykładem jak wygląda solidny średniak. Nie zachwyca, nie porywa, a zagrać się da.
Czy polecam? Cóż zagrajcie u kogoś i sami zadecydujcie. Na pewno nie „must have”.
dodano: 2015-05-15 Uniwersalna gra autor: rafalm

To bardzo ciekawy tytuł. Grą zainteresowałem się głównie dlatego, że w instrukcji ma wiele trybów rozgrywki. I w zależności od wyboru, gra toczy się zupełnie inaczej. Możemy grać w nią solo, jako w grę kooperacyjną, jako rywalizację między drużynami lub jako kooperację z motywem zdrajcy. To powoduje, że gra wydaje się bardzo uniwersalna. Ale czy tak jest naprawdę?

Po rozegraniu kilku różnych partii stwierdzam, że jest to niewątpliwie solidna pozycja. Choć muszę stwierdzić, że nie w każdym trybie jest równie emocjonująca. W trybie kooperacji przypomina trochę skrzyżowanie memory z pasjansem, podobnie w trybie solo. Trochę lepiej wygląda sytuacja w przypadku starcia dwóch drużyn, wtedy gra zmienia charakter na rozgrywkę taktyczną. Ale zdecydowanie największe emocje oferuje w trybie kooperacji z motywem zdrajcy. To naprawdę działa i wyzwala emocje wśród graczy.

Podsumowując, Pokój 25 nie jest może pozycją wybitna, ale na pewno co najmniej dobrą. Dużą zaletą gry jest dość krótki czas rozgrywki, bo spokojnie można zmieścić się z jedna partią poniżej godziny, jak również możliwość rozgrywki w konfiguracji od 1 do 6 graczy.