gry planszowe strategiczne > Sztuka Wojny
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Sztuka Wojny

Sztuka Wojny

cena:

86.90 PLN
wysyłamy w: 3-5 dni
dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Fox Games (2014)
projektant: Alan Newman

wersja językowa: polska

Opis


Jest rok 506 p.n.e. Gracze obejmują dowództwo nad armiami walczącymi w Chinach. Wcielają się w role genialnego taktyka Sun Tzu z Wu i nieustraszonego króla Shao z Chu. Gracze wydają swoim oddziałom tajne rozkazy. Dzięki temu żaden z nich nie wie, które prowincje chce zająć przeciwnik. Obie armie stoczą ze sobą wiele bitew, więc bądź na nie przygotowany – zaskocz przeciwnika i pokonaj go!

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2016-10-05 Strategiczny pojedynek umysłów autor: flowermaiden

Sztuka Wojny to według mnie bardzo dobra gra strategiczna dla dwóch osób w klimatach chińskiego cesarstwa. Polega ona na dominowaniu i utrzymywaniu przewagi wojskowej w pięciu prowincjach i zdobywaniu za to punktów zwycięstwa. Każdy z graczy za pomocą kart o różnych siłach i zdolnościach stara się przechytrzyć drugiego i wprowadzić swoje figurki wojsk na planszę. Karty zagrywa się zakryte, aby potem po kolei sprawdzać kto kogo wyparł z prowincji lub pokrzyżował plany. Bardzo mi się podoba w tej grze mechanika punktacji i zdobywania przewagi. Ważne wyczucie czasu, bo każda prowincja daje różną ilość punktów w zależności od tego, w której rundzie ma się w niej przewagę. Nie jest to gra wojenna, tu nie chodzi o bitwy i ścieranie się wojsk. Jednak zawsze czuję duże emocje, adrenalina potrafi uderzyć do głowy w pewnych momentach. Te 30 minut rozgrywki schodzi w tempie ekspresowym.

Zasady tłumaczy się w 10 minut, wydają się proste i eleganckie. Jednak po dwóch, trzech rozgrywkach czuć niesamowitą głębię jak na tak krótką grę. Naprawdę można powysilać mózgownicę, a po zakończonej rozgrywce jest olbrzymia ochota na rewanż lub ponowne sięgnięcie po zwycięstwo.
Nie jest to gra bardzo klimatyczna, ale realia walki króla Shao z generałem Sun Tzu dodają jej miłego smaczka. Wykonanie grafik na kartach, planszy czy figurek jest w porządku. Jedyny element kiepski to znaczniki punktacji prowincji - jeeezzuss, ależ są irytujące, kiedy tak co chwila się rozpadają i trzeba je składać z powrotem. Istne dzieło sadysty;-)

Sztuka Wojny to świetna gra dająca masę satysfakcji, emocji i sposobów na kombinowanie jak wywieźć rywala/rywalkę w pole. Szczerze polecam dla strategów (nawet tych młodszych), którzy szukają dość lekkiej, ale soczystej gry planszowej.
dodano: 2015-12-26 Taktyczny rarytasik autor: krysluk

Masz pół godzinki. No to Sun Tzu kontra król Shao! Świetna gra blefu i taktyki. Nieco dziwna na początku "chińska myśl taktyczna" (w najlepszym sensie - w końcu to duży kraj jest:)), ale każda partia jest dynamiczna i ciekawa. Idealna dla facetów i dzieciaków, które lubią sprawdzić, jak wielkimi strategami są. Świetny mechanizm zmiany wartości prowincji plus szacowanie silnych ataków. Doskonale zbalansowana gra. Naprawdę polecam. W swojej kategorii bingo, choć wielka strategia to nie jest.
dodano: 2015-12-07 solidna gra autor: michal007

Dobra pozycja dla dwóch osób. Blef, taktyka, cierpliwość. Bardzo polubiłem tę szybką grę, obojętnie czy gram z synem, czy z kumplami. No i doskonała szkoła liczenia dla dzieciaków. Co jest jej największą zaletą: elastyczność taktyk i dziwna nieco filozofia wykorzystywania jednostek i generałów jak to bywa u Chinczyków:)))) Na początku myśleliśmy, że jakieś słabe karty, ale z każdą partią dostrzegaliśmy ich zalety. No cóż, chińska strategia wojenna jest odmienna od europejskiej. Chyba jednak skuteczna, skoro Chiny to takie małe państwo...:))))
Plusy tej gry to:
- duża regrywalność
- mamy figurki żadnych kartonowych znaczników jak w przypadku wielu
droższych gier
- dobra mechanika samej gry plus do tego jeszcze karty które zagrywamy
podnoszące siłę naszych wojsk,generała który nasz wesprze w ataku albo
zagramy zaraze żeby zdziesiątkować wrogą armię itd.
- sporo kart i możliwości wyboru w samej grze
- dobre wydanie jak za tą cenę
- grube karty nareszcie koszulki nie są potrzebne
- każdy mężczyzna znowu na chwile może stać się legalnie dzieckiem grająć
z synem(żona pochawli:)))
- taktyka i mały blef
Wady samej gry:
- figurki zwichrowane trzeba je palcami prostować
- kartonowe znaczniki z punktami kiepsko spasowane żeby je złożyć w trójkąt
- przeciąganie liny(system punktowy samej gry) do mnien nie przemówił
raczej samo zdobywanie punktów wystarczyłoby
Pomimo kilku drobnych wad naprawdę ta gra jest dobra i polecam ją z czystym sumieniem do kupienia nawet przysłowiowo w ciemno bez sprawdzania.
Jeszcze raz powtórzę samo wydanie jak za tą cenę jest na wysokim poziomie pomiomo drobnych niedociągnięć,sama rozgrywak przyjemna można powiedzieć całej męskiej stronie podoba się gra, co do pań nie wszytkie lubią wojenkę.
Na koniec powiem idealny prezent po choinkę dla panów (7-107 lat) żeby zainteresować ich czymś innym niż tablet,komórka cz komputer.