gry planszowe strategiczne > Pokolenia: Port
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Pokolenia: Port

Pokolenia: Port

Drugie rozszerzenie do Pokoleń

cena:

74.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Hobbity (2014)
projektant: Inka Brand , Markus Brand

wersja językowa: angielska
instrukcja: polska

Opis


Dzięki rozszerzeniu: Pokolenia Port, nareszcie możesz załadować swój okręt i przepłynąć siedem mórz. Zatrudniaj kapitanów, sprzedawaj własne towary i sprowadzaj zamorskie specjały. Wysyłaj członków rodziny jako misjonarzy na dalekie wyspy i próbuj odnaleźć skrzynie ze skarbami.
Ponadto rozszerzenie: Pokolenia Port zawiera karty celów życiowych, które pozwolą Ci zrealizować swoją własną ścieżkę kariery, jako pisarza, historyka, lub nawet rycerza.

To rozszerzenie składa się z dwóch dodatków: Pokolenia Port (główny, duży dodatek) i Życiowe Cele (mały dodatek). Oba mogą być łączone w dowolnej kombinacji z gra podstawową i pierwszym dodatkiem: Pokolenia Gospoda.

Uwaga: Wszystkie kombinacje mogą być również grane przez 5 graczy (z dodatkiem: Pokolenia Gospoda).



Elementy gry

1 plansza podróży morskich
5 drewnianych okrętów
6 żetonów koszy kakao
6 żetonów beli herbaty
5 żetonów okrętów
6 żetonów skrzyni ze skarbami
15 kart kapitanów
4 karty przygotowania (dla 2,3,4,5 graczy)
12 kostek wpływu (dodaj je do kostek z gry podstawowej)
4 nowe karty mieszkańców (użyj ich jeśli gracz z dodatkami: Pokolenia Port i Pokolenia Gospoda)
17 kart życiowych celów
9 kart złotych celów.
 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-09-17 przyszło tsunami i zalało dolinę autor: arhain

Nowy dodatek do Pokoleń to element wykręcający grę na lewą stronę. To nie jest już ta sama gra ;)

Co w pudełku? Nowa nakładka na planszę (tym razem zasłaniamy podróże mapą podróży morskich) + żetony dóbr kolonialnych i skarbów, statek dla każdego gracza, karty kapitanów, nowe karty do Gospody, karty życiowych celów (nowy element!) i trochę kosteczek. Wszystko w jakości, jaką znamy z gry podstawowej i Gospody.

Nowe elementy: Podróże - zamiast podróżować ciągle psującymi się powozami z miasta do miasta, tym razem możemy wyruszyć w morską podróż, by zdobywać drogocenne towary, skarby lub wysyłać swoich potomków na misje. Możemy także sprzedawać wytwory rzemieślników za niezły przelicznik punktowy. Aby wyruszyć na wyprawę, muszę wziąć kosteczkę z pola wypraw, zatrudnić mniej lub bardziej doświadczonego kapitana (od tego zależy jak dużo kostek będą mnie kosztować podróże oraz jego koszt początkowy - 1-3 monety), załadować towary lub ludzi na statek i hop, możemy wyruszać! Statek posiada trzy ładownie, w każdej z nich możemy przetrzymywać jedną rzecz: jeden z żółtych żetonów, worek zboża albo człowieka, a w drodze powrotnej z wyprawy kakao, herbatę lub skrzynię. Kiedy dopływamy do wyspy, możemy w zależności od jej rodzaju: wyładować człowieka, by umieścić go w kościele misyjnym, sprzedać towary na punkty lub załadować dobra kolonialne, jeśli mamy na to miejsce. Dobra możemy sprzedawać w fazie targu zamiast realizować zamówienia z kafelków.

W związku ze zmianą znaczącego elementu gry, niektóre karty mieszkańców z dodatku Gospoda zastąpione zostają kartami odpowiadającymi nowym warunkom na planszy ;)

CELE ŻYCIOWE - każdy z graczy dostaje na początku gry dwie karty, zapewniające mu dodatkowe punkty, jeśli w dowolnym momencie gry będzie posiadać przedstawioną na karcie sytuację (najczęściej posiadanie odpowiedniej liczby dóbr, ale też ustawienie ludzi w odpowiednich miejscach na planszy lub w księdze)

WRAŻENIA: Podróże są fajną odmianą po ciągłym robieniu wozów i jeżdżeniu zawsze w tej samej kolejności (żeby wyszło jak najekonomiczniej), ale cele życiowe to jakaś masakra. Niektóre nie bardzo wpływają na grę i wykonuje się je niejako przy okazji, inne zaś wymagają bardzo konkretnych zagrań, na które niekoniecznie mamy ochotę. Dlatego też będziemy czasem do rozgrywki włączać żeglugę, ale z drugiego elementu raczej zrezygnujemy na stałe.