gry planszowe strategiczne > Thurn and Taxis
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Thurn and Taxis

Thurn and Taxis

Najlepsza gra planszowa 2006.
nagroda Spiel Des Jahres 2006 dla Thurn and Taxis

cena:

145.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Hans-im-glueck
projektant: Andreas Seyfarth , Karen Seyfarth

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: niemiecka

Opis


Thurn und Taxis to najnowsza gra Andreasa Seafarth, autora bestsellerowego Puerto Rico. Gracze zarządzają kompaniami pocztowymi budując szlaki pomiędzy miastami i zakładając tam swoje oddziałyThurn und Taxis to słynna niemiecka rodzina książęca, która wniosła olbrzymi wkład w rozwój usług pocztowych w Europie. To właśnie od ich nazwiska pochodzi słowo Taxi oznaczające taksówkę.Gra odzwierciedla najlepszy okres z życia rodziny. W Thurn und Taxis gracze starają się zbudować imperium pocztowe w Europie. Przez tworzenie połączeń pomiędzy róznymi miastami i optymalne wykorzystywanie swoich urzędników, gracze dążą do rozbudowy własnej sieci pocztowej.Na szczególną uwagę zasługuje oprawa graficzna gry. Elementy na planszy i kartach są bardzo starannie namalowane. Całość jest starannie i solidnie wykonana. Zasady gry są bardzo proste, co sprawia, że gra sprawia przyjemność nawet osobom, które nie są wielkimi fanami gier planszowych. Gra została laureatem najbardziej prestiżowej nagrody dla gier planszowych na świecie - Spiel des Jahres 2006. Zawartość opakowania: plansza80 drewnianych domków4 karty kampanii pocztowych20 kart powozów66 kart miast30 żetonów bonusowych4 karty pomocniczeinstrukcja

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-01-13 autor: caroll_i_markus

"Thurn und Taxis" to gra, która kilka lat temu wciągnęła mnie w planszówki. Jest świetna dla początkujących, ma w sobie elementy popularnego "Wsiąść do pociągu" i prawdopodobnie będzie dobrym kolejnym krokiem właśnie po tej grze. Gra ma proste zasady i niewiele różnych akcji do wyboru, dlatego rozgrywka jest sprawna i szybka. Choć między graczami nie ma szczególnej interakcji, to szybko zmieniająca się sytuacja na planszy skłania do rozmów, co sprawia, że "Thurn und Taxis" jest świetną grą na krótką rozgrywkę w gronie znajomych. Minusem jest fakt, że dość łatwo rozgryźć strategię wygranej i juz po kilku rozgrywkach planszówka staje się monotonna.
dodano: 2009-09-01 Lekka, łatwa i przyjemna autor: casper

Thurn und Taxis to bardzo lekka, a zarazem bardzo wciągająca gierka. Pudełko nie jest dużych rozmiarów, ilość elementów które znajdziemy w środku również nie przeraża. Plansza, kolorowe domki, karty z miastami i powozami oraz karty pomocnicze. Zasady gry są bardzo proste i można je wytłumaczyć dosłownie w 10 minut. Jest to bardzo dużym atutem tej gry, gdyż nie odstrasza osób mnogością zasad, a dodatkowo pozwala zasiąść do właściwej rozgrywki po kilku minutach. W skrócie - w swojej turze bierzemy kartę miasta, następnie dokładamy do trasy i możemy ułożoną trasę zamknąć co pozwala nam na ustawienie domków w odpowiednich miejscach trasy. Dodatkowo w trakcie ruchu możemy użyć jednego z 4 pomocników - każdy z nich posiada cechę, która da nam jakiś bonus np.: możemy wziąć 2 karty zamiast jednej lub dołożyć o jedno miasto więcej do trasy. Jednakże ważne jest to, że możemy skorzystać w swojej turze tylko z jednego pomocnika. Zamykanie tras poza możliwością budowy domków daje nam jeszcze bonusy związane z najdłuższą trasą bądź lepszym powozem. Warto również dodać, że budowanie domków w miastach nie tylko pozwala na uzyskanie kolejnych bonusów, ale także chroni nas przed ujemnymi punktami na końcu gry, które dostajemy za niewykorzystane domki. Właśnie ten element powoduje, że musimy swoja taktykę planować bardzo starannie, gdyż skupienie się tylko na jednym elemencie na pewno nie pozwoli na wygranie gry. Podsumowując Thurn und Taxis to na prawdę udana, prosta gierka. Przejrzyste zasady, różne możliwości dotyczące strategii oraz element losowości jaki wprowadzają karty powodują, że gra ta na prawdę wciąga i po skończeniu partii aż chce się zagrać jeszcze raz.
dodano: 2009-09-01 Przyzwoita gra autor: kasiaciepal

Pomysł na grę i jej wykonanie na 5. Sama rozgrywka też nie jest zła ale czegoś jej brakuje. Dobieramy karty, albo skupiamy się na Bawarii albo na okolicach. Wtedy za bonusy można zgarnąć sporo pkt. Pkt dostajemy za zdobyte wozy, długość trasy, czy za obsadzenie regionu urzędami. Gra kończy się gdy braknie urzędów lub ktoś weźmie wóz nr 7. Przy zbieraniu kart jest trochę emocji, czasem wszystko może przepaść. Interakcja moim zdaniem nie występuje .Gra raczej nie jest zbyt losowa, 6 odsłoniętych kart i możliwość ich zamiany to spory wpływ na rozgrywkę. Nie jest to zły tytuł, wsród gier którym daję 3 jest chyba na najwyższym miejscu ale wiem, że nie będę do tej gry wracać, więc puszczam w świat.
dodano: 2009-05-14 Prosta i przyjemna karcianka z plansza autor: pogons

Gra TuT przenosi nas do czasow konnej poczty w Niemczech gdzie jak wiadomo wszystko musi byc jak w zegarku - na czas a my zajmujemy sie niejako logistyka tego przedsiewziecia. Jakkolwiek podniosle to brzmi gra tak naprawde jest prosta jak budowa cepa i opiera sie na budowaniu tras z kart, tak by pasowaly do siebie wedlug mapy-planszy a dokladnije polaczen pomiedzy poszczegolnymi miastami. Z poczatku moze wystapic problem z szybka lokalizacja poszczegolnych miast z uwagi na to ze sa niemieckie ale dla ulatwienia (i nie tylko bo rowniez ze wzgledu na bonusy) poszczegolne regiony kraju naszego sasiada podzielono kolorami. Sama mechanika sprowadza sie do dobrania i zagrania kart(y). Dodatkowo mozemy wykorzystac jedna z czterech zdolnosci postaci i tak w kolko Macieju;) W poczatkowej fazie gra sie lekko i przyjemnie by pod koniec zrobil sie z tego wyscig (gra sie konczy gdy ktos maksymalnie upgrejduje swoj zaprzeg pocztowy lub polozy na planszy ostatni "domek" czyli oddzial pocztowy). Po kilku rozgrywkach da sie zauwazyc dwie glowne strategie - szybkie konczenie gry badz budowanie dlugich tras i inkasowanie bonusow przez co robi sie swego rodzaju wyscig z czasem a w takim wypadku wole normalne gry wyscigowe. Nie mniej jednak gra jest warta polecenie bo po prostu jest dobra i ladnie wydana:)
dodano: 2008-10-05 Rodzinna gra pasjansowata. autor: Blue

Gra jest ładnie wydana, ma fajny lekki klimat. Niestety interakcja z graczami jest praktycznie marginalna. To taki wieloosobowy pasjans. Ma to swoje plusty i minusy, ja tego typu gry niezbyt lubie. Spodziewałem sie czegoś więcej. Możliwe że po ograniu gry kilkanascie razy zaczynają się pojawiac strategie w podbieranie kart, przy czym trzeba wtedy kontrolowac dosłownie wszystko co robia przeciwnicy, gra wtedy stanie się strzsznie mózgorzerna.

Jezeli odpowiada wam taki typ rozgrywki to polecam, ja się niestety na tym tytule zawiodłem. Liczyłem niestety na dużo więcej.
dodano: 2007-08-31 Bardzo dobra autor: pajonkhfat

Ja również przychylam się do pochlebnej opinii na temat tej gry. Bardzo dobre wykonanie, przemyślane miejsce na każdy żeton zarówno na planszy jak i w pudełku.
Sama gra bardzo ciekawa. Super rozwinięty aspekt strategiczny i planowania. Bardzo miło i przyjemnie można pograć zarówno w 2 jak i 4 osoby. Osobiście bardzo lubię gry strategiczne w której efekt losowy jest ograniczony do niezbędnego minimum, co w tej grze wydaje się być zachowane.
Jedynym minusem tej gry jest polska instrukcja, która ma słabo czytelne rysunki (trzeba porównywać je z tymi na instrukcji niemieckiej). Poza tym w naszym pudełku było o 12 za dużo domków czerwonych, co trochę namieszało nam przy pierwszej rozgrywce :), ale te minusy są tak mało znaczące, że całkowicie przesłania je "miodność" gry.

dodano: 2006-11-26 autor: pompik
Po przeczytaniu kilku opinii postanowiłem sam spróbować zagrać w tą grę. Jestem już po kilku partiach i musze przyznać, że jestem oczarowany :-) Jednak nie na darmo gra dostała tytuł Najlepszej gry planszowej. Dużo różnych wariantów strategii sprawia, że gra naprawdę wciąga. Dużą zaletą jest niewątpliwie możliwość gry już od 2 graczy a rozgrywka nie jest przy tym nieciekawa. Mogę z czystym sumieniem polecić każdem gra jest warta każdej złotówki, nie dość że dobra gra to przepiękne wykonanie (ma nawet miejsce na planszy na wszystkie karty gry!).