gry planszowe strategiczne > Lords of Xidit
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Lords of Xidit

Lords of Xidit

Zbieraj pomocników! Odwiedzaj miasta! Walcz z potworami i wykonuj zadania!

cena:

175.90 149.00 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 149)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Rebel.pl (2014)
projektant: Régis Bonnessée

wersja językowa: polska

Opis


"Eony temu, zanim świat stał się znanym nam światem, a ludzie zaczęli w ogóle marzyć; zanim z odmętów magii wykluło się pierwsze zaklęcie - nie istniało nic prócz chaosu i zniszczenia. Sprawiedliwi i litościwi Starsi Bogowie ostatecznie przezwyciężyli ciemność rządzącą wszechświatem i zamknęli ją w zapieczętowanej urnie.Tamtego dnia, według wszelkich podań i legend, rozpoczęły się rządy człowieka na Ziemi.Te same legendy mówią, że ostatni z Bogów, który przybył do królestwa ludzi z południa, powierzył zapieczętowaną urnę pierwszemu Arcymagowi w krainie. W krainie, która już wkrótce stała się znana jako królestwo Xidit.Tylko jeden jedyny raz, a działo się to w mieście Onys, wieko urny lekko uchylono… Miasto zostało całkowicie zniszczone, a gdy zagrożenie minęło, urnę ponownie i starannie zapieczętowano, a następnie wywieziono daleko poza mury wszelkich miast, do Świątyni Przeznaczenia mieszczącej się w najodleglejszym zakątku królestwa.Minęły wieki. Mroczny Pan Południa został w końcu zapomniany… aż do tego nieszczęsnego dnia, gdy równowaga świata została ponownie zachwiana.Ogarnięte pokojem królestwo Xidit obchodziło właśnie pięćsetną rocznicę narodzin Ragnora Nelfaro, największego z Arcymagów. Strażnicy Argos, Rada Arkańska oraz Izba Lordów zostały zaproszone na uroczystości, które odbywały się w ogrodach Świątyni Przeznaczenia.Nagle, dla upamiętnienia tego doniosłego wydarzenia, uderzono w obrzędowy dzwon. Gdy tylko jego krystalicznie czysty dźwięk przebrzmiał, wrota świątyni rozpadły się w drzazgi i ze środka wylała się na każdą piędź ziemi w królestwie gęsta i czarna mgła.Wtedy to Mroczny Pan Południa przebudził się po raz drugi. Emisariusz chaosu skradł serca wszystkich istot zamieszkujących spokojną krainę, odwołując się do ich najgorszych instynktów. Istoty te, kierowane żądzą zniszczenia wszelkich przejawów rozsądku oraz porządku, obróciły się przeciwko swym panom i zaatakowały miasta ludzi. Czarnoksiężnicy oraz zbrojni oniemieliz przerażenia. Nikt nie potrafił ochronić królestwa, które w jednej chwili przemieniło się w arenę terroru i rozpaczy.Izba Lordów podjęła ostatnią desperacką próbę i wysłała Idrakisów, aby zebrali armie i wpłynęli na dusze obywateli, aby ci zapragnęli ocalić swoje królestwo przed złowieszczym losem. "Kroniki Zapomnianego Pana, Pykatrix, cz. 1. Twoim zadaniem jest przemierzanie dróg królestwa Xidit, rekrutowanie dzielnych żołnierzy i uwalnianie miast spod mrocznej władzy zła. Zostań wielkim Wybawcą! Twoja odwaga, pomysłowość i męstwo zostaną nagrodzone, a przyszłe pokolenia będą opiewać Twe czyny!

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z Lords of Xidit:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-07-04 duża ładna prosta autor: Miszon

Ładnie wykonana, duża gra (ze sporą planszą, dużą liczbą różnych elementów, ładną instrukcją i nawet mapą świata jako gadżet), która na pierwszy rzut oka przez ten ogrom elementów wydaje się skomplikowana, ale już po chwili rozgrywki widać, że to raczej familijna rozgrywka, która idzie bardzo sprawnie i przyjemnie.
Gra wyróźnia się dwoma elementami mechaniki. Pierwsze to mechanika programowania ruchów, niezbyt popularna w grach: najpierw każdy z graczy równoczesnie planuje swoją turę, a potem wszyscy odsłaniają swoje plansze planowania i wykonują zaplanowane akcje. Drugi element to sposób wyłaniania zwycięzcy i tutaj gra jest zupełnie unikatowa. Otóż przed grą losujemy kolejność trzech wskaźników: bogactwa, reputacji oraz wpływów, a na końcu gry ustalamy po kolei wartości tych wskaźników u każdego z graczy. I tak: najpierw odpada najsłabszy gra (na 5 osób: 2 graczy) ze wskaźnika nr 1, potem najsłabszy z pozostałych w grze graczy wg wskaźnika nr 2, a na końcu zostaje 2 najlepszych, z których ponownie odpada słabszy. W ten sposób gracz, który był najlepszy w tym decydującym wskaźniku, ale nie był wystarczająco dobry, w którymś z wcześniejszych, odpadnie przed "finałem" ustalania zwycięzcy i nie będzie brał w nim udział, a wygrać może gracz który w każdym wskaźniku po prostu nie był najgorszy, może się zdarzyć, że w żadnym z nich nie był najlepszy. Ciekawy i naprawdę unikatowy mechanizm.

W grze zasadniczo chodzimy po planszy, rekrutujemy jednostki, które potem posłużą nam do pokonywania potworów, które pojawiają się na mapie, za pokonywanie potworów dostajemy nagrody w postaci wspomnianych wcześniej pieniędzy, chwały oraz wpływów.

Kolejnym plusem, poza oryginalnością, jest wykonanie: równie dobrze można by zastosować zwykłe żetony jako znaczniki "surowców"-jednostek, ale w grze mamy całą masę malutkich figurek, symbolizujących owe wojska.

Głównym minusem gry jest to, że nadaje się do gry tylko na 4 i 5 osób, tryb 3-osobowy jest de facto grą z wirtualnym przeciwnikiem, poza tym wtedy na planszy jest zdecydowanie za ciasno i lekko nudnawo.
dodano: 2015-06-01 Ładna, prosta, ale nie prostacka gra. autor: kudlacz135

Wykonanie tej gry jest na absolutnie najwyższym poziomie. Figurki wojowników, których rekrutujemy są idealne. Praktyczny rozmiar, przyjemny w dotyku gumowany plastik i staranne wykonanie, to aspekty naprawdę warte uwagi. Detal, który mógł być zastąpiony generycznymi kostkami (niczym w Lords of Waterdeep), stał się cechą charakterystyczną tej produkcji, co więcej reszta komponentów trzyma podobny poziom. Planszetki graczy są dobrze spasowane, plansza kolorowa, a mimo to przejrzysta, wieże oraz inne żetony, których jest wystarczająco, sprawiają, że w trakcie gry nie martwimy się produkcyjnymi mankamentami. Sama rozgrywka mimo programowania 6 ruchów do przodu, jest szybka, każda akcja ma znaczenie i optymalizacja ruchów przy równoczesnym uwzględnieniu przeciwników jest kluczem do sukcesu. Mimo, że gra jest lepsza przy 4-5 graczach, to implementacja Czarnego Rycerza jest zadowalająca, odpowiednio prowadzony, może być wykorzystany jako narzędzie do pozbycia się innego oponenta. Nie zmienia to jednak faktu, że Czarny Rycerz nie zastąpi prawdziwego gracza, a przy 5 osobach na planszy momentami robi się na tyle ciasno, że nie możemy być pewni czy za każdym razem wykonamy cały plan. Lords of Xidit, to płynna i przyjemna gra, zarówna pod względem wykonania jak i rozgrywki, sama też nie udaje, że jest czymś innym niż pięknie wykonaną grą o dobrym progu wejścia i średnio-zaawansowaną rozgrywką. Jeżeli pamiętamy o powyższych, gra jest więcej niż warta polecenia :)