GRY STRATEGICZNE
Neuroshima HEX: Neodżungla (edycja 3.0)
Nowa edycja armii do gry Neuroshima Hex
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.
wydawca: Wydawnictwo Portal
kod kreskowy: 5902560380767
wersja językowa: polska
Opis
Gdy niedobitki ludzkości podnosiły się z kolan po wyniszczającej wojnie, gdy spoglądały ze strachem na północ, na ziemie zajęte przez armię robotów, na południu zrodziła się groźba równie silna, choć nie tak dynamiczna jak Moloch. Powoli, lecz nieustępliwie zaczęła rozrastać się tam wszechogarniająca zmutowana dżungla, kierowana nieokiełznanym instynktem przetrwania i z każdym rokiem pochłaniająca kolejne kilometry ziem ludzi. Wchłaniała wszystko, z czym się zetknęła, zamieniając zwierzęta i ludzi w zmutowane bestie i symbiotyczne organizmy, pomagające jej przeć naprzód i zwalczać każde zagrożenie. Ten ogromny, zielony i krwiożerczy organizm nazwano Neodżunglą.Główną zaletą armii Neodżungli jest zdolność do tworzenia Macierzy, czyli sieci połączonych ze sobą żetonów. Dzięki tworzonej na planszy Macieży jeden Moduł może wspomagać jednocześnie wszystkie należące do niej jednostki. Nawet słabe w pojedynkę oddziały mogą się przez to stać szybkimi i skutecznymi zabójcami.Wadą armii jest jej niewielka mobilność, brak strzelców oraz fakt, że bez Macierzy jej jednostki są stosunkowe słabe i powolne.UWAGA: Armia Neodżungli poprzednio wchodziła w skład dodatku Babel 13, który już nie będzie dodrukowywany.
Informacje dot. bezpieczeństwa
Posiada logo CE. To nie jest zabawka. Nieodpowiednie dla dzieci poniżej 3 roku życia. Zawiera drobne elementy, które mogą zostać połknięte.
Neodżungla, podobnie jak Missisipi, posiada jad, jednak tutaj nie jest on główną cechą armii. To cecha specjalna sztabu sprawia, że granie tą armią jest unikalne. Jednostki sąsiadujące ze sztabem, a także te sąsiadujące z tymi jednostkami funkcjonują jako jedno. Co to znaczy? Wszelkie bonusy, które otrzymujemy z modułów, dostaje nie tylko jednostka, do której ten moduł jest podłączony, ale także, wszystkie jednostki połączone z nią i sztabem. Pozwala to dramatycznie zwiększyć inicjatywę i siłę armii tuż przed bitwą, która dopiero co wydawała się przegrana. Bardzo dobra armia, jeżeli lubi się nagłe zwroty akcji.
Polecana kolejność zakupu:
1.Missisipi
2.Sharrash
3.Neodżungla
4.Vegas
5.Death Breath
6.Mephisto
7.Doomsday Machine
8.Beasts
9.Stalowa Policja
10.Dancer
11.Nowy Jork
12.Smart
13.Iron Gang
14.Troglodyci
15.Sand Runners
16.Uranopolis
(Lista utworzona na podstawie własnych preferencji)