gry planszowe strategiczne > Neuroshima Hex 3.0
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Neuroshima Hex 3.0

Neuroshima Hex 3.0

Nowa wersja popularnej, polskiej gry planszowej.

cena:

99.90 PLN

czas gry: od 45 do 90 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal
projektant: Michal Oracz

wersja językowa: polska

Opis

Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.

Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.

Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

Recenzje naszych klientów:

zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną

dodano: 2018-09-27 Mega! autor: nocandocan

Polski autor Michał Oracz, świat post-apo różnorodność armii i taktyka oraz genialna mechanika... Mógłbym chwalić bez końca, nic to nie da dopuki nie otworzysz swojego pudełka gry i sam się nie przekonasz jakie możliwości zaiwera to niepozorne pudełko. Ciągle słyszałem o Neuroshimie hex nigdy nie grałem i nigdy nie posiadałem - CZEGO ŻAŁUJĘ. Gra podbiła moje serce, jest po prostu niesamowita. A możliwość dokupienia dodatkowych armii to MUST HAVE.
dodano: 2015-12-07 Bomba! autor: Mateusz Hadka

Neuroshima HEX to rewelacyjna gra taktyczna, w której oprócz naszego zmysłu dowódcy przyda się również szczęście.
Wytłumaczenie zasad laikowi jest banalnie proste, a "próbna rozgrywka" już przynosi sporo radości. Zakochaliśmy się w Neuoroshimie od samego początku i to na pewno będzie długa i gorąca miłość. Wydanie jest rewelacyjne (ewidentnie czuć rękę Polaka w tym wszystkim).

Możliwości rozgrywki są właściwie nie ograniczone, dodatki do gry kosztują grosze, a sama zabawa jest nie do opisania. Dobre dla 2 graczy, rewelacyjne dla 4, a nawet wariant HEXOGŁÓWEK dla jednego gracza potrafi wciągnąć jak diabli.

Polecam każdemu - starszym, młodszym, kobietom, mężczyznom. Gra jest po prostu wyśmienita i naprawdę nie ma się do czego przyczepić. REWELACJA

Dla niektórych minusem jest losowość. Uważam, że to tylko dodaje smaczku. Najlepiej przygotowany i zrealizowany plan, może w jednej rundzie okazać się fiaskiem. GENIALNE!
dodano: 2015-09-10 b.dobra gra taktyczna autor: trogacki

Neuroshima Hex jest grą taktyczną osadzoną w postapokaliptycznym uniwersum Neuroshimy (gry RPG). Przy czym tematyka nie ma większego znaczenia dla rozgrywki (przynajmniej w podstawowej grze- dodatki wprowadzają więcej jednostek z unikatowym działaniem wpasowanym w tematykę gry). Oprawa jest jednak taka, a nie inna, co (poza gatunkiem taktycznych gier bitewnych samym w sobie) niesie ze sobą gorszą przystępność dla płci pięknej. Bitwa prowadzona jest na niewielkiej, heksagonalnej planszy za pomocą armii złożonych ze sztabu oraz 34 pozostałych żetonów (jednostek walczących wręcz/strzelających/sieciujących, modułów oraz tzw. żetonów natychmiastowych). Gra jest szybka, dająca możliwość "pomóżdżenia", wysoce regrywalna, o stosunkowo prostych regułach. Same jednostki (żetony) jak i plansza są czytelnie i estetycznie wykonane (szata graficzna żetonów jest moim zdaniem w edycji 3.0 najlepsza ze wszystkich dotychczasowych wydań tej gry). Dodatkowe armie ze swoimi unikatowymi zdolnościami za niewielką cenę potrafią wybitnie urozmaicić rozgrywkę. Sam osobiście kupiłem 4 dodatki i uważam, że była to bardzo dobra decyzja. Można trochę ponarzekać na losowość z uwagi na losowy dociąg żetonów, ale ich wykorzystanie oraz doświadczenie odgrywają zdecydowanie najważniejszą rolę. Całe szczęście w tej wersji mamy regułę pozwalającą na zignorowanie wyjątkowo niekorzystnego dociągu żetonów. Neuroshima Hex sprawdza się najlepiej jako gra 2-osobowa. Jest wprawdzie wariant dla 3 i 4 osób, ale w takim gronie ciężko o zaplanowanie czegokolwiek na planszy, ponieważ zbyt rzadko dokładamy swoje żetony i sytuacja na planszy zmienia się w międzyczasie diametralnie. Gra ma na tyle proste reguły, że z powodzeniem nadaje się do (samodzielnej!) gry nawet dla rozgarniętych 5-7 latków. Jedynym w zasadzie mankamentem jest uciążliwy (mózg potrafi parować) proces rozstrzygania bitew, kiedy cała plansza jest już pokryta żetonami i trzeba sobie wyobrazić kto strzela, kiedy i do kogo, ile zadaje obrażeń, czy ginie czy nie, czy medyk go leczy czy nie itd. Pomijając ten żmudny moment (bitwy nie zdarzają się całe szczęście co chwilę) rozgrywka przebiega płynnie. Można by się jeszcze przyczepić do wypraski, a w zasadzie jej braku. Gra składa się z mnóstwa żetonów i małych znaczników i albo wszystko trzeba popakować w woreczki foliowe albo w jakiś organizer na drobne elementy.
Podsumowując:
PLUSY:
- dobra, szybka gra taktyczna
- szybki set-up
- łatwo przyswajalne reguły
- duża regrywalność
- solidne, estetyczne wykonanie
MINUSY:
- uciążliwy proces rozstrzygania bitew
- dość dużo niuansów w działaniu i interakcji jednostek poszczególnych armii
- najlepiej sprawdza się w wariancie 2-osobowym
- losowość odgrywa swoją rolę
dodano: 2015-01-21 autor: kudlacz135

Przed zakupem warto spróbować wersji mobilnej gry, jednak jeżeli lubicie taktyczne gry konfrontacyjne, to nie sądzę, żeby ktoś się zbytnio zawiódł na Neuroshimie. Przy tej grze można spędzić naprawdę mnóstwo czasu, którego nie będziemy żałować. Turniejowe wsparcie wydawcy oraz liczne rozszerzenia sprawią, że nie tylko znajdziemy styl gry, który nam odpowiada, ale będzie mogli wprowadzić nasze taktyki w życie i pobawić się w duchu rywalizacji :) Biorąc pod uwagę rozgrywkę i wykonanie, gra jest na pewno warta swojej ceny.
dodano: 2014-04-15 Postapokaliptyczne starcie autor: Corqan

Neuroshima przenosi nas w świat postapokaliptyczny. Wcielamy się w przedstawicieli w jednej z czterech frakcji i toczymy walki o przetrwanie.
W grze naszym zadaniem jest zniczenie sztabu przeciwnika. Mechanika gry jest bardzo prosta, co nie przeszkadza w byciu interesującą. Co rundę ciągniemy 3 kafle - 1 odrzucamy, a 2 możemy wykorzystać. Frakcje są bardzo zrównowarzone i granie każdą jest trochę inne. Gra jest wydana bardzo ładnie, piękna duża plansza, elementy są dobrej jakości. Dodatkowo gra dostarcza tak zwane hexogłówki czyli zagadki logiczne do samodzielnego rozwiązania. W grę najlepiej się gra w 2 osoby. Dla mnie w 4 to już zdecydowanie za dużo się dzieje. Czas gry to ok 30 minut.
Neuroshima jest to świetna gra zaprojektowana przez Polaka Michała Oracza. Duży pozytywa, warta polecenia.