gry planszowe strategiczne > Tezeusz: Mroczna Orbita
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Tezeusz: Mroczna Orbita

Tezeusz: Mroczna Orbita

Czy uda ci się przetrwać piekło na pokładzie stacji kosmicznej?

cena:

118.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2013)
projektant: Michal Oracz

wersja językowa: polska

Opis


Tezeusz: Mroczna Orbita to gra planszowa, która rzuca graczy na pokład stacji kosmicznej Tezeusz zamieszkanej przez przedstawicieli pięciu różnych ras i frakcji. Tylko jedna z nich zdoła przetrwać piekło, które wybucha na pokładzie…
 
Poprowadź do boju Marinsów, używaj ciężkiej broni, zakładaj w korytarzach pułapki, rozstawiaj miny i broń ludzkości przed obcymi!
Poprowadź do boju Alienów, używaj tuneli wentylacyjnych, wyłączaj elektryczność w bazie, przeprowadzaj niespodzewane ataki na ludzi!
Poprowadź do boju Naukowców i mimo bitewnego piekła staraj się zbierać informacje o obcych rasach, ustawiaj kamery i laboratoria, by zebrać punkty danych!
Poprowadź do boju Szaraków, przejmij kontrolę nad umysłem przeciwników, steruj ich ruchami, używaj sond, by osłabić ich siłę i wolę!
Poprowadź… o Pandorze, piątej frakcji dowiecie się później…
 
W grze Tezeusz gracze aktywują jeden z trzech pionów swojej frakcji i poruszają nim, by dostać się do jednego z pięciu unikalnych pomieszczeń w grze. Pozwoli im to wywołać szturm na siły przeciwnika, przegrupować się, czy rozwinąć swoje zdolności. Każdy ruch gracza ma wpływ na możliwości ruchu kolejnego gracza – w swojej turze gracze muszą więc nie tylko myśleć o tym, gdzie chcą się udać, ale także dokąd za żadne skarby nie mogą dopuścić przeciwnika!
Do poszczególnych pomieszczeń w trakcie gry dołączane są karty z dodatkowymi zdolnościami i działaniem, takie jak szyby wentylacyjne (Alieni), stanowiska bojowe (Marines), Kamery (Naukowcy), czy sondy badawcze (Szaraki). W ten sposób wraz z rozwojem gry każda z frakcji stara się przekształcić stację Tezeusz w taki sposób, by łatwiej pokonać przeciwników. Każda frakcja ma swoją unikalną talie kart, dzięki czemu rozgrywki są róznorodne, a Tezeusz za każdym razem wygląda nieco inaczej!
 
W wariancie dla 4 graczy gracze dzielą się na dwa dwuosobowe zespoły, które ścierają się na pokładzie Tezeusza. Ten niezwykle emocjonujący wariant zapewnia wiele godzin wyśmienitej, emocjonującej zabawy.
 
Zawartość pudełka:
110 kart,
7 planszy,
12 pionów,
żetony,
instrukcja
 
 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-12-17 Świetna autor: Los_Arkos

Już po pierwszej grze widać było, kto projektował tę grę. Szybka, taktyczna, wymagająca długofalowego planowania rozgrywka, podana w sosie niewielkiej liczby przystępnych zasad - to przepis na sukces Michała Oracza.

Gra jest z gatunku tych "easy to learn, hard to master", czyli łatwo opanować zasady, co jest dużą zaletą, natomiast ciężko tutaj znaleźć receptę na zwycięstwo, i to wcale nie dlatego, że gra jest losowa - bowiem występują w niej minimalne elementy losowe - akurat w takiej ilości by uprzyjemniały rozgrywkę, a jednocześnie nie powodowały narzekań graczy a pecha - a dlatego, że bardzo, bardzo wiele zależy od poczynań pozostałych graczy - każdy ruch innego gracza wpływa na to, o ile pól mogą poruszyć się nasze jednostki - naprawdę genialny mechanizm.

Gra idealnie się skaluje - jest świetna na 2 graczy, genialna na 3 i znów świetna na 4.

Bardzo fajnie odczuwa się też klimat Tezeusza - nie jest on gdzieś z boku, jako zupełne tło dla mechaniki (jak to jest niestety np. w Neuroshimie HEX!), ale bardzo wyraźnie koresponduje z tym co się dzieje na planszy.

Pochwalić muszę także instrukcję - jest bardzo ładna, a przy tym przejrzysta i dokładna - nie znalazłem w niej żadnych nieścisłości.

Mankamentem jest mała ilość sektorów neutralnych - fakt, gdyby używać ich więcej w grze, to trochę by się rozbalansowała, ale można by wrzucić kilka więcej i przed każdą rozgrywką wybierać z dostępnych trzy, które akurat wezmą udział w rozgrywce. Ponadto na dwóję zasługują źle odlepiające się naklejki. Te drobne wady nie psują jednak w żadnym stopniu ogólnego wrażenia z gry.

Podsumowując - świetna gra, nawet dla tych nieco mniej ogarniających, a lubiących podobne klimaty.