gry planszowe strategiczne > Ginkgopolis (edycja angielska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Ginkgopolis (edycja angielska)

Ginkgopolis (edycja angielska)

Zbuduj futurystyczne miasto Ginkgopolis

cena:

189.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 45 min.

wydawca: Z-Man Games (2012)
projektant: Xavier Georges

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


2212. Ginkgo Biloba, the oldest and strongest tree in the world, has become the symbol of a new method forbuilding cities in symbiosis with nature. Humans have exhausted the resources that the Earth offered them, and humanity must now develop cities that maintain a delicate balance between resource production and consumption.
However, habitable space is scarce, and mankind must now face the challenge of building ever upwards. To develop this new type of city, you will gather a team of experts around you, and try to become the best urban planner for Ginkgopolis.

Contents:
•60 Building tiles
•99 cards
•125 resources in the player colors (25 per color)
•10 New Hand tokens
•12 Urbanization tokens
• 5 screens in the player colors
• Tokens for 1, 3, 5, and 10 success points
• 15 Construction Site pawns
• 1 First Player card
• 1 rulebook

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-07-09 Budowanie miasta i kombosów autor: missiol

Ginkgopolis to miasto przyszłości budowane przez graczy.

Budowniczowie, w których się wcielamy, starają się wystawić jak najwięcej znaczników wpływów w powstających dzielnicach oraz uzyskiwać zasoby do wykonywania następnych akcji.

Po szybkim ustawieniu początkowym kafli miasta oraz przygotowaniu stosów kart dzielnic można zacząć rozgrywkę. Każdy gracz rozpoczyna grę z innym zestawem zasobów oraz kart bonusowych.

Tura polega na zagraniu karty i wykonaniu jednej z dostępnych akcji:
- pobranie surowca lub kafla,
- rozbudowa miasta na nowym terenie,
- rozbudowa fragmentu dzielnicy w górę.

Wykonywanie akcji daje możliwość zdobycia punktów zwycięstwa, pracowników bądź kafli. Rozbudowa dzielnicy w górę powoduje otrzymanie karty, która zostaje umieszczona przed graczem.
Tak umieszczone karty są silnikiem napędzającym grę - powodują otrzymywanie bonusów podczas wykonywania kolejnych akcji lub punktów zwycięstwa na koniec gry.

Po wykonaniu akcji przez wszystkich graczy posiadane karty na ręce przekazywane są lewo - tak jak w grze “7 Cudów”.

Gra się kończy, gdy jeden z graczy wprowadzi do dzielnic wszystkich swoich pracowników lub gdy po raz drugi skończy się pula dostępnych kafli. Końcowe liczenie punktów obejmuje punkty ze zdobytych kart oraz punkty za udział graczy w poszczególnych dzielnicach miasta.

Elementy gry są wykonane solidnie; drewniane znaczniki, duże i grube kartonowe kafle fragmentów miasta oraz karty, które jednak warto wyposażyć w koszulki - na nich najbardziej odznaczają się emocje graczy :)

Gra sprawdziła się w różnych środowiskach. Odkrywanie kombosów i budowanie miasta spodobało się “planszówkowym wyjadaczom” w klubie Twierdza oraz niedzielnym gościom.