gry planszowe strategiczne > Might & Magic Heroes: Gra planszowa
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Might & Magic Heroes: Gra planszowa

Might & Magic Heroes: Gra planszowa

Adaptacja popularnej gry komputerowej.

cena:

179.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 120 do 240 min.

wydawca: Axel (2012)
projektant: Marcin Tomczyk

wersja językowa: polska

Opis


Każdy  z uczestników prowadzi jedną z frakcji i dąży do objęcia panowania nad krainami Ashanu.

Na początku gracze dysponują jednym bohaterem z niewielką armią
i małym, nierozwiniętym jeszcze miastem. Z czasem heros staje się coraz potężniejszy, jego armia większa, a miasto zamienia się w potężną metropolię. Gracze rekrutują kolejne postacie, zdobywają kontrolę nad kopalniami, które produkują zasoby i złotodla frakcji, pokonują panoszące na się planszy potwory, zdobywają magiczne artefakty. Dzięki temu stają się potężniejsi i nieuchronnie zbliżają się do konfrontacji z innymi uczestnikami rozgrywki.

W ostatecznym starciu zwycięży frakcja najlepiej rozwinięta, posiadająca kilku herosów, liczne armie i rozbudowane miasto. Dziedzicem i nowym władcą krain zostanie gracz, który zgromadzi w czasie gry największą potęgę – to on, zdobywszy władzę w Ashanie, wygra grę.

Zawartość pudełka: 16 kafelków planszy, 4 plansze miast, tor inicjatywy, 12 kart herosów, 150 kart do gry (min.umiejętnosci, artefakty, akcje), ponad 300 różnych żetonów, 60 drewnianych znaczników kontroli, 12 pionków herosów, 4 drewniane piony miast, 1 specjalna kostka elitarnych jednostek, 5 kości K8, instrukcja.


Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2012-12-28 Dobra próba przeniesienia gry komputerowej na planszową autor: Bartłomiej Bajda

To gra przeznaczona dla 2-4 graczy. Bezpośrednio nawiązuje do bestselerowej gry komputerowej. Nie jest szybką ani łatwą grą, rozgrywka dwuosobowa trwa minimum 2 godziny, więc trzeba przygotować sobie chwilę czasu na tą grę. Każdy z graczy dowodzi jedną z frakcji (Twierdza, Przystań, Świątynia, Nekropolia). Grę wygrywa gracz, który zdobędzie określoną lub największą liczbę punktów zwycięstwa (Punktów Potęgi), po upływie czasu, który jest odmierzany tygodniami jak w odsłonie komputerowej. Autor zaproponował dwie opcje długości gry - maksymalną trwającą 15 tygodni i skróconą trwającą 9 tygodni. Dwugodzinna gra to skrócona wersja dla dwóch osób.
A teraz przejdźmy do sedna.
W pudełku znajdziemy kolorową i przejrzystą instrukcję, lecz jej lektura wymaga czasu i skupienia. Zdecydowanie łatwiej będzie ją przejść tym, którzy grali w wersję komputerową, gdyż dużo elementów jest podobnych. Chyba najlepszym sposobem nauki gry jest zagranie rundy krótkiej przy użyciu i pomocy instrukcji. Na koniec rozgrywki powinniśmy już wiedzieć, o co chodzi i cieszyć się z kolejnych rozgrywek. Znajdujemy również przeróżne kafelki i żetony o dobrej jakości grafiki nawiązującą do najnowszej odsłony komputerowej serii. Do zestawu mamy dołączone parę torebek, lecz zbyt mało, by dobrze rozłożyć kafle i żetony. Musiałem wyciągnąć kilka torebek z mojego magazynku, by jakoś mądrze te żetony porozkładać. Wypraska jest klimatyczna, lecz niestety brakuje przegródek dla żetonów i kafelek, torebki są jedynym wyjściem.
Co do samych jednostek oraz budynków danych frakcji to rzecz wygląda następująco. Każda z 4 frakcji ma jedno miasto a w nim możliwość postawienia do 9 budynków, ich postawienie wymaga odpowiedniego poziomu zamku. W instrukcji każdy z tych budynków jest wytłumaczony. Każda frakcja ma 4 jednostki, które mają dwa poziomy: podstawowy oraz elitarny jak w odsłonie komputerowej.
A jak sama rozgrywka wygląda?
Mechanika gry: Gra jest turowa, mamy 4 proste do wykonania akcje: ruch bohaterów, pozyskiwanie surowców, rekrutacja wojsk i herosów oraz budowanie budynków. W takim razie mamy dużo możliwości przed sobą. Punkty zwycięstwa zdobywa się za zajmowanie kopalni i odpowiednich budynków oraz posiadanie artefaktów. Każdego budynku pilnuje jednostki neutralne, które dzielą się na 3 grupy: najłatwiejszych pospolitych, groźnych oraz wymagających legendarnych potworów. Trzeba przelać dużo krwi, by wygrywać z nimi bitwę. Nie zawsze duża armia jest gwarancją sukcesu
A jak wygląda bitwa w tej grze:
Każda jednostka posiada swoją inicjatywę i zaczynając on największej wartości ustawia się jednostki na torze inicjatywy, później po kolei jednostki atakują. Rzuca się kostkami ośmiościennymi, czyli mamy do czynienia z losowością. Nie jest jednak ona tak bardzo odczuwalna, choć można się zdenerwować, gdy trzy razy z rzędu nasze jednostki nie zadadzą żadnego obrażenia przeciwnikowi. Jednak w grze komputerowej szczęście też jest jednym z elementów modyfikujących wynik bitwy.
Dobrze podsumowując, gra jest wymagające, lecz zabawa jest przednia. Nie ma możliwości atakowania miast przeciwnika ze względu na to, ze autor chciał, aby każdy gracz mógł dotrwać do końca rozgrywki. Gra jest przejrzysta, lecz trzeba trochę czasu poświęcić, by ją zrozumieć. Po rozegraniu paru partii jestem zadowolony z zakupu tej gry. Gra ma sporo podobieństw do odsłony serii gry komputerowej, wiec jeśli grałeś w odsłonę gry komputerowej to łatwiej będzie ci zrozumieć grę, lecz również gracz który z tą serią nie miał styczności pojmie po chwili jej zasady. Uwaga techniczna, do gry potrzebny jest duży stół lub blat.
Autor zapowiada już wydanie dodatków do tej gry, które mogą ją jeszcze bardziej uatrakcyjnić. Będę na nie czekał z nadzieją, że nie będzie to wyłącznie sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy, ale dobrze przemyślana forma rozbudowy gry.
Warto samemu sprawdzić grę u znajomego lub w sklepie, ale ja już jestem bardzo zadowolony z jej zakupu, więc jeśli jesteś fanem serii komputerowej to na pewno gra ci się spodoba i nie będzie to strata czasu. 5/5 to chyba dobra ocena tej gry. Jest parę rzeczy, które inaczej bym widział, lecz nie ja jestem jej autorem i ogólnie daje mi ona dużo radości z gry.