gry planszowe strategiczne > Clash of Cultures
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Clash of Cultures

Clash of Cultures

Poprawadź swoją cywilizację od pojedynczej osady do potężnego imperium

cena:

349.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 180 do 240 min.

wydawca: Z-Man Games (2012)
projektant: Christian Marcussen

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Transform a meager settlement into a mighty empire whose culture will be your greatest achievement!

To accomplish this, you will have to invent new technologies, build grand cities, and spread the influence of your culture accross your enemies’ borders. You will need to explore the lands and seas with your settlers and ships, and conquer foreign cities and barbarian settlements.


With 12 Advance categories, including various government types, a modular game board, superb city-pieces, and more, Clash of Cultures offers a myriad of experiences to accomplish your ultimate goal: be the one ruling culture, the one that will be remembered and admired for thousands of years.

Will you be the leader of this great culture?

Contents:

  • 20 region tiles
  • 8 dice
  • 4 Player Boards
  • 4 Player Aids
  • Turn Track
  • 119 cards
  • 7 Wonder pieces
  • 192 wooden cubes
  • Over 120 tokens and
  • more than 250 miniatures
  • 1 Rulebook

 

 

Jak to wygląda ?


Często kupowane razem z Clash of Cultures:



Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2015-10-15 Świetna, ale z szczególnymi wadami autor: kamron6

Streszczając:
Jedyna gra opowiadająca o rozwoju starożytnej cywilizacji w sposób który sprawia, że czujemy w rzeczywistości rozwój (od osady na początku, do wielu technologii, rozbudowanych miast i armii). Tura gracza składa się z 3 akcji na gracza (jak ruch, kupienie technologii, rozbudowa miasta) i przechodzi tura na następnego gracza. Gra się o punkty zwycięstwa które zdobywa się na różne sposoby (wypełnianie celów, rozbudowa cywilizacji). Do gry jest dostępny dodatek z którym ocena gry wzrasta do 5/5.

Cechy:
Długi czas rozgrywki (nawet po wielu partiach to przynajmniej 2-3 godziny)
Dostępne jest tłumaczenie (wystarczy wydrukować i wrzucić do koszulek, przykleić przezroczystą taśmą do arkuszy, nieco roboty, ale ma się praktycznie polską wersję bez wad z tym związanym)
Najlepiej gra się w 3-4 osoby (w dwie osoby odpadają sojusze).

Zalety:
Świetne wykonanie (nie licząc masztów statków). Mapa i miasta są przejrzyste i jednocześnie świetnie obrazują sytuacje (np. wielkość miast).
Przemyślane mechanizmy wydarzeń i sfery morskiej.
Różnorodność i ilość elementów (dobry stosunek cena/ilość+jakość)
Genialny system technologii zmieniający rozgrywkę w trakcie jej trwania (dodaje nowe rodzaje akcji, czy charakter imperium).
Wiele dróg zwycięstwa czy ścieżek rozwoju, można iść w handel, rozwój jednego miasta, ekonomię, wojsko, imperium morskie, naukę, kulturę/religię.
Tematyczne rozwiązania mechaniczne (jak tworzenie szlaków handlowych czy wpływu kulturalnego), nie są to rozwiązania sztuczne.

Wady:
Bez dodatku nie ma różnych cywilizacji (jak Rzym czy Indie).
Brak różnorodnych armii (dodatek to zmienia) i bitwy przeprowadzane w dość nudny sposób.
Bez stosowania homerulers początek gry może być schematyczny.
Gracze którzy będą grali w "optymalizowanie ruchów" będą zawiedzeni, bez wojen gra się nudzi, a niekiedy za łatwo o status Quo.
dodano: 2015-04-08 Genialna :) autor: AndrzejK

Tak, ta gra jest genialna.

4x w starożytności, oddech dla wielu którym przejadł się kosmos.

Gra nie jest łatwa. Jest tu pole dla popisu dla wszystkich którzy lubia wyciskanie z akcji maximum :) Mamy dodatkowo wolny handlem między graczami (czyli dodatkowy aspekt - kminienie nad planszą z graczami i przeciwko :)) i ciekawą walkę (nie trafiamy tym razem na 5,6, lub na 6 ;))

Oczywiście masa figurek (w tym cudowne miasta składające się z max. 5 elementów ! :)), statków, osadników. Grafiki na kafelkach nie porywają ale są poprawne. Karty akcji, achievementów oraz eventy też są w tej grze dobrze dobrane.

Sama gra trwa ok 3 godzin (albo 4, przy 4 myślących graczach :)) co, jak na 4x, nie jest długim czasem. Niestety czasami trzeba poczekać na swoją turę.

W grze zastosowano również ciekawy system "humoru miast", każde może być happy, neutral lub angry. Powoduje to plusy przy zbieraniu i budowaniu (w przypadku happy) oraz podobne minusy w przypadku angry.

Jeżeli ktoś lubi 4x, odpowiada mu okres historyczny to jak najbardziej polecam :)

dodano: 2015-02-09 Wspaniałe 4X autor: bsok9999

Wspaniałe 4X

Clash of Cultures to wspaniała gra o budowaniu cywilizacji. Jest to gra dla zawansowanych graczy i trwa około 3,5 do 4 godzin. W grze tej nie da się wygrać nie mając strategii - istnieje co prawda jeden element losowości ale nie ma on aż tak dużego znaczenia - są to karty wydarzeń, które mogą być zarówno dobre jak i złe (istnieją również technologie, które zabezpieczają przed plagami i głodem a przed najazdem barbarzyńców można się obronić wojskiem).

Gra jest dostępna tylko w angielskiej wersji językowej. W środku pudełka znajdziemy wysokiej jakości komponenty które bardzo ucieszą nasze oko. Gra sama w sobie jest majstersztykiem a z dodatkiem staje się tylko jeszcze bardziej ciekawa.

Grę wygrywa gracz z największą liczbą punktów. Punkty zdobywamy za wypełnienie zadań (na każdej "objective card" są dwa zadania - możemy wybrać jedno lub drugie w zależności od tego które jest nam łatwiej wypełnić), kolejne punkty zdobywamy za rozwijanie technologii oraz rozbudowywanie miast. Ostatnim sposobem na zdobywanie punktów są wydarzenia specjalne, które rzadko sie zdarzają.

Nie ma jednej drogi do wygranej co sprawia, że strategia zastosowana ostatnim razem może nie przynieść skutku - należy starać się do samego końca. Na uwagę zasługuje także drzewo technologii - jest to sprytny mechanizm, w którym istnieje kilka scieżek gdzie rozwijając jedną technologię można wynaleźć taniej nową lub wogóle za nią nie zapłacić. Jeżeli wszyscy gracze skupią się tylko na technologgi a nie na walce to rozgrywka może stać się dość nudna - dlatego warto również skupic się na aspektach militarnych.

Interakcja między graczami może być bardzo ciekawa ze względu na wytyczne na kartach - nasza karta może nam podpowiadać, że zaatakowanie przeciwnika da nam 2 punkty (czasami nie ważne czy wygramy lub tylko oslabimy jego armię). A następnym razem może się okazać iż atakując czyjąś armię pomogliśmy mu wykonać jedno z jego zadań co jemu daje dodatkowe punkty.

Gry na pewno nie można ocenić po jednej rozegranej partii. Jest to tytuł, który potrzebuje bardzo dużo czasu aby sie nim znudzić (o ile kiedykolwiek się znudzi). Osobiście polecam - jest to jedna z TOP 10 gier na mojej liście najlepszych.
dodano: 2013-04-26 Cywilizacja: poprzez zasieki autor: iguana

Jak wszyscy wiemy, jest to gra cywilizacyjna. Autorem jest autor Kupców i Korsarzy i to ewidentnie czuć. Zatem, wniosek nr 1: jeśli ktoś lubi jedno, polubi i drugie. Jeśli nie lubi, to raczej zdania nie zmieni. Dlaczego?

Gra w swojej pierwotnej postaci jest dość losowa. Wydarzenia które wcześniej czy później musimy wylosować, bywają łaskawsze dla wybranych, co wypacza wynik. Autor proponuje wariant bez wydarzeń (a dokładnie tekstu pisanego na kartach), ale i tak odpalają się ikony z kart, czyli barbarzyńcy albo premia w złocie. I znowu, może być różnie. Biorąc pod uwagę, że gra z myślicielami potrafi zająć 5h, losowość tego typu dyskwalifikuje. Przynajmniej w moim świecie.

Co poza tym? Drzewko rozwoju oferuje naprawdę dużo, ale rodzi się pytanie, czy gra nie staje się przez to powtarzalna? Niektóre technologie weźmie każdy. Po drugie, na końcu gry każdy gracz będzie miał ok 2/3 drzewka, więc nacje nie będą się od siebie aż tak różnić. Czyli bogactwo wyborów nie wpłynie znacząco na różnorodność rozgrywek.

Najciekawszym elementem gry są ewidentnie karty ukrytych celów, bo to one czynią partie niepowtarzalnymi. Niestety, znowu zjawia się losowość: niektóre cele ładnie ze sobą współgrają i łatwo je wykonać, a niektóre wprost przeciwnie.

Z uwag praktycznych: pierwsza połowa rozgrywki bywa pasjansowa, druga bardziej zaczepna - ale bądźmy szczerzy, Gra o tron to nie jest.

Tytuł postrzegam jako ambitny familijny. Dla nastolatków - jak najbardziej. Dla niedzielnych dorosłych - również. Dla wyjadaczy - niekoniecznie. Dopóki gra nie wyjdzie po polsku, raczej nie wstrząśnie rynkiem. Jeśli wyjdzie, mimo wszystko polecam, choć osobiście do niej nie wrócę.