gry planszowe strategiczne > Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

Dwuosobowa edycja znanej Agricoli

cena:

79.80 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Lacerta
projektant: Uwe Rosenberg

wersja językowa: polska

Opis


Podczas gry wcielasz się w rolę chłopa żyjącego w XVII wieku, który hoduje owce, dziki, krowy i konie. W codziennej pracy pomagają ci trzej parobkowie.Na początku ich głównym zajęciem jest budowa pomieszczeń do hodowli zwierząt, stawianie ogrodzeń wzdłuż pastwisk i renowacja gospodarstwa. Z biegiem czasu będą również przekształcać szopy na obory, a twoją starą chatę na piękny i nowoczesny dom ryglowy.W każdej rundzie twoi parobkowie wykonują po jednej akcji.Wszystkie możliwe do wykonania akcje zostały zilustrowane na planszy głównej. Należy pamiętać, że każda akcja może być wykonana tylko raz w trakcie rundy. Ważne jest zaplanowanie wykonania poszczególnych akcji w odpowiednich momentach, ponieważ gracze wysyłają swoich parobków do pracy na przemian. Wygra ten, kto w trakcie gry zbierze najwięcej zwierząt oraz zbuduje najbardziej wartościowe budynki. Zawartość pudełka: 1 plansza główna,2 plansze gospodarstw (po jednej dla każdego gracza),4 rozszerzenia gospodarstwa,4 żetony Szopa (na odwrocie: Obora),4 żetony budynków specjalnych (Dom ryglowy, Składzik, Szałas oraz Zagroda z oborą),9 żetonów wielokrotności (4 drewna, 4 kamienie, 4 trzciny, 3x 4 owce, 4 dziki, 4 krowy oraz 4 konie),1 żeton gracza rozpoczynającego.po 3 znaczniki parobków w dwóch kolorach (niebieski, czerwony),26 znaczników ogrodzenia,22 owce,16 dzików,13 krów,14 koni,17 znaczników drewna,15 znaczników kamienia,5 znaczników trzciny,10 znaczników żłobów.1 notatnik (do liczenia punktów),2 woreczki strunowe,1 instrukcja.  

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-11-12 Udana miniaturyzacja autor: turin

Robienie chwilerów na podstawie popularnych, dużych tytułów rzadko daje dobry skutek. W tym wypadku udało się jednak znakomicie. Oczywiście, gra została pożądnie obcięta, nie ma uprawy roli, żywienia, rozbudowy chaty, została tylko chodowla zwierząt oraz wprowadzono nowe kafle budynków. Oczywiście gra nie dorównuje głębią i bogactwem możliwości swojej matce, ale zaskakująco dobrze przybliża wrażenia z grania w nią w pół godziny! Na pewno nie jest to leciutka pozycja powiązana z oryginałem jedynie nazwą i klimatem, lepszy gracz wygra zawsze,ze względu na całkowity brak losowości. Dlatego też myślę, że warto wkalkulować w przyszły budżet zakup dodatku dostarczającego nowe budynki powodujące zmienną sytuację początkową i dające nowe możliwości, gdyż jest ich w grze podstawowej tylko kilka.
dodano: 2013-02-06 lżej i szybciej ale w klimacie Agricolli autor: jamaz

Skusiłem się na "Chłopów i ich zwierzyniec" po zagraniu w oryginalną Agricolę w nadziei, że wrażenia będą podobne tylko dostosowane do 2 osób.
Można powiedzieć, że udało się i nie udało zarazem. Udało dlatego, że gra się w sposób podobny, mechanika wysyłania swoich ludzi do kolejnych zadań, blokując drugiemu graczowi dany ruch, jest podobna jak w oryginale. Podobnie też trzeba myśleć na przód i w lot zmieniać taktykę w zależności na ile przeciwnik psuje Ci szyki. Podobna, w końcu, jest też oczywiście wiejska sceneria, szata graficzna, żetony itp.
Nie znalazłem w tej grze, i trochę tego żałuję, złożoności dużej Agricoli, taktyk jest tu znacznie mniej, mniej akcji do wyboru a i sama gra znacznie szybsza. Można to poczytywać zarówno jako plus - dla tych, którzy szukają przystępniejszej gry w świecie Agricoli, na szybką partyjkę z partnerem, który może nie jest "tak głęboko" w grach planszowych.
Z drugiej strony pozostaje pewien niedosyt wspominając większą siostrę gry, za dużo tu ubyło, za mało jest planowania, za mało taktyk do wypróbowania i za szybko się wszystko kończy.

Można powiedzieć, że target jest nieco młodszy niż w wypadku dużej Agricoli, albo lubiący lżejszy charakter rozgrywki.
Mimo wszystko gra się bardzo zgrabnie, instrukcje łapie się w lot i mechanika nie budzi żadnych zastrzeżeń.
dodano: 2012-09-17 "Duża" Agricola w wersji dla 2 graczy. autor: rastula

Nie grałem w dużą wersję Agricoli, która troszkę odstraszyła mnie skomplikowaną mechniką i ilością elementów na stole. Jednak sława tego tytułu zachęciła mnie wypróbowania wersji dla dwóch graczy.

Pierwsze co rzuca się w oczy to bogata zawartośc pudełka - drewaniane zwierzątka i surowce ( przydadza się do innych gier) plansze i żetony z porzadnej tektury. Nie ma się do czego przyczepić.

Instrukcja nie jest bardzo przejrzysta, ale po jednej grze staje się nieco jaśniejsza. Gra polega generalnie na naprzemiennym rezerwowaniu akcji, których wykonanie owocuje surowcami, które z kolei strategicznie wykorzystujemy na mapie, budując najbardziej "wypasione gospodarstwo". Ilość dostępnych opcji nie jest może bardzo duża ( zbuduj, zdobądź surowiec, bądź zwierzę) ale biorąc pod uwagę , że planować trzeba sporo do przodu ( zwierzątka się rozmnażają, surowce kumulują, a budynki raz postawione stoją już "na zawsze" ) możliwości strategicznego rozegrania jest całkiem sporo.

Jedyna wada to .... brak losowości. Przy ograniu gry ze stałym partnerem , rozgrywki będą podobne, bo w końcu każdy realizuje "sprawdzoną" strategię. No ale zanim dojdziemy do tego etapu ( bądź jeśli często zmieniamy partnerów ;-) gra na pewno jest satysfakcjonującym wyzwaniem dla szarych komórek... no i może być ( choć w moim przypadku nie był) wstępem do dużej Agrykoli.

Polecam każdemu kto szuka niezbyt skomplikowanej strategii ekonomicznej da dwóch graczy.