GRY STRATEGICZNE
Rex: Final Days of an Empire
Gra negocjacji, zdrady i bitew w świecie znanym z serii Twilight Imperium
cena:
229.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 13 lat
wydawca: Fantasy Flight Games
nr katalogowy: TI06
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
Ostatnie dni Imperium Lazax nadeszły w 79 roku trwania wojny, kiedy bez ostrzeżenia, Federacja Sol przeprowadziła śmiertelnie groźną ofensywę bezpośrednio na planetę Mecatol Rex będącą stolicą Imperium. Rozpoczęła się dramatyczna walka o przetrwanie stolicy, walka zarówno na polach dyplomacji jak i w przestworzach. To jest opowieść o tej batalii.
Rex: Final Day of an Empire jest grą negocjacji, zdrady i wojennych starć przeznaczoną dla 3-6 graczy, którzy przejmują kontrolę nad daną cywilizacją walcząc o dominację nad galaktyką w chylącej się ku upadkowi stolicy. Gra przenosi uczestników o 3000 lat wstecz przed wydarzeniami dziejącymi się w znanej grze Twilight Empire, opowiadając o ostatnich chwilach Imperium Lazax.
Rex jest to reprintedm starej i doskonałej gry "Dune"- z drobnymi zmianami ( twórców Cosmic Encounters ) . Niestety, gdy FFG starało się o wszystkie prawa, udało im się dostać zgodę na użycie systemu Dune ( Jest to jedna z najbardziej unikalnych Mechanik rozgrywki z jakimi się spotkałem ) nie udało im się uzyskać zgody na użycie tytułu Dune - co za tym idzie również świata . Tak więc zdecydowano się na użycie systemu TE - co okazało się całkiem dobrym rozwiązaniem .
Rex jest skomplikowaną grą strategiczną z ogromną kooperacją między graczami, długą i dość skomplikowaną dlatego też jeśli nie lubisz tego typu pozycji -odradzam : )
O Grze :
W Rex przyjdzie nam kierować jedną z 6 różnych frakcji - gdzie przez różne mam na myśli CAŁKOWICIE inne ( każda z 6 ras jest odpowiednikiem tych z Dune ) . Każda ze stron posiada unikalny pakiet umiejętności przydatnych w zupełnie innych aspektach gry- co doskonale działa z systemem sojuszy. Jak już wspomniałem , Gra stawia ogromny nacisk na kooperację i coś co można nazwać " Polityką " będziemy mogli zawiązać formalne sojusze w których możemy wygrać grę ( choć nie musimy, równie dobrze możemy wbić nóż w plecy naszemu sojusznikowi :) ) Każdy z sojuszy zapewnia nam inny pakiet umiejętności i całkowicie inną przewagę. Układy między graczami i odpowiednie korzystanie z zalet naszej rasy to jeden z najciekawszych aspektów gry, podczas partii często przyjdzie nam toczyć debaty, wymieniać się informacjami etc. Rex oferuje również bardzo specyficzny ( co przy tym idzie, prawie całkowicie pozbawiony losowości ) system walki dzięki czemu gra jest bardzo dynamiczna i nieprzewidywalna, podczas jednej tury sytuacja na planszy może się całkowicie zmienić .
Wykonanie :
Mimo wielkiej sympatii do FFG tym razem się nie popisali, mimo dobrego wykonania części ruchomych ( takich jak żetony armii , kart frakcji , kart akcji etc ) plansza jest naprawdę fatalna . Mimo dobrego rozplanowania tz wydzielenia odpowiednich sekcji na planszy na odpowiednią zawartość, sama grafika jest wykonana mizernie, plansza jest po prostu nudna( mimo iż jest naprawdę ogromna, składa się na 6 ) a teksty( nazwy lokacji ) źle wcinają się w planszę .
Uwagi :
Rex jest naprawdę cudowną gra, oferująca wielkie emocje i niespodziewane zwroty akcji, na podstawie każdej z gier można opowiadać naprawdę epickie historie - Co za tym idzie, jest to wyjątkowo trudna i ciężka pozycja na którą trzeba poświęcić około 6 Godzin
Liczba graczy również może być kłopotliwa , mimo iż wydawca sugeruje że można grać już od 3 osób, niema to większego sensu, gdyż prawdziwa siła tej gry ujawnia się przy 6 osobach
Zainteresowany ? Polecam obejrzeć przegląd Rex-a z Tomem Vaselem na YT :)
Pozdrawiam,
VIveka