GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Liberte

Liberte

Wielka rewolucja francuska

cena:

199.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 3 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Valley Games
projektant: Martin Wallace

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
pasujące koszulki: standard ccg (110 szt.)

Opis


LIBERTÉ covers the French Revolution from the meeting of the Estates-General in 1789 to the Directory and General Napoleon Bonaparte’s coup d’état in 1799.

In LIBERTÉ, players shape the political landscape of revolutionary France. They compete in provincial elections to gain votes in the government and opposition which in turn award victory points. Successfully leading the army in battle and winning the election in key provinces will also score victory points.

The game is played over four turns with each turn consisting of multiple action rounds. The most common action is to play a card to stack faction blocks in the provinces. Special cards may be played to weaken rivals. Players may also participate in the battle and recruit the best General, among other options.

Players can retain some cards in their personal display. These cards can then be replayed (advanced) to resolve ties. If not used by the end of the turn, they return to the player’s hand, available for the next turn.

After the action rounds, the election is resolved in each province. The three factions competing for the new government are the Moderates (blue), the Royalists (white), and the Radicals (red). The player with the largest stack in a province controls that vote. Ties are very common, however, so players may advance their held cards to gain the advantage.

Typically, the player with the most victory points will win. Two sudden-death victory conditions can immediately end the game making victory points worthless. The Radicals can gain a landslide in the election or the Royalists can take back the country by controlling battleground provinces. Everyone must be watchful for the fervor that can quickly change France’s future!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-05-31 Vive La Révolution autor: Jacek Izydorski

Jedna z pierwszych gier Martina Wallace'a, sławą nie dorasta do pięt jego największym dziełom, tytułom takim jak: Steam / Age of Steam, Brass czy Świat Dysku. Czy to znaczy, że jest kiepska? Bynajmniej.
Zasady, jak to u Wallace'a, są proste i eleganckie. Grę tłumaczy się raz-dwa i od pierwszej gry wiadomo już jak grać (jak w Świecie Dysku chociażby), reguły i cel są naprawdę intuicyjne. Być może przychodzi to łatwo, bo tytuł nie jest mózgożerem na miarę Brassa, Automobile czy Age of Steama, jest raczej z tych lekkich (jeśli chodzi o Wallace) - podobnie jak Świat Dysku czy Akry Śniegu.
Mechanika to walka na przewagi napędzana kartami (klimartycznymi trzeba dodać - są na nich wszystkie ważne i mniej ważne osobistości kształtujące Rewolucję).
Na czym polega gra? Trwa rewolucja, w której o zwycięstwo walczą 3 stronnictwa: rojaliści, umiarkowani i radykałowie. Gracze za pomocą kart umieszczają wpływy tych partii (na ogół nie koncentrują się tylko na jednej) w departamentach na mapie, tura trwa do momentu aż któreś stronnictwo umieści wszystkie swoje znaczniki na mapie, i wtedy dochodzi do wyborów - każdy departament to 1 głos (z wyjątkiem Paryża), kto ma większość ten dostaje głos i tak po kolei każdy departament. Stronnictwo, które uzyskało ich najwięcej oczywiście wygrywa, a gracz, który najbardziej przyczynił się do zwycięstwa otrzymuje najwięcej punktów. Punkty daje też dowodzenie armią. Gra się tak przez 4 tury, na mapie dużo się zmienia, bo wpływy na zmianę - rosną i maleją. Rozgrywka jest dość dynamiczna, wszystko idzie szybko, nie ma przestojów, chba, że ktoś pod koniec tury zaczyna liczyć regiony - ale takiego się po prostu kieruje na gilotynę, żeby więcej nie zamulał :) Najciekawsze są przedwczesne warunki zwycięstwa, radykałowie mogą wcielić w życie iście jakobińską rewolucję, albo rojaliści mogą odzyskać władzę przez zajęcie strategicznych twierdz.
Skalowanie: w 3 osby słabo, 4-5 bardzo dobrze (4 chyba najlepiej), w 6 nie grałem, ale może być trochę chaotycznie.
Ogólnie gra bardzo dobra, przystępna, dla fanów Wallace'a (do których się zaliczam) - obowiązek!