GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Village

Village

Życie na wsi bywa ciężkie.

cena:

139.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Eggertspiele
projektant: Inka Brand , Markus Brand

wersja językowa: europejska
instrukcja: angielska

Opis


Life in this village is tough! But at least it offers its residents a lot of room for development. Some make their career in the council chamber, some in the church, while others journey into the world....
Each player controls the fate of a family and wants to rise to prominence. But never forget the most important thing: Time cannot be stopped, and eventually family members pass away. Those that worked hard during their lifetime may find themselves immortalized in the village chronicle and thus increase their families' fame.

Village is a game full of tactical challenges. A clever action mechanism ensures that each turn is brief and still full of tricky decisions. Noteworthy is also the way the game deals with the subject of death. As a natural part of life, it is a frequent guest in the village and requires especially one thing: smart time management.

Contents:
1 game board, 4 farmyards, 44 family members,
4 black monks, 32 markers, 1 sticker sheet,
1 starting player marker, 1 next starting player marker,
40 goods tiles, 24 customer tiles, 20 bags of grain,
72 influence cubes, 6 plague cubes, 2 cloth bags,
15 coins, 3 setup cards, 1 “mass” overview card

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2012-03-15 Żyć i ... dobrze umierać autor: FortArt

Kierujemy karierą synów chłopskiej rodziny. O tym co możemy decydują kolorowe kosteczki rozrzucane co rundę na polach akcji. Możemy taką kolorową zabrać jako nagrodę, możemy wykonać akcję sięgając po marnującą nasz czas czarną kostkę lub wręcz zapłacić własnymi by uparcie zrobić to co chcemy. A możemy jednego z synów zostawić na gospodarstwie by zbierał plony. Inna akcją jest wykształcenie na rzemieślnika by wykonywał cenne przedmioty - pomocne w podróżach, na roli lub na sprzedaż. A na targowisku wieczna kolejka kupców czekających na nasze towary. Możemy też wybrać się w świat zwiedzać - im więcej zwiedzimy tym więcej punktów, choć podróże wielce kosztowne są. Może zatem warto zostać na miejscu i poświęcić się - wspomaganej przez rodzinę łapówkami - karierze w magistracie lub kościele? Możemy wreszcie naszą rodzinę powiększać, kolejne roczniki na świat wypychając.

Prócz narodzin - i to siła tej gry - jest śmierć. Za wszystkie akcje płacimy kosteczkami w wymaganym kolorze i czasem. Jeśli zaś czas przekręci licznik to wraz z nim przekręca się jeden z naszych najstarszych synów. Otóż w grze warto szybko i dobrze umierać. Jeśli tylko nasz nieboszczyk jednym z pierwszych któremu zmarło się w danej lokacji to mieszkańcy pochowają go w wioskowej Alei Zasłużonych co liczne nam punkty zapewnia. Jeśli zaś w miejscu tym wielu już zmarło nasz bohater trafi do bezimiennej mogiły zapomniany i nic nie wart. Jeśli któryś z tych dwóch cmentarzy pełen gra kończy się.

Gra oferuje wiele akcji i ścieżek rozwoju. Wymusza decyzje wielowymiarowe. Jaką akcję wykonać i jakiego koloru kostkę za to zabrać. Czy dbać o karierę naszego syna, czy raczej pozwolić mu odejść do Pana w glorii i chwale. Bardzo proste zasady - weź kostkę/zapłać i zrób akcję - umożliwiają łatwe wejście w grę nowym. Po partii chce się znowu zagrać by spróbować trochę lepiej, trochę inaczej.