gry planszowe strategiczne > Strike of the Eagle
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Strike of the Eagle

Strike of the Eagle

cena:

299.00 259.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 259.9)
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 150 min.

wydawca: Academy Games

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


The year is 1920. WWI has ended, but the battle for Europe has just begun. Trotsky, Lenin and Stalin plan to spread the workers’ revolution by blasting through Poland in order to support the growing communist movements in Germany, France and Britain. Only the armies of Poland stand in the way of the Bolshevik tide.
Strike of the Eagle is a strategy game that simulates the tenseness of the Polish-Soviet War of 1920. This war featured a return of sweeping cavalry attacks combined with new weaponry innovations such as planes, tanks and armored cars. Gone was the static trench warfare of WWI where front line changes were measured in yards. Instead, the gains of this war’s campaigns were measured in hundreds of miles from Kiev and beyond Minsk in the east, to Warsaw and the German border in the west.
Strike of the Eagle is the first game in the new Fog of War series. This series covers pivotal wars of different eras, allowing players to relive and learn about the struggles that took place.
The heart of this unique series lies in players placing secret orders on the map during each turn to bluff, mislead, misdirect and outplay their opponents! The orders are then revealed and executed by the player’s armies that are represented by wooden blocks of Brigade and Division strength forces of between 1500 to 8000 men. The exact composition of a player’s forces is kept hidden from their opponent until battle is engaged.

Strike of the Eagle is -
Fun: Quick simultaneous play allows players to interact without waiting.
Devious: A cat and mouse game of deception, hidden orders, diversionary movements and concealed units.
Easy: Teach a new player how to play in less than 5 minutes.
Wooden Blocks: Depict infantry and cavalry armies.
Consistent: Each game in the series uses the same rule system.

Contains:
· 1 mounted 37.5” x 26” game board.
· 110 Wooden Blocks depicting armies of infantry and cavalry.
· 2 decks of Event cards, 55 cards each.
· 1 Counter Sheet of Order Markers.
· 2 Player summary sheets and 1 game track sheet.
· 8 Page full color rule book.
· 20 page campaign book with a full historical overview of the war and 8 unique campaigns.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-10-24 Gra, w której Polska może stać się imperium! autor: wielkipsuj

Strike of the Eagle to bloczkowa gra o wojnie 1920 roku. Jest to amerykańska adaptacja polskiej gry Orzeł i gwiazda, całkowicie na nowo narysowana, jednak mechanicznie poddana jedynie drobnym modyfikacjom.
W pudełku znajdziemy grubą planszę, drewniane bloczki jednostek, żetony rozkazów oraz karty. Całość wykonana jest bardzo porządnie, niestety w druku zdarzają się błędy, przede wszystkim w początkowych ustawieniach poszczególnych scenariuszy – na szczęście są też dokładne ilustracje.
Mapa obejmuje spory teatr działań - rozciąga się bowiem od Krakowa poprzez Toruń, Wilno i Kowno, Smoleńsk, aż po Kijów i Kamieniec Podolski. Na mapie znajdują się miasta, w tym niektóre ufortyfikowane, oraz łączące je drogi i koleje. Rzeki, góry i inne przeszkody terenowe nie mają żadnego znaczenia.
Dostępne w grze jednostki to piechota i kawaleria oraz po trzech dowódców dla każdej ze stron. Praktyczna różnica między piechotą i kawalerią sprowadza się do zasięgu ruchu.
Bloczki zapewniają „mgłę wojny” – rodzaj jednostki i jej siła ujawniane są dopiero podczas starcia.
Esencją gry są rozkazy oraz karty. Rozkazy umieszczone są na żetonach, które gracze rozkładają zakryte na mapie, potem zaś w odpowiedniej kolejności odkrywają i wykonują. Wymaga to pewnej dozy przewidywania, ponieważ zmieniająca się sytuacja często sprawia, że najlepszą rzeczą byłoby rozkaz odwołać. Oczywiście jest na to za późno.
Karty służą do wielu rzeczy. Można rozegrać umieszczone na nich wydarzenie, można ich użyć do zwiększenia dostępnej puli rozkazów, do magazynowania uzupełnień, albo do zwiększenia swojej siły w walce. Niestety każda karta może posłużyć tylko do jednej z tych rzeczy, jest ich więc zawsze za mało. Przeczekanie aż przeciwnikowi wyczerpią się karty bywa tu bardzo opłacalne.
Gra posiada bardzo proste zasady i teoretycznie niski próg wejścia, jednak choć wiele kwestii jest bardzo uproszczonych, nie można odmówić jej pewnej głębi, także na poziomie strategicznym. Zaskakujące jest, jak bardzo gra, w której piechota porusza się o jedno pole na turę, akcentuje manewrowość. Okrążenia, przecięcie linii zaopatrzeniowych, przełamania, ale też strategiczne wycofania to elementy, które przynoszą tu o wiele więcej korzyści niż zwykły szturm lub obrona. Osiągnięcie tego, przy tak prostych zasadach, to zdecydowany atut tego tytułu. Ponadto, dzięki umiejętnie dobranym scenariuszom i różniącym się taliom graczy, gra jest zdecydowanie asymetryczna, a obie armie mocno się różnią.
W grze jest 8 scenariuszy, od prostych szkoleniowych po obejmujące wielkie ofensywy na całym teatrze działań. Można też zaplanować wojnę całkowicie po swojemu, rozstawiając wojska w wybranych przez siebie miejscach.
Wrażenia z rozgrywki są bardzo przyjemne. System jest prosty i przyjazny dla gracza, choć da się tu stracić pół frontu przez własną głupotę (udowodniłem). Gra nie zachęca do długich rozmyślań nad strategią, za to oferuje ciągłe napięcie, bo co chwila okazuje się co konkretnie jest na bloczkach, które właśnie zaatakowaliśmy. Jednak najważniejszą zaletą tej gry jest jej tematyka. Warto poświęcić jej uwagę, bo w tej dziedzinie wybór na rynku jest naprawdę niewielki.
Plusy:
- Temat! Temat! Temat!
- Spory teatr działań, obejmujący znajome tereny
- Mgła wojny
- Prostota mechaniki
- Głębia rozgrywki
- Wykonanie
Minusy:
- Spora losowość w doborze kart
- Błędy w instrukcji, na kartach, a przede wszystkim w scenariuszach
- Szybkie zużywanie się znaczników najczęściej używanych rozkazów
- Amerykańskie nazwy miejscowości – są straszne...