GRY STRATEGICZNE
Walnut Grove
Wybuduj ranczo, powiększaj swój teren, zatrudniaj ludzi .. Połączenie Agricoli i Carcassonne
cena:
149.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 30 min.
wydawca: Lookout Games
projektant: Touko Tahkokallio , Paul Laane
wersja językowa: europejska
instrukcja: angielska
Opis
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2012-09-28
Hmmm....
autor:
monga
no niestety nie jest to dra bardzo dobra, ba - dla mnie jest ona nawet dobra, jest po prostu dostateczna w pełnym znaczeniu tego słowa. Jak zasiadaliśmy do rozgrywki znajoma ostrzegała, że grała już i że była rozczarowana, że ma wrażenie, że gra gdzieś tam przestaje działać, że pod koniec gry nie bardzo jest co robić już. Niezrażeni chcieliśmy zagrać, owa znajoma również się zgodziła z nadzieją, że poprzednio przeoczyła coś w zasadach i grała źle.
Na początku gry byłam zaskoczona, dlaczego gra jej się nie podobała, wszystko sprawnie działało, możliwości było sporo, jednak wraz z upływem rund wszyscy zaczęliśmy dostrzegać monotonię i po pewnym czasie to o czym wspominała znajoma - brak akcji do wykonania. Pokończyły się kafelki te i owe i w ostatnich rundach trzeba było robić to albo to i koniec. I każdy miał tak samo. Nie dograliśmy do końca. W gronie geeków, wyjadaczy planszówkowych, nie daliśmy rady.
Dlatego ja po jednej nieskończonej rozgrywce tej gry nie polecam. Jak napisałam wyżej - nie uważam, żeby była zła, ale znam setki dużo dużo dużo lepszych. Przed zakupem na pewno polecam zagrać ! Zawsze jeszcze jest możliwość, że graliśmy na złych zasadach ;) (chociaż w trakcie gry czytaliśmy je ze 3 razy, bo nie mogliśmy uwierzyć, że tak ma wyglądać gra).
no niestety nie jest to dra bardzo dobra, ba - dla mnie jest ona nawet dobra, jest po prostu dostateczna w pełnym znaczeniu tego słowa. Jak zasiadaliśmy do rozgrywki znajoma ostrzegała, że grała już i że była rozczarowana, że ma wrażenie, że gra gdzieś tam przestaje działać, że pod koniec gry nie bardzo jest co robić już. Niezrażeni chcieliśmy zagrać, owa znajoma również się zgodziła z nadzieją, że poprzednio przeoczyła coś w zasadach i grała źle.
Na początku gry byłam zaskoczona, dlaczego gra jej się nie podobała, wszystko sprawnie działało, możliwości było sporo, jednak wraz z upływem rund wszyscy zaczęliśmy dostrzegać monotonię i po pewnym czasie to o czym wspominała znajoma - brak akcji do wykonania. Pokończyły się kafelki te i owe i w ostatnich rundach trzeba było robić to albo to i koniec. I każdy miał tak samo. Nie dograliśmy do końca. W gronie geeków, wyjadaczy planszówkowych, nie daliśmy rady.
Dlatego ja po jednej nieskończonej rozgrywce tej gry nie polecam. Jak napisałam wyżej - nie uważam, żeby była zła, ale znam setki dużo dużo dużo lepszych. Przed zakupem na pewno polecam zagrać ! Zawsze jeszcze jest możliwość, że graliśmy na złych zasadach ;) (chociaż w trakcie gry czytaliśmy je ze 3 razy, bo nie mogliśmy uwierzyć, że tak ma wyglądać gra).
dodano: 2011-12-06
8 lat w 30 minut
autor:
iguana
Największą zaletą gry jest jej czas trwania: pół godziny. Mamy 8 rund, w każdej 4 decyzje. Jest miejsce na odrobinę strategii (wcale nie takiej banalnej, bo gracze niedzielni kapkę się męczyli), odrobinę taktyki i szczęścia (losowanie kafelków terenów z worka tudzież monet). Do tego tryb solo. W swojej kategorii szybkich euro-planszówek ma niewielką konkurencję, więc szczerze polecam zaganianym Graczom.
Największą zaletą gry jest jej czas trwania: pół godziny. Mamy 8 rund, w każdej 4 decyzje. Jest miejsce na odrobinę strategii (wcale nie takiej banalnej, bo gracze niedzielni kapkę się męczyli), odrobinę taktyki i szczęścia (losowanie kafelków terenów z worka tudzież monet). Do tego tryb solo. W swojej kategorii szybkich euro-planszówek ma niewielką konkurencję, więc szczerze polecam zaganianym Graczom.
dodano: 2011-12-02
niebanalna familijna gra
autor:
Piotr Czuba
Dla mnie jedna z najlepszych gier z kategorii tych które trwają poniżej 1h.
Jest bardzo łatwa w nauczeniu choć instrukcja pomija wiele elementarnych rzeczy i trzeba ich szukać w faq na bgg.
Każdy z graczy jest farmerem, zatrudnia ludzi rozwija swoją farmę.
Jest dużo wyborów i to jest świetne.
Cała nasza rodzina jest zafascynowana grą.
Wyniki są podobne.
Gra rzeczywiście jest połączeniem Agricoli i Carcassonne i ma też coś z Glen More.
Jeśli szukasz gry lekkiej ale w której wyborów jest mnóstwo i trudno podjąć decyzję, zasady są proste i czas rozgrywki poniżej 1h to ta gra jest dla Ciebie.
Duże zaskoczenie i oceniam ją jako jedną z najlepszych pozycji z Essen 2011.
Powiem więcej, pomimo iż gra nie jest tania a wykonanie pozostawia wiele do życzenia (wyjmowanie kafli z wyprasek to katastrofa) - paradoksalnie jest warta tej ceny. Grywalność dużą i podejrzewam że pobije rekordy w ilości rozgrywek
POLECAM
Dla mnie jedna z najlepszych gier z kategorii tych które trwają poniżej 1h.
Jest bardzo łatwa w nauczeniu choć instrukcja pomija wiele elementarnych rzeczy i trzeba ich szukać w faq na bgg.
Każdy z graczy jest farmerem, zatrudnia ludzi rozwija swoją farmę.
Jest dużo wyborów i to jest świetne.
Cała nasza rodzina jest zafascynowana grą.
Wyniki są podobne.
Gra rzeczywiście jest połączeniem Agricoli i Carcassonne i ma też coś z Glen More.
Jeśli szukasz gry lekkiej ale w której wyborów jest mnóstwo i trudno podjąć decyzję, zasady są proste i czas rozgrywki poniżej 1h to ta gra jest dla Ciebie.
Duże zaskoczenie i oceniam ją jako jedną z najlepszych pozycji z Essen 2011.
Powiem więcej, pomimo iż gra nie jest tania a wykonanie pozostawia wiele do życzenia (wyjmowanie kafli z wyprasek to katastrofa) - paradoksalnie jest warta tej ceny. Grywalność dużą i podejrzewam że pobije rekordy w ilości rozgrywek
POLECAM
dodano: 2014-05-08
autor: cbeyond
Walnut Grove to gra ekonomiczna, powszechnie uważana za skrzyżowanie Agricoli z Carcassonne. Połączenie pewnych rozwiązań, znanych z innych gier, nie koniecznie jednak należy postrzegać jako wadę. Mimo skojarzeń z grami, stojącymi pod względem złożoności na bardzo odległych półkach, Walnut Grove okazuje się być bardzo spójna i dokładnie przemyślana. Gra nawiązuje tematem do popularnego niegdyś serialu "Mały domek na prerii". W czasie 8 lat, podzielonych na cztery akcje, odpowiadające porom roku, staramy się rozbudować nasze gospodarstwo. Tak więc obsiewamy pola, wysyłamy robotników do pracy, odwiedzamy pobliskie miasteczko w celach handlowych, a w zimie zapewniamy robotnikom wikt oraz ciepły kąt. Gra, mimo swojej prostoty, daje dużo możliwości taktycznych. Z powodzeniem można w nią zagrać zarówno w gronie rodzinnym, jak i w gronie wytrawnych graczy. Zdecydowanym jej atutem jest krótki czas rozgrywki oraz jej płynność (trzy spośród czterech akcji w każdym roku gracze mogą wykonywać jednocześnie). Nie ma możliwości wypracowania jednego schematu wygranej, gdyż za każdym razem dostajemy inne kafle terenu oraz w każdym roku losowo zmieniają się warunki utrzymania robotników, czy produkcji dóbr. Sympatyczna gra.
Walnut Grove to gra ekonomiczna, powszechnie uważana za skrzyżowanie Agricoli z Carcassonne. Połączenie pewnych rozwiązań, znanych z innych gier, nie koniecznie jednak należy postrzegać jako wadę. Mimo skojarzeń z grami, stojącymi pod względem złożoności na bardzo odległych półkach, Walnut Grove okazuje się być bardzo spójna i dokładnie przemyślana. Gra nawiązuje tematem do popularnego niegdyś serialu "Mały domek na prerii". W czasie 8 lat, podzielonych na cztery akcje, odpowiadające porom roku, staramy się rozbudować nasze gospodarstwo. Tak więc obsiewamy pola, wysyłamy robotników do pracy, odwiedzamy pobliskie miasteczko w celach handlowych, a w zimie zapewniamy robotnikom wikt oraz ciepły kąt. Gra, mimo swojej prostoty, daje dużo możliwości taktycznych. Z powodzeniem można w nią zagrać zarówno w gronie rodzinnym, jak i w gronie wytrawnych graczy. Zdecydowanym jej atutem jest krótki czas rozgrywki oraz jej płynność (trzy spośród czterech akcji w każdym roku gracze mogą wykonywać jednocześnie). Nie ma możliwości wypracowania jednego schematu wygranej, gdyż za każdym razem dostajemy inne kafle terenu oraz w każdym roku losowo zmieniają się warunki utrzymania robotników, czy produkcji dóbr. Sympatyczna gra.
Walnut Grove to gra ekonomiczna, powszechnie uważana za skrzyżowanie Agricoli z Carcassonne. Połączenie pewnych rozwiązań, znanych z innych gier, nie koniecznie jednak należy postrzegać jako wadę. Mimo skojarzeń z grami, stojącymi pod względem złożoności na bardzo odległych półkach, Walnut Grove okazuje się być bardzo spójna i dokładnie przemyślana. Gra nawiązuje tematem do popularnego niegdyś serialu „Mały domek na prerii”. W czasie 8 lat, podzielonych na cztery akcje, odpowiadające porom roku, staramy się rozbudować nasze gospodarstwo. Tak więc obsiewamy pola, wysyłamy robotników do pracy, odwiedzamy pobliskie miasteczko w celach handlowych, a w zimie zapewniamy robotnikom wikt oraz ciepły kąt. Gra, mimo swojej prostoty, daje dużo możliwości taktycznych. Z powodzeniem można w nią zagrać zarówno w gronie rodzinnym, jak i w gronie wytrawnych graczy. Zdecydowanym jej atutem jest krótki czas rozgrywki oraz jej płynność (trzy spośród czterech akcji w każdym roku gracze mogą wykonywać jednocześnie). Nie ma możliwości wypracowania jednego schematu wygranej, gdyż za każdym razem dostajemy inne kafle terenu oraz w każdym roku losowo zmieniają się warunki utrzymania robotników, czy produkcji dóbr. Sympatyczna gra.