GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Ninjato

Ninjato

Zostań legendarnym wojownikiem

cena:

199.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat

wydawca: Z-Man Games
projektant: Dan Schnake , Adam West

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


W XII wiecznej Japonii, klany Minamoto i Taira rywalizują ze sobą o władzę, podczas gdy będący na emeryturze cesarz GoShirakawa napuszcza na siebie swoich wrogów.

 

Jedna z trzech frakcji zatriumfuje aby ustanowić nadchodzący porządek społeczny. W cieniu rywalizujących o władzę elit, kilku ninja planuje wykorzystać panujący chaos.

 

Brawurowe napaście, mistrzowskie umiejętności oraz wyrafinowana intryga stanowią istotę ich honoru. Kiedy nadchodzi nowa era, jeden ninja stanie się Ninjato, niewidzialnym mieczem panującej rodziny.

 

Wcielając się w rolę przyszłego mistrza ninja, każdy gracz trenuje w dojo, nabywa tajemnych umiejętności od swojego sensei, napada na kontrolowane przez klany posiadłości aby okradać je z bajecznych skarbów, wpływa na posłów, rozsiewa plotki w pawilonie i ostatecznie stara się zostać najbardziej legendarnym ninją wieku.

 

Każdy gracz w swojej turze umieszcza 1 shuriken w wybranym miejscu, po czym wykonuje czynności z tym miejscem związane. Po tym jak wszyscy gracze umieszczą 3 shurikeny runda się kończy. Cała rozgrywka trwa 7 rund. Pod koniec rundy trzeciej, piątej i siódmej następuje specjalna faza punktacji. Gracz z największą ilością punktów honoru na końcu gry zostaje zwycięzcą.

Zawartość pudełka:

  • plansza
  • znacznik rundy
  • 15 żetonów klanu
  • 12 shurikenów
  • 19 płytek umiejętności sensei
  • 90 żetonów skarbu
  • 30 kart plotek
  • 52 karty dojo
  • 21 kart posłów
  • 40 kart strażników
  • 20 kart elitarnych strażników
  • woreczek

 

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2014-01-31 Świetn gra autor: kudlacz135

Ninjato, bardzo udany produkt, który odznaczy się świetnym wydaniem, malowniczymi grafikami i solidnymi komponentami. Jeśli chodzi o stosunek ceny do gry, to naprawdę warta uwagi pozycja, karty, plansza, żetony i znaczniki są naprawdę na zadowalającym poziomie. Sama rozgrywka jest całkiem ciekawa, występuje spora regrywalność dzięki różnym ścieżkom do zwycięstwa. Odradziłbym graczom początkującym ze względu na sporą liczbę zasad, których wytłumaczenie może zająć chwilę. Po rozegraniu gry okazuje się, że nie są one tak straszne i trudne, zwłaszcza dla graczy nawet odrobinę doświadczonych. Jednak początkowo mnogość takich drobnych zasad, może przytłoczyć. No i nie czarujmy się, dostajemy do tego po 3 drewniane shurikeny dla każdego gracza, które same w sobie dają świetną zabawę ;)
dodano: 2012-09-17 Klimat... autor: wampik

Ninjato w krótkich słowach, to przede wszystkim gra z ogromnym klimatem, w której rozgrywka opiera się na swoistej współzależności kombinacyjnego myślenia podpartego odpowiednią dawką losowości (bo przecież mamy w grze do czynienia z kartami). Chciałbym podkreślić jednak, że losowość jest tak wpleciona w mechanikę gry, aby budować klimat i nie wypaczać rozgrywki.
Wydanie gry jest bardzo dobre zarówno pod względem jakości komponentów, jak i klimatycznej estetyki. Plansza, karty, a nawet znaczniki akcji aż „kipią” klimatem średniowiecznej Japonii.
Gra nie jest dostępna w polskim wydaniu, ale można ją określić jako niezależną językowo, stąd podczas gry praktycznie nie istnieje taka bariera np. dla młodszych graczy.
Dość powiedzieć, że po długiej, letniej, wakacyjnej przerwie był to pierwszy tytuł z domowej „biblioteczki”, jaki zagościł na rodzinnym stole w deszczowe popołudnie...
dodano: 2012-02-19 Nowy mistrz wagi lżejszej-średniej autor: turin

Jednym z najczęściej polecanych tytułów familijnych jest Epoka Kamienia. Gra zyskała swoją popularność ze względu na w miarę proste reguły, pozwalające jednak na przyjęcie różnych strategii, piękną planszę i komponenty, wyraźny klimat, wyraźną losowość, nad którą jednak można zapanować, i niezłe skalowanie od 2 do 4 graczy. Ninjato robi to wszystko przynajmniej tak samo dobrze, a do tego jest o ninjach! Mimo narzucającego się porównania do dotychczasowego króla tytułów familijnych i pewnych podobieństwach, główna mechanika gry jest zupełnie inna - napadamy tu na domy poszczególnych klanów, starając się pokonać coraz to kolejnych strażników za pomocą kart zagrywanych z ręki. O ileż bardziej emocjonujące to jest niż oczekiwanie na wynik rzutu kostką, który powie nam ile drewna udało nam się zebrać. W każdej chwili możemy się wycofać, zabierając dotychczasowe łupy, ale gra o najwyższą stawkę korci...

Wady? Chyba jedynym zarzutem pojawiającym się ze strony wytrawnych graczy jest roczarowanie faktem, że ta bardzo oczekiwana gra okazała się prostsza i mniej skomplikowana niż mieli nadzieję. Graczom niedzielnym jednak z całego serca polecam!
dodano: 2012-02-14 Klimat wybija zęby autor: iguana

Zacznę od tego, że gra jest wydana rewelacyjnie i świeżo. Grafik powinien dostać Oskara. Do tego mechanika została idealnie osadzona w temacie. Tutaj wszystko się zgadza. Ciężar jest porównywalny do Stone Age, no dobra, jest nieco trudniej. Na rundę mamy 3 akcje, w sumie 7 rund, czyli 21 akcji w grze. Bardzo niewiele. To nie jest worker-placement, tylko action selection z shurikenami. Mechanika bobrowania chałup jest mega-grywalna, na tyle, że nie przeszkadza losowość. Świetny tytuł, gorąco polecam, a jeśli ktoś ma syna lat 10+ to nie ma nad czym dumać.