GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Drako

Drako

Walka krasnoludów ze smokiem

cena:

79.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 30 min.

wydawca: Rebel.pl
projektant: Adam Kałuża

wersja językowa: polska

Opis


W grze Drako jeden z graczy kieruje zespołem trzech krasnoludów, których celem jest pokonanie smoka. Musi tego dokonać w określonym czasie - zanim wyczerpie się talia jego kart - wygrywa wtedy grę. Każdy krasnolud jest charakterystyczny i posiada swoje umiejętności, których odpowiednie wykorzystanie jest kluczem do sukcesu.   Drugi z graczy kieruje smokiem - jego celem jest przeżycie lub pokonanie krasnoludów. Gdy talia kart przeciwnika wyczerpie się - smok odlatuje, a kierujący nim gracz zostanie zwycięzcą. Wygrywa także, jeżeli uda mu się pokonać wszystkich krasnoludów (co jednak zdarza się niesłychanie rzadko, ponieważ smok jest osłabiony i uwięziony na niewielkim obszarze).Dlaczego zachwycisz się tą grą?   Wspaniałe grafiki przygotowane przez Jarka Noconia (autora grafik do K2) wprowadzą Cię w świat fantasy, gdzie smoki i krasnoludy nie są niczym nadzwyczajnym. Błyskotliwa mechanika stworzona przez Adama Kałużę jest dopracowana do perfekcji - płynna, zbalansowana, a przy tym nieskomplikowana. System zarządzania kartami i specjalnymi zdolnościami pozwoli Ci planować zagrania taktyczne i zaskakiwać przeciwnika. Dokładne figurki smoka i trzech krasnoludów zachwycą Cię trwałością i precyzją wykonania. Strategia gry krasnoludami znacząco różni się od sposobu gry smokiem. Tego trzeba spróbować! Krótki czas gry i szybkie rozłożenie elementów pozwalają sięgnąć po Drako bardzo często. Zawartość pudełka: plansza38 kart smoka38 kart krasnoludówkarta postaci smokakarta postaci krasnoludów1 figurka smoka3 figurki krasnoludówznacznik blokady (sieci)znacznik furiiznaczniki obrażeń 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2017-05-23 2 osobowy ideal autor: Blood_Pet

Jak na gre 2 osobowa, to jest to gra swietnie zbalansowana. Strategia kazdego z graczy musi byc diametralnie inna aby osiagnal swoje warunki zwyciestwa jednak walka jest bardzo wyrownana. Przy standardowym rozlozeniu kart w talii gra jest emocjonujaca do samego konca. Problelem jest przy niej lekka losowosc - jesli smokowi karty obrony po przetasowaniu talii uloza sie na samym dole, to nie ma on praktycznie szans zwyciezyc obojetnie jak bardzo by sie staral i jak swietnym strategiem nie byl.
Dodatkowo warto napomknac, ze bardzo czesto wracam do tej gry wraz z moja dziewczyna, ktora nie jest zbyt wielkim milosnikiem planszowek. Ale jak juz sie nade mna zlituje i wyrazi chec zagrania w cos, to Drako jest wtedy jedna z czesciej wybieranych pozycji :)

Zalety:
- Czas, rozgrywka max 30 minut.
- Idealnie zbalansowana.
- Bardzo ladna oprawa graficzna i figurki!
- Stosunek cena/zawartosc.
- Krotka zrozumiala instrukcja.
- Proste zasady.
- SMOK! :D

Wady
- Losowosc, mala i zwykle nie przeszkadza, ale jednak.
dodano: 2017-03-20 Prosta,szybka rozgrywka autor: kopernik92

W Drako miałem okazję zagrać na tegorocznej Kostce. Proste zasady sprawiają, że do gry siada się i gra. Na plus zaliczam fajną planszę i ciekawe figurki. Plusem jest również asymetria: jeden smok i trzy krasnoludy. Gra każdą ze stron wymaga innego podejścia - determinują do tego różne zdolności, którymi dysponują smok oraz krasnoludy. Minusem może być fakt, że po jakimś czasie gra się znudzi jednak nie nastąpi to bardzo szybko.

Mocne 3+
dodano: 2013-08-06 Walcz do końca! autor: Dziobak

Dla fana fantastyki, ze wskazaniem na dzielne krasnoludy, obowiązkiem jest zapoznać się z grą, w której tematem jest walka trzech krasnoludzkich łowców smoków z ziejącą ogniem bestią. Gdy odkryłem, że gra wyszła spod ręki A. Kałuży, który to zaprojektował jedną z moich lubieńszych gier (K2), klamka zapadła, a gra musiała trafić w moje ręce.

A co jest w pudełku?
Prosta plansza jakby z Neuroshim’y Hex wyjęta. Tyle, że z runicznym wykończeniem i obrazująca miejsce zasadzki, w której odbędzie się walka. Plansza jest ładna, ale dość szybko jeden z rogów planszy mi się rozwarstwił. Szczęśliwie nie jest na tyle duży, żeby się rzucać w oczy, ale jest to jakiś defekt.
Sercem mechaniki są karty, które wchodzą w koszulki mini euro, i są ładnie wykonane.
Na koniec porządne żetony obrażeń i figurki, które mogłyby być lepsze – krasnoludy są zbyt toporne i klejone. Co do smoka niektórzy narzekają na jego pomidorowy kolor, ale jest on w całości ładnie wykonany.
Całość mieści się w kartonowej, żeby nie powiedzieć papierowej, ‘wytłoczce’, która nie przetrwała pierwszej wycieczki w moim plecaku. FFG robi lepsze wkłady ;p

No, to skoro ponarzekałem, czas przejść do tej lepszej części gry – samej rozgrywki.
Potrzebujemy tylko drugiego gracza, około 5 minut, żeby zademonstrować zasady, pokłócić się kto gra smokiem / krasnoludami i zacząć rozgrywkę.
Losowość, jak na silnik napędzany kartami, nie jest wielka, ponieważ talie każdej strony składają się zaledwie z 38 kart, a większość z nich posiada dwa symbole akcji, więc rzadkością jest sytuacja, w której nie mamy jak odpowiedzieć na działania przeciwnika, a jeśli już, to zaraz sytuacja się odmieni.
Gra jest tak dobrze zbalansowana, że pierwsze dwie gry, w które grałem kończyły się ostatnią, decydującą kartą. Potem nabrałem trochę wprawy, co dawało mi przewagę nad nowymi graczami, ale wciąż gra kończyła się niemal na wykończeniu kart.

Podsumowując, grę poleciłbym każdemu lubiącemu krasnoludy, lochy i smoki. Nadaje się na rozgrzewki przed poważniejszymi grami, jako gra wycieczkowa, familijna lub po prostu fajny tytuł ‘dla dwóch’. Proste zasady nawet oporni opanują, a gra, że jest krótka często kończy się rewanżem, a potem ewentualnie rozstrzygnięciem do dwóch wygranych.

Plusy:
Bardzo dobrze zbalansowane karty
Można się koniec końców wczuć i opowiadać, co robi się zagrywając karty
Asymetryczna rozgrywka
Można grać nawet z młodszymi
Proste zasady
Grywalna i regrywalna
Gra mocno rewanżowa
Dobra na krótką rozgrzewkę przed czymś cięższym / dłuższym
Dobra na wprowadzenie do gier planszowych

Minusy:
Słaba wypraska
Figurki krasnoludów są toporne i klejone – koniecznie trzeba je pomalować
Mało odporny środek planszy
dodano: 2012-06-27 Gra z pazurem autor: Yokes

To naprawdę polska gra. Autorem jest Polak i zostałą wydana w Polsce. Jednak jakością nie ustepuje graczom z pierwszej zaganicznej ligi. Ładne wydanie, doskonałe figurki, klimatyczna plansza, znaczniki obrażeń i karty z ładnymi grafikami. Reguły banalne i do opanowania już przez sześciolatka. Więc jest dobrze, chociaż nie tak do końca, jak można by oczekiwać. Kuleje trochę balans stron. Krasnoludy mają zdecydowanie łatwiej, a smok w zwarciu lub w okrążeniu nie ma większych szans i naprawdę potrzeba bardzo, ale to bardzo rozważnie dobierać i rzucać karty, by nie doznać sromotnej porażki. Niestety ponieważ jakość figurek i grafik jest super, dzieci wybierają przeważnie smoka, zamiast 3 pokurczy i zaczynają się schody, bo smok zionie ogniem lata i gryzie, ale nie w tej grze! Tutaj owszem może to robić, ale raczej preferowane jest bieganie i latanie, czyli gra na wyczekanie do wykończenia puli kart krasnoludów. Zatem trzeba roszeczkę spiąć pośladki i podumać nad taktyką, bo jest ciężko, a przy złym rozkładzie kart, nawet bardzo ciężko. Zatem dziatki lepiej niech grają brodaczami, chociaż może być trudno z przekonaniem ich do tej opcji :c). Zatem polecam i życzę przyjemnej zabawy. Czas gry to 10 do 15 minut, zatem dla zagonionych i niedzielnych graczy gra doskonała.
dodano: 2012-05-20 Doskonały chwiler! autor: mattcarnall

Drako jest szybką karcianą grą asymetryczną, gdzie inaczej gramy smokiem, a inaczej krasnoludami. Jest prosta, szybka, emocjonująca do samego końca. Prosta w fazie rozkładania gry, a to wielki plus, szczególnie, że gra się zwykle kilka partii pod rząd.

Zalety:

* Idealna jako przedsmak przed cięższymi tytułami
* dobra dla dzieci
* świetna dla układu rodzic plus pociecha
* świetnie wykonana
* szybko się ją rozkłada i składa
* dla fanów fantasy
* po prostu cieszy oko

Grę polecam!
dodano: 2012-01-09 Rewelacja autor: Mateusz Górski

Gra się szybko i dynamicznie. Każda strona ma inną strategię (smokiem jest łatwiej - chyba).
Zasady są klarowne i po 5 min można zacząć grać. Jedna partyjka trwa około 15 min, ale ciężko tylko na tym poprzestać.

Świetna gra polskiego autora.
POLECAM
dodano: 2011-12-14 Poprawka autor: jakmis2011

Radosław ma rację. Kusznik może używać topora. Dobrze, że zwrócił na to uwagę, bo źle graliśmy. Dzięki Radosław za poprawkę. Pozdrawiam. Myślę, że to troszkę ułatwi zadanie krasnoludom. A grę w dalszym ciągu oceniam na max punktów.
dodano: 2011-12-12 autor: Radosław Michalak

Od siebie dodam tylko, że doświadczony gracz potrafi bardzo mocno minimalizować losowość. A ponieważ każdy gracz ma swoją własną talię kart, nie ma sytuacji, że jeden zgarnia wszystkie najlepsze karty.
Muszę natomiast sprostować potworny błąd z tekstu jakmis2011. Każdy krasnolud może używać topora. Kusznik też. Kusza jest tylko jego bonusową bronią, dzięki której może atakować również z dystansu, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to on wchodził w zwarcie ze smokiem.
dodano: 2011-12-05 szybka i wciągająca autor: jakmis2011

Grę kupiliśmy w prezencie dla siedmioletniego syna. Myślę, że był to udany prezent. Ale od początku. Co otrzymujemy w pudełku:
- 12-sto stronicową instrukcję (druga w języku angielskim)
- dobrej jakości planszę podzieloną na 19 sześciokątnych pól
- tekturowe żetony obrażeń
- dwie karty postaci na której w trakcie gry kładziemy żetony obrażeń, jedna dla gracza kierującego smokiem, druga dla gracza krasnoludów
- po 38 kart dla każdego gracza (rozmiar mini european)
- figurkę smoka i trzy figurki krasnoludów
Gdy otworzyliśmy grę rzuciła nam się w oczy wypraska pudełka- cienka tekturka, źle leżąca w pudełku, która od razu wylądowała w koszu. Figurki krasnoludów są bardzo ładne, wykonane bardzo starannie z najdrobniejszymi detalami, szkoda tylko, że nie są pomalowane. Figurka smoka również jest bardzo ładna i dokładna tylko ten jej czerwony kolor trochę taki jakiś dziwny. Plansza wydaje się być trochę za ciemna, jak również dwie karty postaci. Ale być może twórcą chodziło o stworzenie jakiegoś mroczniejszego klimatu. Karty posiadają bardzo ładne grafiki, jednak również wydają się ciut za ciemne. Symbole na kartach są jednak dobrze czytelne.
O co chodzi w grze:
Jedna osoba kieruję smokiem, druga krasnoludami. Zadaniem krasnoludów jest zabicie smoka. Smok natomiast musi przeżyć do czasu wyczerpania wszystkich kart przez gracza kierującego krasnoludami lub zabić wszystkich trzech przeciwników. Każdy krasnolud posiada specjalne zdolności. Jeden zarzuca sieć, co unieruchamia smoka, inny potrafi z pewnej odległości strzelać z kuszy, dwóch atakuje toporami, każdy potrafi się bronić. Smok natomiast potrafi ziać ogniem, gryźć, latać i chodzić ( i tak jak krasnoludy potrafi się bronić). Każdy gracz w swoim ruchu wykonuje dwie akcje, albo dobiera dwie karty albo zagrywa kartę z określonym symbolem ( latanie, chodzenie, strzał z kuszy itd.). Gra się bardzo szybko jeżeli naprzeciwko siebie siądą do rozgrywki trochę starsi gracze. Z dziećmi to trwa trochę dłużej ale to tak jak przy wszystkich grach. Gra jest bardzo prosta można ją wytłumaczyć w kilka minut nawet dziecku, które zaraz może rozpocząć rozgrywkę. Po kilku rozgrywkach odniosłam wrażenie, że gra się łatwiej smokiem. Jednak już po rozegraniu ich kilkanaście to wrażenie znika i raz wygrywa smok, a innym razem krasnoludzi. Gra jest bardzo wciągająca, po rozegraniu jednej partii chcemy kolejny raz zagrać i następny i tak kilka rozgrywek z rzędu. W grze występuje spora losowość. Zdarza się, że gdy np. potrzebujemy karty strzału z kuszy, bo został nam na koniec sam kusznik dobieramy same karty obrony lub ataku toporami. Jednak nie jest to jakoś specjalnie denerwujące, a doświadczeni gracze mogą znacznie zminimalizować losowość dobrze zarządzając kartami z ręki.
To co mi się w grze podoba to:
-przede wszystkim bardzo szybka i dynamiczna rozgrywka, bo przecież nie zawsze mamy czas aby usiąść i zagrać w jakąś dłuższą grę
- proste zasady, które nawet małe dziecko potrafi bardzo szybko zrozumieć
- dokładność w wykonaniu figurek
Co mi się w grze nie podoba:
- zbyt ciemne kolory planszy i kart
- to że figurki są nie pomalowane (ostatecznie można to samemu zrobić) i ten nieszczęsny pomidorowy kolor smoka
- mały rozmiar kart
Jednak mimo tych kilku rzeczy, które mnie troszkę początkowo irytowały ( teraz już się przyzwyczaiłam) grę oceniam bardzo wysoko. Podoba się ona zarówno dorosłym jak i młodszym dzieciom. Jako prezent sprawdziła się doskonale. Polecam!
dodano: 2011-11-09 świetna gra autor: maciejo

Jestem zaskoczony .Gra zapowiadała się tak sobie a wyszedł hicior.
Polecam