gry planszowe strategiczne > Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa

Sid Meier`s Civilization: Gra Planszowa

Planszowe wydanie kultowej gry komputerowej

cena:

203.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: ok. 180 min.

wydawca: Galakta
nr katalogowy: PL-CIV01
projektant: Kevin Wilson

wersja językowa: polska

Opis


Sid Meier’s Civilization: Gra planszowa przenosi bestsellerowa grę komputerową na wasz stół. Gracze odkrywają świat, prowadzą badania nad technologiami, budują imperium oraz za pomocą dyplomacji oraz bezpośrednich działań wojennych zdobywają dominację nad przeciwnikami.

Dwóch do czterech graczy ściga się ze sobą w tworzeniu cywilizacji, która jako pierwsza zostawi wyraźny ślad w historii. Podczas każdej rozgrywki w Sid Meier’s Civilization: Gra planszowa gracze mają do dyspozycji inną mapę, sześć zróżnicowanych cywilizacji oraz prawie 40 technologii, których mogą się nauczyć.

Przy pomocy innowacyjnego systemu piramidy technologicznej każda cywilizacja rozwija swoje technologie we własnym tempie. Wszystko to w połączeniu z czterema drogami do zwycięstwa oraz błyskawicznym systemem rozgrywania bitew sprawia, że każda rozgrywka jest zupełnie inna!

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA:
● instrukcja ● 1 plansza rynku ● 6 domowych kafelków mapy ● 14 neutralnych kafelków mapy ● 145 kart technologii ● 55 kart jednostek ● 47 kart wydarzeń kulturalnych ● 16 kart ustrojów społecznych ● 12 kart cudów świata ● 4 karty przygotowania gry ● 24 plastikowe pionki armii ● 8 plastikowych pionków wozów ● 1 biały plastikowy pionek armii rosyjskiej ● 90 żetonów kultury ● 75 żetonów monet ● 49 znaczników budynków ● 28 żetonów ran ● 28 znaczników technologii militarnych ● 20 znaczników chatek ● 18 znaczników wielkich ludzi ● 16 znaczników surowców ● 10 znaczników wiosek ● 12 znaczników cudów świata ● 12 znaczników katastrof ● 12 znaczników miast ● 6 arkuszy cywilizacji ● 6 plastikowych łączników ● 6 wskaźników ekonomii ● 6 wskaźników wymiany handlowej ● 6 znaczników poziomu kultury ● 4 arkusze pomocnicze ● 1 znacznik pierwszego gracza ●

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2018-06-17 autor: Daniel Bunia

Solidna strategia wymagająca nieco czasu na przeprowadzenie partii. Dla miłośników PC-towej cywilizacji z dawnych czasów pozycja obowiązkowa. Gra która otwiera mnóstwo możliwości. Tyle, że aż trudno się połapać w swoim planie, a co dopiero w tym jak idzie innym. Czuć klimat cywilizacji i nie jest to przesuwanie tylko znaczników na planszy. Gra jest z tych dłuższych przez co ląduje na stole baardzo rzadko. Kiedy jednak dochodzi do rozgrywki, jest epicko. Jest w miarę złożona, cała masa zasad, które trzeba porządnie przeczytać i przedyskutować, bo w innym przypadku gra może się wydawać niezbalansowana. Gra się naprawdę przyjemnie, mamy sporo możliwości taktyk do wypróbowania. Trochę czasu zajmuje opracowanie tych najlepszych, przy czym nawet przy najlepszej taktyce przeciwnicy mogą nam nabruździć. Ciekawy pomysł z budowaniem mapy z losowych elementów i odkrywaniem terenów. System walki oparty na lekko zmodyfikowanej zasadzie działania - papier, nożyce, kamień. Ogólnie gra się bardzo fajnie, zdecydowanie polecam!!!
dodano: 2015-06-03 autor: zioombel

Zacznę od tego, że uwielbiam gry cywilizacyjne, więc recenzja będzie mocno stronnicza :). Następnie powiem, że jeżeli jesteś fanem oryginalnej (komputerowej) Ciywilizacji i podobnie jak w moim przypadku, towarzyszyła Ci ona przez dobre kilkanaście lat (od II do V) to nie czytaj dalej, tylko zamów - gra oddaje uczucie oryginału doskonale.
Ja osobiście jako że posiadam już TTA oraz Nations które są ogólnie lepiej oceniane, nie zamierzałem kupować dodatkowo Cywilizacji ale szczęśliwie się stało że wszedłem w jej posiadanie na wskutek wymiany.
Po kilku rozgrywkach uważam że pomimo iż gry "symulują" podobne zdarzenia, to uważam, że są wystarczająco różne do trzymania jej w kolekcji pomimo faktu posiadania pozostałych dwóch wspomnianych wyżej gier.
W skrócie:
Minusy:
Uczucie "podróży przez wieki" w Cywilizacji jest dużo mniej odczuwalne, prawdopodobnie właśnie przez bardziej "ogólne" podejście do tematu.
Setup gry jest dosyć długi, zwłaszcza jeżeli posiada się dodatki.
Wprowadzenie nowych graczy do gry zajmuje zdecydowanie więcej czasu niż w przypadku Nations.
Plusy:
Gra jest mniej "sucha" niż poprzedniczki, posiada coś więcej niż planszę z kartami technologi i planszę gracza - jest mapa którą można odkrywać, armie którymi poruszamy się po mapie, surowce które możemy pozyskać kontrolując określone obszary, wydaje się po prostu pełniejsza.
dodano: 2013-09-19 Krótko w temacie autor: Marcin Lubański

Bardzo fajna strategia, aczkolwiek mojej lepszej połowie nie do końca przypadła do gustu. Rozwój kilku cywilizacji (m.in. Egipcjanie, Amerykanie, Germanie). Rozwój w różnych kierunkach (kulturowym, rozwojowym itp.) Kilka dróg do zwycięstwa. Ciekawe rozwiązania. Trochę na minus skomplikowane (jak dla mnie) rozstrzyganie bitew. Sporo zasad ale ogólnie idzie to jakoś zapamiętać. Ogólnie gra bardzo fajna i czasochłonna. W mojej ocenie 7,5/10.
dodano: 2012-07-24 autor: Lord Agrael

Gra Civilization przyciągnęła mnie przede wszystkim dlatego, że ładnych kilka lat temu zagrywałem się w jej komputerową wersję. Teraz dzięki uprzejmości wydawnictwa Galakta, mogłem sobie sprawić jej planszową wersję.

Wykonanie, jak przystało na FFG, nie budzi żadnych zastrzeżeń: kafelki mapy jak i wszystkie żetony zostały wydrukowane na grubej, wytrzymałej tekturze. Szczególną uwagę przyciągają przepięknie wykonane kafelki map, które są niezwykle kolorowe i żywe. Nad resztą nie ma się co rozpisywać bo to uwzględnili już przedmówcy.

Co do samej rozgrywki - jest tu wszystkiego po trochę: zabawa w ekonomię, rozbudowa miast, tworzenie armii, poruszanie się po świecie, rozwój technologiczny. To wszystko sprawia, że podczas rozgrywki cały czas coś się dzieje i nie wieje nudą. Gracz ma cały czas poczucie, że jego cywilizacja się rozwija. Co więcej, poszczególne dziedziny są w jakiś sposób ze sobą powiązane, tak więc nie da rady rozwijać się tylko w jednej z nich, totalnie odpuszczając pozostałe. Na przykład - jeśli jesteśmy lepiej rozwinięci ekonomicznie, tym mniej punktów wymiany handlowej tracimy podczas opracowywania technologii. Dzięki temu cały czas widzimy sens rozwoju poszczególnych dziedzin.

Natomiast jeśli chodzi o moje własne odczucia:
1. gra jest duuuużo lepiej w 4 osoby niż w 3. Przy grze na trzech graczy, dwóch może się wzajemnie osłabić i ten trzeci ma wtedy dosyć łatwą drogę do zwycięstwa. Przy czterech jest to kwintesencja pożądnej strategicznej rozgrywki. W 2 osoby grać mi się nie zdarzyło.
2. gra jest złożona, przez co zajmuje naprawdę dużo czasu (około 3-4 godziny), ale czas ten mija bardzo szybko i bez przestojów. Na pewno nie jest to stracony czas i ja oraz moi współgracze uważamy to za plus.
3. są 4 drogi do zwycięstwa, ale wygrana dzięki kulturze jeszcze się w moich grach nie pojawiła. Wszystkie pozostałe wydają się zbalansowane.
4. rozgrywka przebiega płynnie, przez co żaden z graczy nie musi się nudzić podczas tur innych graczy. Co więcej - warto interesować się tym co robią pozostali gracze.
5. świetny system tworzenia mapy - losowe kafelki powodują że żadna gra nie będzie identyczna.
6. solidnie napisana, choć długaśna instrukcja, pozwala na wytłumaczenie zasad w około 30 - 45 minut, choć wiadomo że pierwsza rozgrywka jest trochę zapoznawcza.

Podsumowując:
Gra jest warta polecenia tym, którzy lubią rozbudowane gry z wieloma drogami do zwycięstwa i wieloma dziedzinami rozwoju cywilizacji do ogarnięcia. Moim zdaniem jest to gra warta swojej ceny, zawierająca masę żetonów (polecam zakup jakiegoś pojemnika z dużą ilością przegródek), a dzięki temu, że niedawno pojawił się do niej dodatek - mająca potencjał zagości naprawdę na długo na stole.
dodano: 2011-08-31 autor: elunia

Recenzję muszę zacząć od zachwytu nad wykonaniem gry. Powala nie tylko ilość komponentów, które znajdziemy w pudełku, ale również ich wygląd. Jak to zwykle bywa w grach FFG, otrzymujemy kilkadziesiąt kart, mnóstwo żetonów, figurki reprezentujące osadników i armie oraz ślicznie ilustrowane kafelki, z których składamy planszę.

W grze możemy poprowadzić rozwój jednej z sześciu cywilizacji: Rzymian, Egipcjan, Rosjan, Niemców, Chińczyków oraz Amerykanów. Każda nacja ma swoje unikalne zdolności, które mogą (choć nie muszą) wpływać na obraną drogę do zwycięstwa. A wygrać grę można (podobnie jak w wersji komputerowej) na cztery różne sposoby: militarnie, ekonomicznie, technologicznie lub poprzez rozwój kulturalny.

Warto odnotować, że mapa jest w każdej rozgrywce inna, ponieważ buduje się ją z kafelków. Bardzo ciekawy jest też mechanizm stopniowego odkrywania kolejnych obszarów planszy.

Po kilku rozgrywkach na 2, 3 oraz 4 graczy mogę stwierdzić, że każda partia jest zupełnie inna. Wpływ na to ma sposób budowania mapy, zróżnicowane warunki zwycięstwa oraz różne kombinacje nacji, jakie spotykają się na planszy.

Jedyny minus to stosunkowo długi czas przygotowania gry, tłumaczenia zasad oraz samej rozgrywki. Na pierwszą grę w gronie 4-osobowym trzeba zarezerwować co najmniej 5h, kolejne idą już trochę szybciej.

Ogólnie gra daje bardzo dużo frajdy: odkrywamy nowe tereny, zakładamy miasta, dbamy o ich rozwój, budujemy cuda świata, a przy okazji nie można zapominać o silnej armii, żeby trochę poprzeszkadzać przeciwnikom. Pozycja obowiązkowa w kolekcji każdego fana komputerowej Cywilizacji.
dodano: 2011-07-31 autor: kamil

Bardzo dobra gra strategiczna, w której gracze mają do wyboru kilka cywilizacji (Amerykanie, Chińczycy, Egipcjanie, Niemcy, Rosjanie, Rzymianie). Podczas kolejnych tur zajmujemy się m.in. wprowadzaniem nowych ustrojów, budową miast, inwestowaniem w nowe budynki i rozwój kulturalny, rozbudową i unowocześnieniem armii oraz odkrywaniem nowych technologii dla naszej cywilizacji. Zwycięstwo można osiągnąć na jeden z czterech sposobów – zwycięstwo kulturowe, ekonomiczne, technologiczne lub militarne. Jestem po kilku rozgrywkach w Cywilizację w składzie dwuosobowym. Za każdym razem gra trwała ponad 3 godziny i kończyła się zwycięstwem technologicznym. Nie oznacza to jednak, że nie warto starać się osiągnąć zwycięstwa w inny sposób…zawsze można podbić stolicę przeciwnej cywilizacji, choć nie jest to takie łatwe…
Cywilizacja zawiera wiele starannie wykonanych elementów. Moim zdaniem ciekawym rozwiązaniem są wskaźniki wymiany handlowej i ekonomii przyczepiane do arkuszy cywilizacji. Wskaźniki te są wykorzystywane do oznaczania poziomu wymiany handlowej oraz wydajności ekonomicznej cywilizacji. Kafelki mapy są dobierane losowo, więc plansza na której rywalizują cywilizacje za każdym razem może być inna. Liczba zakrytych kafelków mapy zależy od liczby graczy, co jest dla mnie dużym plusem.
Niestety instrukcja nie wyjaśnia precyzyjnie zasad walki między cywilizacjami, a dokładnie wykładania kart jednostek podczas bitwy. Mimo tego Cywilizacja to świetna propozycja dla lubiących planszówki, w których jest niewielki element losowy za to wiele kombinowania przy wykorzystaniu dużej ilości znaczników i kart.