gry planszowe strategiczne > Chaos in the Old World: The Horned Rat
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Chaos in the Old World: The Horned Rat

Chaos in the Old World: The Horned Rat

Pierwsze rozszerzenie do Chaos in the Old World

cena:

99.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:



wydawca: Fantasy Flight Games
nr katalogowy: GW04

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2012-03-07 zupełnie nowa gra ! autor: mouse

Shadow of the Horned Rat oferuje alternatywne karty zaklęć i upgrejdów, mamy też kartę nowego boga chaosu – rogatego szczura, dzięki czemu jest opcja gry na 4 lub 5 osób.
Ku mojemu zdziwieniu karta Rogatego szczura jest mniejsza niż pozostałe! Utrudnia to losowanie stron, trzeba teraz posługiwać się żetonami przeznaczonymi do śledzenia ilości punktów zwycięstwa. Mamy też nowy dial, który według instrukcji ma być dokładany w rogu planszy, rozwiązanie jest ok.
Dodatek jest zdecydowanie opcją dla zaawansowanych graczy, cele gry, pomimo, że zostają takie same to ich osiągnięcie jest dużo bardziej wymagające. Dzieje się tak ponieważ bilans bogów został zmieniony w porównaniu do podstawki.

Khorn dzięki upgradowi dla Blood Lester`ów i nowym kartom ( np. „Rampage” – rozegraj natychmiast bitwę w regionie … ) stał się jeszcze mocniejszy, łatwo wygrać nim grę nawet nieszczególnie się starając. Pozostali gracze zawsze muszą grać poprawkę na działania Khorn`a. To niestety jest duży minus.
Tzeench i Slanesh na równi, dostali nowe ciekawe karty ( np.”Glean” – jeden region traktowany jest jako przyległy do wszystkich!) i zmienione opcje manewrowania kluczowymi dla nich żetonami na planszy. Zdecydowanie zostali poprawieni i mogą konkurować z khornem lub nawet zachować pewną kontrolę nad tym, co się dzieje na planszy.
Najsłabiej wypada Nurgle i nowy bóg Horned Rat. Szczury, jeżeli są sprytnie prowadzone owszem ma pewne szanse w rozgrywce, ale daleko mu do khorna. Na szczęście karty i modele oferują na tyle dużo możliwości, że są calkiem spore szanse na obronę i powalczenie z innymi. W tyle za pozostałymi stronami pozostaje Nurg. Gra się po prostu trudno. Wymagane od jest gracza planowanie 2 lub 3 tury w przód, nie ma już kart do oborny jak „Rain of Pus” lub upgrade plaguebearerów. Jeżeli ktoś w początkowej fazie rozgrywki postanowił Ci przeszkadzać to prawdopodobnie nie wygrasz.

W pudełku znajduje się też zestaw alternatywnych kart starego świata, które według mnie są super. Wreszcie stary świat zaczął walczyć przeciw bogom chaosu! W standardowym „Chaos in the old Word”, grając często zapominałem tych kartach, ponieważ niewiele zmieniały. Teraz zdecydowanie czuć w rozgrywce, że gracze walczą nie tylko między sobą, ale też ze starym światem. Karty starego świata przedstawiają opór, jaki stawia imperium utrudniające niszczenie i dominowanie regionów, lub zabijając demony.

Dodatek jest bardzo ciekawy i zbilansowany, ale nie zasługuje na 5. Bilans między bogami został zbyt mocno zaburzony, Khorn jest zdecydowanie zbyt mocny, a gra nurglem zbyt skomplikowana. Pomimo to warto go kupić, nowe karty i upgrady są bardziej zróżnicowane niż w Chaos in the old Word, co pomimo braku bilansu czyni rozgrywkę równie wciągającą, no i nowe karty starego świata !!!