GRY STRATEGICZNE
Mędrcy znad Południowego Tygrysu + dodatkowe karty bonusowe
Twórcy serii Zachodniego Królestwa i Wędrowców znad Południowego Tygrysu przedstawiają nową grę euro z innowacyjną mechaniką mieszania kolorów.
cena:
201.90 181.70 PLN(najniższa cena z 30 dni: 181.7)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 120 min.
wydawca: Wydawnictwo Portal (2024)
projektant: Shem Phillips , S J Macdonald
wersja językowa: polska
Opis
Twórcy serii Zachodniego Królestwa i Wędrowców znad Południowego Tygrysu przedstawiają nową grę euro z innowacyjną mechaniką mieszania kolorów.
Mieszanie kolorów ku rozwoju wiedzy
Trwa Złoty Wiek mądrości i wiedzy. Kalif wezwał najtęższe umysły, aby zdobyć naukowe manuskrypty z całego znanego świata. Twoim zadaniem jest zatrudnić wykwalifikowanych tłumaczy do przetłumaczenia zagranicznych zwojów na język arabski oraz poczynić postępy w badaniach w 6 dyscyplinach naukowych.
Akcje
W swojej turze zagrywasz jedną ze swoich kart (decydującą o przychodzie pasywnym) do wybranego slotu akcji i dodajesz do niej kości oraz ewentualnie robotników modyfikujących kolor i/lub wartości kości.
Kolory
W grze występują kości w 6 kolorach: 3 podstawowych - żółtym, czerwonym, niebieskim i 3 pochodnych - zielonym, pomarańczowym, fioletowym. Każdy kolor reprezentuje jedną z sześciu dziedzin badań.
Mieszanie barw
Zagrywając kości i/lub robotników jednocześnie w różnych kolorach otrzymujesz nowe kolory i wartości. Np. czerwona kość i żółty robotnik zagrani razem dają wynik pomarańczowej kości.
Języki
Twoim celem jest tłumaczenie manuskryptów z języków: chiński, grecki, perski, hebrajski, syryjski i sanskryt na język arabski. Wykorzystasz do tego tłumaczy - własnych lub należących do innych graczy.
Tłumacze
Każdy tłumacz wyspecjalizowany jest w konkretnych językach. Tłumacząc manuskrypt możesz wykorzystać kilku tłumaczy na raz - stopniowo przechodząc od języka wyjściowego do arabskiego.
Zwoje
To ty decydujesz, za co chcesz punktować w każdej grze. Manuskrypty, które uda ci się przetłumaczyć w trakcie rozgrywki, dadzą ci indywidualne możliwości punktowania na koniec gry.
Badania
Dokonaj postępu na torach Badań 6 dyscyplin naukowych: matematyki, fizyki, chemii, astronomii, biologii i filozofii. Każdy tor jest inny - zapewniając inny rodzaj jednorazowych bonusów i pasywnych przychodów.
3 Gildie
Zwiększaj wpływy w Gildiach, aby zyskać nagrody Kalifa, które pojawiają się kilkukrotnie podczas rozgrywki jednocześnie odmierzając czas gry oraz aby zapunktować za ich kontrolę po jej zakończeniu.