GRY STRATEGICZNE
Wild Gardens (edycja angielska)
Przygotuj przepyszny posiłek dla swoich gości!
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 120 min.
wydawca: Rose Gauntlet Entertainment (2024)
nr katalogowy: RGB03001
kod kreskowy: 860006617356
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
Discover the exciting world of foraging where new foods and friends await! Wild Gardens is a strategy game where 1-4 players take on the role of foragers, competing to cook delicious meals for the most discerning of guests.
Travel to a variety of locations, carefully planning your moves to gather ingredients, upgrade your skills, complete recipes, and serve up your creations to a host of hungry guests. Personalize your foraging strategy to suit your unique playstyle and turn those tasty dishes and satisfied guests into valuable victory points. The player with the most points at the end of the game wins!
Temat — Jest trochę niezrozumiały, bo teoretycznie ruszamy na Trip, w trakcie którego będziemy zbierali składniki, gotowali posiłki i częstowali nimi napotkanych gości. Nie za bardzo mi się to klei, ale temat nie jest najważniejszy.
Wygląd — gra w wersji retail wykonana jest bardzo porządnie i estetycznie. Widać, że jest to tytuł z Kickstartera. W tej wersji brak kilku małych dodatków, wśród których są również drewniane komponenty, ale ów brak nie wpływa znacząco na ocenę za jakości, wygląd i wykonanie.
Zasady — Instrukcja napisana jest jasno i czytelnie. Zasady są proste, a ich wytłumaczenie zajmuje max 20 min.
Mechanika — Core gry jest zbieranie zasobów i przetwarzanie ich na potrawy, za które pozyskujemy gości. Przy dobrych wiatrach i upgrade planszy gracza, punktować można za każdą z wymienionych czynności. Znaczniki mają numerację (1-4), która służy określaniu punktów ruchu na planszy z zasobami i wpływa na bonusy końca dnia. Na koniec każdego dnia tracimy jeden ze znaczników akcji, co ogranicza ich liczbę w kolejnych dniach (jak na skrzydłach) i utrudnia poruszanie się po planszy. Całość nie jest odkrywcza, ale działa sprawnie i jest dobrze przemyślana. Plansza jest 2-Stronna i można ją w połowie rozgrywki obrócić. Kart gości w podstawce jest około 50, mają różne umiejętności i działają na różne sposoby. Cześć ma efekty end Game, inne działanie natychmiastowe, a sporo efekt aktywowany, kiedy usuwamy gościa z naszego tableau.
Ciekawym aspektem gry są 2 znaczniki punktowania — klasyczny i drugi, zależy od zebranych symboli słoików. To ciekawe urozmaicenie, dzięki któremu pod koniec gry można złapać sporo łatwych punktów, o ile się odpowiednio przygotujemy.
Wrażenia — gra jest płynna i stosunkowo szybka. Mechanicznie prosta — poziom Łąki, ale przy 3-4 eurograczach zapewnia zaskakująco dużą różnorodność strategiczną, wymuszając niezłą rozkminę. Rozpędza się wolno, ale jak już się rozpędzi — sprawia sporo frajdy. Polecam do rodzinnego grania, chociaż i bardziej ograni gracze znajdą tam coś dla siebie.