GRY STRATEGICZNE
Inventions: Ewolucja Idei (edycja polska)
Planszowa historia wynalazków w nowej grze Vitala Lacerdy!
cena:
799.90 709.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 709.9)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 150 min.
wydawca: Wydawnictwo Portal (2024)
kod kreskowy: 5902560388336
projektant: Vital Lacerda
wersja językowa: polska
Opis
Gra Inventions opisuje najbardziej doniosłe wynalazki ludzkości i oddaje moc tych technologicznych osiągnięć w ręce graczy, którzy na przestrzeni wieków rozwijają swoje społeczeństwa. To rozbudowana gra euro, która obraca się wokół długoterminowej strategii.
Od zarania dziejów ludzie szukali nowych pomysłów, nieustannie rozwijając je w jeszcze bardziej złożone koncepcje. To właśnie pomysłowość wyróżniała ich spośród innych zwierząt. Każdy nowy wynalazek to prawdziwy kamień milowy. Poziom wykorzystywania narzędzi przez ludzi przewyższa wszystkie inne gatunki, czyniąc z Homo sapiens prawdziwych „technologów” i to jeszcze przed wynalezieniem zapisów historycznych.
W grze Inventions, te nowe pomysły przedstawione są za pomocą kart. Są to idee, które ostatecznie stają się wynalazkami. Gdy już zostaną wynalezione, można podzielić się nimi ze światem, a wszyscy zaangażowani w ten proces rozpowszechniają ekscytujące wieści. Możesz nawet dzielić się nimi z innymi społecznościami, co zwiększa skuteczność wynalazków.
Inventions to gra taktyczna, która kręci się wokół długoterminowej strategii. Postępy każdego społeczeństwa będą mierzone w Punktach Pomysłowości (PP). Gracz z największą liczbą PP ma najprężniejsze społeczeństwo i wygrywa grę.
Informacje dot. bezpieczeństwa
Posiada logo CE. Gra dla graczy od 14 roku życia.
W Inventions jako część bliżej nieokreślonego społeczeństwa, będziemy starać się przekuwać pomysły w wynalazki, a następnie przedstawiać je światu. Za wszystkie czynności z tym związane otrzymamy Punkty Pomysłowości, a kto zdobędzie ich najwięcej, wygra - jak w każdym dobrym eurasku.
Omawianie takiego kolosa należy rozpocząć od tego, że jest to ciężki kaliber. Inventions to złożona i wielowarstwowa gra strategiczna, w której do dyspozycji mamy aż 10 akcji, z czego każda składa się z kilku etapów. A możemy w swojej turze zagrać nawet 3 dodatkowe akcje.
Jak wszystkie poprzednie dzieła Vitala, tak też i tutaj mamy pewien schemat działań, lecz tym razem została nam oddana w ręce większa swoboda.
Grając w Inventions musimy przestawić swoje myślenie - zamiast po prostu wykonać akcje, będziemy starać się inną akcją dojść do akcji, która nas pierwotnie interesowała - czyli tworzyć tzw. łańcuchy akcji.
Co mi się podobało:
-Możliwość wykonania nawet kilku akcji w turze, dzięki akcjom łańcuchowym
-Sandboxowość gry - autor daje nam pewną swobodę
-System wyboru akcji - worker placement, w którym to nie przeciwnicy nas blokują, a my sami
-Wykonanie - świetny i praktyczny insert, najwyższa jakość drewienek oraz gruby karton
-Powiązanie tematu z mechaniką
Co mi się nie podobało:
-Balans akcji - są lepsze i gorsze akcje, niektórych właściwie nie będziemy robić wcale
-Bardzo wysokie progi wejścia i paraliż decyzyjny - co wpływa na spory czas rozgrywki
-Cena - mimo wszystko wygórowana
-Końcowe punktowanie - abstrakcyjny układ kafelków
Nie będzie to może moja ulubiona gra Lacerdy, lecz Inventions to nadal bardzo dobry tytuł, który zyskiwał z partii na partię. Kawał ciężkiego euro dla ludzi lubiących planować swoje ruchy kilka tur do przodu. Świetnie prezentuje się na stole i jest niezwykle czytelny - wszystkie potrzebne informacje znajdują się na planszy. Polecam sprawdzić!