GRY STRATEGICZNE
Era Innowacji
Samodzielna gra w świecie Terra Mystica
cena:
299.90 269.90 PLN(najniższa cena z 30 dni: 229.9)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny
dodaj do koszyka
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 40 do 200 min.
wydawca: Wydawnictwo Portal
projektant: Helge Ostertag
wersja językowa: polska
Opis w serwisie BGG
Opis
Wkrocz jedną z 12 unikatowych frakcji na mapę, wznoś budynki, łącz je w miasta, rozwijaj naukę i zdolności swojego ludu w rozbudowanej, strategicznej grze euro, która stawia na rozwój, planowanie i mądrą ekspansję.
Era Innowacji a Terra Mystica
Era Innowacji to nowe podejście autorów do klasycznej Terra Mystica. Czerpie z pierwowzoru to co najlepsze i zwiększa jego regrywalność. W instrukcji wyraźnie zaznaczono miejsca z regułami zmienionymi w stosunku do pierwowzoru, tak by fani klasyka bez trudu zasiedli do nowej gry.
Zawartość:
1 plansza Główna
1 plansza Kolejności Tury
1 plansza Nauki
7 dwuwarstwowych plansz Planowania
1 podstawowa plansza Innowacji
2 dodatkowe sekcje planszy Innowacji
12 planszetek Frakcji
48 żetonów Ksiąg
7 kart Planowania
56 żetonów Terenu
6 żetonów Akcji Księgi
63 drewnianych znaczników Warsztatów
28 drewnianych znaczników Gildii
7 drewnianych znaczników Pałacu
21 drewnianych znaczników Szkoły
7 drewnianych znaczników Uniwersytetu
49 drewnianych znaczników Uczonych
21 drewnianych znaczników Mostów
14 drewnianych znaczników Toru
35 drewnianych znaczników Stanu
7 drewnianych znaczników Kolejności Tury
65 drewnianych znaczników Mocy
8 drewnianych znaczników Pawilonów
75 neutralnych drewnianych znaczników
21 żetonów Miasta
ponad 290 różnych żetonów
Dodatkowy komplet komponentów do wariantu solo
Instrukcja do gry (24 str.)
Instrukcja do Automy (8 str.)
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2024-03-25
great game
autor:
Maryna Driuchkova
A great game but it does take some commitment to play with the long runtime. This version has great variability and empowers your personalization toward your faction than others, but the tech tree isn't as satisfying as Gaia project.
A great game but it does take some commitment to play with the long runtime. This version has great variability and empowers your personalization toward your faction than others, but the tech tree isn't as satisfying as Gaia project.
Na wstępie zaznaczę że bardzo lubie wszystkie te gry:
Terra Mystica - pierwsza gra ztej serii jaka poznałem, zachwycila mnie swoja mechaniką i dalej chetnie do niej siądę
Gaja Projekt - blizniaczo podobna a jednak wprowadza kilka zmian oraz modułową mapę co gwarantuje nieskonczoną wręcz regrywalność
Terra Nova - bo siadanie z osobami totalnie nowymi w poprzednie dwa tytuly mija sie z celem...
I kiedy te wszystkie gry są już na rynku od wielu lat, mają dodatki i rzeszę fanów pojawią się Era Inowacji, było dla mnie oczywiste że muszę ją spróbować, ale czy jest sens trzymać czwartą aż tak podobna mechanicznoe grę w kolekcji?
Co wyróżnia Erę Inowacji?
- brak z góry narzuconych, "sztywnych" frakcji/ras, tworzyny je sami na początku gry wybierając, poszczególne elementy, jak rasę czy moc specjalna pałacu.
- dodatkowo podczas swojej tury mamy jeszcze więcej możliwych akcji do wyboru, bałem się że będzie to już przytłaczające, ale się bardzo pozytywnie zaskoczyłem. Nowe akcje są dosyć intuicyjne a dzięki temu gra dużo bardziej wybacza błędy niż jej poprzedniczki. Można to lubić, lub nie.
Wydawało się to niemożliwe ale w erze inowacji mamy jeszcze więcej elementów zmiennych niż w poprzednich i jest wręcz niemożliwe żeby zagrać 2 identyczne partie.
Prowadopodobnie jedna z wyżej wymienionych gier w zupełności wystarczy, ale dla fanów serii, era inowacji jest wystarczająco innych od pozostałych żeby wylądowała obok ich a nie zamiast.
Polecam :)