GRY STRATEGICZNE
Bitwy Westeros
Oparta na scenariuszach gra wojenna pozwalająca odtworzyć starcia z powieści Pieśni Lodu i Ognia
cena:
238.90 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
liczba graczy: 2
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 120 min.
wydawca: Galakta
nr katalogowy: PL-BW01
kod kreskowy: 9781589946934
projektant: Corey Konieczka
wersja językowa: polska
pasujące koszulki: standard american (110 szt.)
Opis
Rozpostrzyjcie sztandary Wielkich Rodów Westeros. Ścieżka do zdobycia władzy w Siedmiu Królestwach i przetrwania szlachetnych rodowodów każdego z nich jest odmienna. Niektóre zawierają strategiczne przymierza, inne knują skomplikowane polityczne intrygi, jeszcze inne robią użytek z kłamstw i zdrady. Nie ma jednak bardziej bezpośredniej i trwałej drogi ku władzy, jak wyruszenie na pole bitwy. Czy odpowiesz na to wyzwanie?
W Bitwach Westeros dwaj gracze biorą udział w militarnych starciach, do których doszło w epickim świecie fantasy, opisanym na kartach bestsellerowej sagi George’a R. R. Martina Pieśń Lodu i Ognia. Gracze mogą wiernie odtworzyć bitwy z książek albo stworzyć własne. Witamy w Bitwach Westeros, gdzie weźmiesz udział w zmaganiach o Żelazny Tron, jakich jeszcze nie doświadczyłeś.
• 138 plastikowych figurek
• 1 sześcioczęściowa plansza
• 8 kości
• 110 kart
• 32 nakładek na planszę
• dziesiątki różnych żetonów
• Plany Bitew Westeros
• Instrukcja
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2012-02-26
Kulminacja rozwoju lekkich gier bitewnych
autor:
turin
Bitwy Westeros oparte są na systemie zastosowanego w grze Battlelore, zapożyczone tam z kolei z serii Commands & Colors, która zapożyczała z kolei z Memoir '44 i Battle Cry. Jak widać, został on przetestowany przez te długie lata i sprawdził się. Na szczęście przeszedł on spore zmiany. Usunięto z niego główną wadę: wymaganie zagrania karty aktywującej dane skrzydło by wydać rozkaz jednostce na nim się znajdującej i zastąpioną ją przez elegancki, bardziej realistyczny, klimatyczny, i co najważniejsze, dający większą kontrolę, mechanizm dowódców, gdzie figurka dowódcy może wydać rozkaz dowolnej jednostce w zasięgu jej głosu. Dodano też element zwarcia jednostek w walce oraz ataku flankującego. Czyni to grę trochę bardziej skomplikowaną niż jej przodkowie, lecz - mimo sporej objętościowo instrukcji - w gruncie rzeczy cały czas dość prostą i lekką. Na każdą bitwę trzeba przyjąć jakąś strategię, lecz gdy już nasze oddziały zewrą się w walce ich los zależy od rzutów koścmi.
Dlatego nie polecam gry wielkim strategom, którzy oczekują od gry kontroli i prostego przełożenia swoich decyzji na wyniki. Polecam za to wszystkim, tęskniącym za zabawą żołnierzykami, chcącym rozgrywać rycerskie bitwy bez konieczności wyższych studiów w tym kierunku.





Bitwy Westeros oparte są na systemie zastosowanego w grze Battlelore, zapożyczone tam z kolei z serii Commands & Colors, która zapożyczała z kolei z Memoir '44 i Battle Cry. Jak widać, został on przetestowany przez te długie lata i sprawdził się. Na szczęście przeszedł on spore zmiany. Usunięto z niego główną wadę: wymaganie zagrania karty aktywującej dane skrzydło by wydać rozkaz jednostce na nim się znajdującej i zastąpioną ją przez elegancki, bardziej realistyczny, klimatyczny, i co najważniejsze, dający większą kontrolę, mechanizm dowódców, gdzie figurka dowódcy może wydać rozkaz dowolnej jednostce w zasięgu jej głosu. Dodano też element zwarcia jednostek w walce oraz ataku flankującego. Czyni to grę trochę bardziej skomplikowaną niż jej przodkowie, lecz - mimo sporej objętościowo instrukcji - w gruncie rzeczy cały czas dość prostą i lekką. Na każdą bitwę trzeba przyjąć jakąś strategię, lecz gdy już nasze oddziały zewrą się w walce ich los zależy od rzutów koścmi.
Dlatego nie polecam gry wielkim strategom, którzy oczekują od gry kontroli i prostego przełożenia swoich decyzji na wyniki. Polecam za to wszystkim, tęskniącym za zabawą żołnierzykami, chcącym rozgrywać rycerskie bitwy bez konieczności wyższych studiów w tym kierunku.
dodano: 2012-01-17
autor:
leser
Graczem wojennym nie jestem. Nie mam niestety ochoty by przesiadywać kilka godzin nad jedną grą starając się ogarnąć skomplikowane zasady. Jednak dziecinne pragnienie zabawy "w Napoleona" od dawna skłaniało mnie do zainwestowania w jakąś grę, gdzie można poczuć się jak generał na polu bitwy. Próbowałem z Manoeuvre, które niestety przystępne reguły łączył z bardzo abstrakcyjnym charakterem rozgrywki. Mój drugi wybór padł na Bitwy Westeros i okazało się to strzałem w dziesiątkę.
Gra jak przystało na standardy FFG wydana jest więcej niż przyzwoicie. Piękne grafiki, masa żetonów i rzesza fajnych choć nieco powyginanych figurek (trzeba zafundować im prostowanie w gorącej wodzie).
Zasady są rozbudowane acz dosyć intuicyjne - wyjątków nie jest wiele, już w pierwszej partii można grać w miarę komfortowo. Czas rozgrywki jest umiarkowany, żaden scenariusz nie powinien przeciągnąć się powyżej 2 godzin. Rozgrywka w pełni satysfakcjonuje me dziecięce marzenia. Oczywiście nie jest to żaden "realizm", ale zastosowane mechanizmy wydają mi się wystarczająco tematyczne. Losowość wydaje mi się mieć realne znaczenie jedynie przy rozstrzyganiu starć, lecz do tej pory w każdej granej przeze mnie bitwie rozkładała się ona raczej po równo (rzucamy dużo, więc działa statystyka).
Scenariusze są różnorodne, do tego otrzymujemy opcję toczenia losowo generowanych potyczek.
Wady? Rozstawienie gry to istna zgroza - zajmuje naprawdę sporo czasu. Ponadto pudełko nie daje możliwości dbania o figurki - wrzucenie ich wszystkich kupą raczej nie wróży dobrze delikatnym lancom i toporom naszych żołnierzy. Mam też pewne wątpliwości co do tego ile razy można zagrać pojedynczy scenariusz. Nawet jednak, gdybyśmy każdy mieli zagrać raz (a w necie dostępne są scenariusze dodatkowe), to i tak spędzimy przed planszą wiele przyjemnych godzin.





Graczem wojennym nie jestem. Nie mam niestety ochoty by przesiadywać kilka godzin nad jedną grą starając się ogarnąć skomplikowane zasady. Jednak dziecinne pragnienie zabawy "w Napoleona" od dawna skłaniało mnie do zainwestowania w jakąś grę, gdzie można poczuć się jak generał na polu bitwy. Próbowałem z Manoeuvre, które niestety przystępne reguły łączył z bardzo abstrakcyjnym charakterem rozgrywki. Mój drugi wybór padł na Bitwy Westeros i okazało się to strzałem w dziesiątkę.
Gra jak przystało na standardy FFG wydana jest więcej niż przyzwoicie. Piękne grafiki, masa żetonów i rzesza fajnych choć nieco powyginanych figurek (trzeba zafundować im prostowanie w gorącej wodzie).
Zasady są rozbudowane acz dosyć intuicyjne - wyjątków nie jest wiele, już w pierwszej partii można grać w miarę komfortowo. Czas rozgrywki jest umiarkowany, żaden scenariusz nie powinien przeciągnąć się powyżej 2 godzin. Rozgrywka w pełni satysfakcjonuje me dziecięce marzenia. Oczywiście nie jest to żaden "realizm", ale zastosowane mechanizmy wydają mi się wystarczająco tematyczne. Losowość wydaje mi się mieć realne znaczenie jedynie przy rozstrzyganiu starć, lecz do tej pory w każdej granej przeze mnie bitwie rozkładała się ona raczej po równo (rzucamy dużo, więc działa statystyka).
Scenariusze są różnorodne, do tego otrzymujemy opcję toczenia losowo generowanych potyczek.
Wady? Rozstawienie gry to istna zgroza - zajmuje naprawdę sporo czasu. Ponadto pudełko nie daje możliwości dbania o figurki - wrzucenie ich wszystkich kupą raczej nie wróży dobrze delikatnym lancom i toporom naszych żołnierzy. Mam też pewne wątpliwości co do tego ile razy można zagrać pojedynczy scenariusz. Nawet jednak, gdybyśmy każdy mieli zagrać raz (a w necie dostępne są scenariusze dodatkowe), to i tak spędzimy przed planszą wiele przyjemnych godzin.
Bitwy o Westeros to jeden z najlepszych tytułów w swojej kategorii. Samo p[rzygotowanie scenariusza może wydawać się czasochłonne i trwać nawet kilkanaście minut, ale sama rozgrywka dostarcza ogromnej ilości emocji i sprawia, że człowiek chce wracać do tego tytułu. Pięknie wykonane pełne detali modele, bardzo ładne karty i elementy mapy tylko potęgują przyjemność z grania. Mechanika gry nie jest co prawda najlżejsza, ale nawet dla planszówkowego, czy bitewnego laika opanowanie zasad nie stanowi problemu.
Mechanizm rozkazów wydawanych jednostkom przez dowódców eliminuje niepotrzebną i nadmierną losowość występującą w podobnych grach.
Gra może i nie jest najtańsza, ale dzięki mnogości opcji jakie dają gotowe scenariusze i możliwości znalezienia dodatkowych scenariuszy w internecie - tytuł nie nudzi się po kilku rozgrywkach i dzięki temu pieniądze wydane na Bitwy Westeros na pewno nie będą zmarnowane.