GRY STRATEGICZNE
Ancient Knowledge (edycja angielska)
Zbuduj swoją własną cywilizację!
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 75 do 75 min.
wydawca: Iello (2023)
nr katalogowy: IEL70107
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
Heirs to an exceptional knowledge that has survived the ages, it is now up to you to preserve the vestige of your civilization.
Ancient Knowledge is a strategic card game in which you erect monuments and build artefacts to pass on your knowledge. Time will make your constructions ephemeral,so make the right decision and combine the many cards at your disposal, because all knowledge is doomed to disappear…
It's up to you to find the best synergy so that you can pass down knowledge before the decline of the emblematic monuments you have constructed, monuments we still find nowadays in the four corners of the globe. From Mexican pyramids to the Sphinx of Giza, passing through the famous cities of Tiwanaku and Babylon, only the cleverest builder will shine through the ages and seize victory. In this game, your only enemy is time.
Prove to your opponents that you are the worthly representative of your Legacy!
Will your monuments withstand the trial of time?
O tej premierze z Essen niewiele się mówi a hajpuje jakieś zupełnie przeciętne tytuły. Czas wprowadzić trochę równowagi.
Ancient Knowledge to gra opierająca się na kartach.
Karty zagrywamy do naszego tableau i staramy się wycisnąć jak najwięcej punktów zwycięstwa.
Wśród kart są:
- monumenty z umieszczonymi na nich znacznikami wiedzy. W miarę czasu przesuną się one do Przeszłości - dając nam punkty zwycięstwa na nich nadrukowane i punkty bonusowe za inne karty przez nas posiadane. Ale nie chcemy żeby spadły do Przeszłości z ww. znacznikami wiedzy, za co są punkty ujemne. Znaczniki wiedzy usuwamy z nich więc wcześniej.
Karty monumentów często posiadają zdolności jednorazowe, produkcyjne lub aktywowane, ktore działają dopóki karta nie wpadnie do Przeszłości.
- karty artefaktów - możemy mieć ich kilka; ich stałe zdolności pomagają nam podczas gry
- karty 'technologii' - ze zdolnościami jednorazowymi lub punktujące na koniec gry. Ich wzięcie jest często obwarowane warunkami, które trzeba spełnić
Powiązanie ze sobą wszystkich tych grup kart, znalezienie najlepszego ich oddziaływania na siebie i dzięki temu wykonywanie optymalnych akcji stanowi clue tej gry.
Często znalezione zależności, komba i synergie są mocno satysfakcjonujące.
Fajne pole do kombinowania ma jednak swoją cenę. Jest nią czas. Można długo myśleć nad swoim ruchem, choć przepisy przewidują wykonanie jedynie 2 spośród puli prostych akcji.
Zatem może pojawić się downtime w gronie myślicieli.
Ale nie jest on mocno odczuwalny, gdyż każdy intensywnie myśli (w turach innych graczy) i praktycznie cały czas jest zaangażowany w rozgrywkę.
W pudełku jest sporo miejsca. Najwyraźniej autora/wydawca myślą już nad dodatkami :) Chętnie je przygarnę, gdyż gra jest godna uwagi. Jest na tyle nowatorska i angażująca, że bardzo poważnie polecam rozważyć zakup miłośnikom optymalizacji :)