gry planszowe strategiczne > Beyond the Sun Leaders of the New Dawn
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Beyond the Sun Leaders of the New Dawn

Beyond the Sun Leaders of the New Dawn

Dodatek do gry Beyond the Sun z nowym trybem solo

cena:

174.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:



wydawca: Rio Grande Games
nr katalogowy: RIO629

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis


Following the discovery of hyperspace travel in the year 2246, a renewed sense of unity and purpose ripples across the whole solar system. The factions in power need to position themselves quickly to seize this golden opportunity, and strong leadership is necessary to get ahead in the race to colonize the galaxy.

Thanks to the Omniweb Engine, a data-mining network that covers the entire population of the solar system, each faction can search with pinpoint precision for candidates with the exact skills and traits they need, both domestically and militarily. Can your faction find and groom leaders with the perfect combination of internal ingenuity and external prowess to rise above the others?

Beyond the Sun: Leaders of the New Dawn expands core game with a new solo mode, asymmetric factions and leaders, and new viable strategies around the planetary area control board.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-06-05 Porządny dodatek do świetnej gry, ale tryb solo zawodzi autor: Darek Kuźma

Choć w "Leaders of the New Dawn" sporo jest nowych technologii, a także tytułowi liderzy, którzy - trochę na miarę tego, co robiły karty Preludium w "Terraformacji Marsa" - pozwalają łatwiej zacząć grę i nie męczyć się aż tak bardzo we wczesnych fazach technologicznego rozwoju, kupiłem ten dodatek do "Beyond the Sun" przede wszystkim dla oficjalnego trybu solo, którego bardzo brakowało w grze podstawowej. "Beyond the Sun" jest świetną grą wieloosobową, ale współcześni projektanci (albo specjaliści od trybów solo, tacy jak David Turczi, David Digby czy John Albertson) wyczyniają prawdziwe cuda z przerabianiem świetnych gier na równie zajmujące jednoosobowe rozgrywki. Jak Dennis K. Chan poradził sobie z trybem solo do swojego planszówkowego arcydzieła?

Odpowiedź jest niestety średnio atrakcyjna, bo choć system solo stworzony przez Chana jest bardzo fajny i pozwala na zasmakowanie tego, co wieloosobowe "Beyond the Sun" ma do zainteresowania, jest jednocześnie zawodem. Jak to? Jest i dobry, i słaby? Niestety tak, bo:
a.) tryb solo wprowadza do gry frakcję anarchistów, którzy są bardzo agresywni w kolonizacji (co oznacza, że nie można pozwolić sobie na odrobinę oddechu i skupienie się na planszy głównej - trzeba ciągle blokować anarchistów na mniejszej, mniej ważnej planszy, usiłując zdobyć na tyle zasobów, by coś zdziałać z rozwojem technologicznym). Jak wspomniałem, sam system jest ciekawy, bo można nauczyć się blokować bota i rozwijać drzewko, a przy okazji podejmować szereg ważnych decyzji, ale zaletą "Beyond the Sun" było to, że każda gra była inna, podczas gdy grając przeciwko anarchistom - i pomimo rotacji w technologiach i planetach - każda gra posuwa się praktycznie w ten sam sposób. Różnica polega na tym, czy dojdą dobre technologie, które pozwolą nam przechytrzyć bota anarchistów.
b.) anarchiści korzystają wyłącznie z własnej puli kart, pozostawiając w grze jedynie karty technologii. Wszystkie pozostałe, łącznie z kartami nagród z podstawki i kartami liderów z dodatku, muszą zostać pominięte. W innym wypadku pokonanie anarchistów stanie się zbyt łatwe. Nie można także używać asymetrycznych plansz frakcji. W ten sposób, mieląc zawsze te same karty anarchistów (są rozkładane losowo, ale zawsze jest sześć tych samych na polach technologii poziomu II i sześć tych samych na polach poziomu III, z kolei technologii poziomu IV anarchiści nie mogą odkrywać, bo wtedy oni mieli by zbyt łatwo), można do pewnego stopnia przewidywać ruchy anarchistów, a sama rozgrywka robi się - tak jak w punkcie poprzednim - zbyt jednotorowa. Są rzeczy, które pojawiają się zawsze.

W ten sposób, choć sam system kierowania anarchistami jest sprytny i całkiem nieźle zaprojektowany, fakt, że tryb solo pomija kilkadziesiąt kart z podstawki i dodatku oraz ogranicza rozgrywkę na różne sposoby, dokładając w zamian większą agresję i przymus skupienia się na rozwoju militarnym, sprawia, że trybu solo nie mogę z czystym sumieniem polecić. Dla fanów wieloosobowych rozgrywek w "Beyond the Sun" dodatek "Leaders of the New Dawn" to rzecz obowiązkowa, bo dokłada więcej tego samego i na różne sposoby odświeża rozgrywki, kierując je na nowe tory (dużo fajnych nowych kart technologii), ale absolutnie nie kupujcie tego głównie dla trybu solo.