GRY STRATEGICZNE
Turbo (edycja polska)
Gaz do dechy i prosto do celu!
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 1 do 6
wiek: od 10 lat
czas gry: ok. 60 min.
wydawca: Rebel.pl (2022)
kod kreskowy: 0824968111017
projektant: Asger Harding Granerud , Daniel Skjold Pedersen
wersja językowa: polska
pasujące koszulki: Standard USA (330 szt.)
Opis
Turbo to ekscytująca gra planszowa, która przeniesie Cię na fotel kierowcy uczestniczącego w chaotycznych wyścigach z lat 60. Jej główny mechanizm to proste i intuicyjne zarządzanie kartami. Wybranie odpowiednich ulepszeń pozwoli Twojej wyścigówce na lepsze wchodzenie w zakręty, a także zapewni odpowiednie chłodzenie i utrzymanie największej możliwej prędkości. Ostatecznie jednak wszystko zależy od Twoich umiejętności!
Na czym to polega?
Podczas rozgrywki uczestnicy ścigają się po torze przez określoną liczbę okrążeń w celu wyłonienia najlepszego kierowcy.
Na początku każdej rundy gracze mogą zmienić biegi, co wpływa na to, ile będą mogli zagrać kart. Możemy zmieniać tę wartość stopniowo lub skorzystać ze specjalnej karty turbo.
Karty kontrolują prędkość samochodu – pojazd przesuwa się tyle pól do przodu na torze wyścigowym, ile wynosi suma wartości kart.
Gracze, czyli miłośnicy dużych prędkości, zazwyczaj chcą zagrywać karty o wysokich wartościach jak najszybciej i jak najczęściej. Ściganie się wymaga jednak umiejętności w poruszaniu się po torze. Warto zwracać uwagę na ograniczenia prędkości na zakrętach, w przeciwnym razie samochód może się przegrzać.
Zbyt brawurowa jazda może się skończyć poza torem. Jeśli kogoś interesuje miejsce na podium, zalecamy kontrolowanie prędkości i dbanie o silnik!
Informacje dot. bezpieczeństwa
Posiada logo CE.
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2024-02-22
Turbo-ślamazarność
autor:
dziadekjoe
Gry wyścigowe istnieją w przestrzeni właściwie od zawsze. Każde pokolenie od setek lat ma swoją grę, w której wygrywa ten, który osiągnie coś pierwszy. Jaka szkoda, że aktualne pokolenie musiało się męczyć z Turbo. Rozumiem ideę ładowania przeróżnych przekombinowanych mechanik do prostych założeń, ale to jest już przesada. Przez ułamek sekundy nie czujesz, że się ścigasz, że uczestniczyć w wyścigu samochodowym, Losowość wynikająca z deck-buildingu nie różni się niczym od rzucania kośćmi. Ślamazarność i down-time samych zawodów jest tak irytująca, że w międzyczasie spokojnie można obejrzeć Cały wyścig na Hungaroring. To, że gra jest tak popularna wcale nie znaczy, że jest dobra.





Gry wyścigowe istnieją w przestrzeni właściwie od zawsze. Każde pokolenie od setek lat ma swoją grę, w której wygrywa ten, który osiągnie coś pierwszy. Jaka szkoda, że aktualne pokolenie musiało się męczyć z Turbo. Rozumiem ideę ładowania przeróżnych przekombinowanych mechanik do prostych założeń, ale to jest już przesada. Przez ułamek sekundy nie czujesz, że się ścigasz, że uczestniczyć w wyścigu samochodowym, Losowość wynikająca z deck-buildingu nie różni się niczym od rzucania kośćmi. Ślamazarność i down-time samych zawodów jest tak irytująca, że w międzyczasie spokojnie można obejrzeć Cały wyścig na Hungaroring. To, że gra jest tak popularna wcale nie znaczy, że jest dobra.
dodano: 2023-11-03
Świetna i szybka zabawa
autor:
ckbucu
W Turbo gracze wcielają się w kierowców bolidów z lat 60-tych i ścigają się o to, kto pierwszy (w przypadku remisu kto dalej) ukończy wyścig w określonej liczbie okrążeń. Każdy z graczy posiada własną talię kart, którą będzie zagrywał podczas swojej tury. Karty służą zarówno do przemieszczania się po torze z odpowiednią szybkością, jak i do aktywowania pewnych bonusów.
W grze ważne jest pozycjonowanie na torze, używanie tunelu aerodynamicznego oraz zarządzanie kartami "heat", które po każdym przeciążeniu bolidu, lądują na stosie kart odrzuconych. Później lądują na ręce, jako zapychacze. Chcemy tez mieć karty "heat" do dyspozycji na planszetce chociażby po to, aby móc wykonywać dodatkowe ruchy czy też móc opłacać pokonywanie zakrętów ze zbyt dużą szybkością, niż na to pozwalają.
Do tego w grze mamy sporo dodatkowych modułów - np. garaż pozwala na starcie rozgrywki na spersonalizowanie w pewien sposób naszej talii kart, tym samym ukierunkowując nas na określoną strategię.
Do tego na plus tempo rozgrywki - gra jest dosyć szybka po opanowaniu zasad, te nie są wybitnie skomplikowane, ale instrukcja niestety nie należy do najlepszych. No i możemy w nią zagrać praktycznie w każdym gronie. W swojej kategorii szybkich, prostych gier wyścigowych to chyba ścisła topka.





W Turbo gracze wcielają się w kierowców bolidów z lat 60-tych i ścigają się o to, kto pierwszy (w przypadku remisu kto dalej) ukończy wyścig w określonej liczbie okrążeń. Każdy z graczy posiada własną talię kart, którą będzie zagrywał podczas swojej tury. Karty służą zarówno do przemieszczania się po torze z odpowiednią szybkością, jak i do aktywowania pewnych bonusów.
W grze ważne jest pozycjonowanie na torze, używanie tunelu aerodynamicznego oraz zarządzanie kartami "heat", które po każdym przeciążeniu bolidu, lądują na stosie kart odrzuconych. Później lądują na ręce, jako zapychacze. Chcemy tez mieć karty "heat" do dyspozycji na planszetce chociażby po to, aby móc wykonywać dodatkowe ruchy czy też móc opłacać pokonywanie zakrętów ze zbyt dużą szybkością, niż na to pozwalają.
Do tego w grze mamy sporo dodatkowych modułów - np. garaż pozwala na starcie rozgrywki na spersonalizowanie w pewien sposób naszej talii kart, tym samym ukierunkowując nas na określoną strategię.
Do tego na plus tempo rozgrywki - gra jest dosyć szybka po opanowaniu zasad, te nie są wybitnie skomplikowane, ale instrukcja niestety nie należy do najlepszych. No i możemy w nią zagrać praktycznie w każdym gronie. W swojej kategorii szybkich, prostych gier wyścigowych to chyba ścisła topka.
dodano: 2023-06-28
The best racing game you will find!
autor:
Maryna Driuchkova
The game is just FUN. I appreciate the included 4 tracks with multiple modules for customizing complication of gameplay. This has allowed us to play with ages from 6-70 comfortably as well as increase the gameplay time or decrease it to a mere 30 minutes (1 lap race). Love the game and will be on the lookout for expansions when they hit. There are already places for 2 more cars in the organization tray but one could easily see the additions of different kinds of cars and tracks.





The game is just FUN. I appreciate the included 4 tracks with multiple modules for customizing complication of gameplay. This has allowed us to play with ages from 6-70 comfortably as well as increase the gameplay time or decrease it to a mere 30 minutes (1 lap race). Love the game and will be on the lookout for expansions when they hit. There are already places for 2 more cars in the organization tray but one could easily see the additions of different kinds of cars and tracks.
Na początek zaznaczę, że piszę te recenzję po rozegraniu sporej liczby wyścigów, w tym kompletu mistrzostw, z wszelkimi dostępnymi modułami. Moim zdaniem gra jest po prostu znakomita. Nigdy się nie nudzi. Przy swojej dostępności i prostocie zasad słusznie podbija stoły całego świata.
W grze mamy do wyboru cztery tory, każdy wymagający nieco innego planowania. Poszczególne odcinki czy zakręty mogą być modyfikowane przez pogodę, każdy wyścig jest więc nieco inny. W dodatku nasze decyzje mocno zależą od tego, co robią przeciwnicy. W końcu niekoniecznie trzeba ryzykować i jechać jak najszybciej się da, wystarczy być pierwszym na mecie...
Poruszamy samochodem przy pomocy kart. Tych możemy zagrać maksymalnie cztery, spośród siedmiu posiadanych na ręku. Po rundzie możemy karty odrzucić, nie ma więc paraliżu polegającego na tym, że „przez całą grę przychodziły mi same złe karty”. Chyba że… gramy źle. Bo w tej pozornie prostej grze o parciu naprzód kryją się smaczki. Ryzykowna jazda owocuje dokładaniem do talii kart Turbo – nie da się ich zagrać ani odrzucić, trzeba się w zaplanowany sposób pozbyć. Na przykład ścigając się... powoli. Mamy więc z tyłu głowy nieustanne kształtowanie naszej talii, panowanie nad tym, co poszło, a co jeszcze siedzi w stosie, jakie są szanse doboru czegoś, co nam się przyda przed zakrętem za dwie tury, co odrzucić, a co asekuracyjnie zostawić, bo przyda się później. Kolejnym wyzwaniem jest aerodynamika. Zakończenie ruchu obok lub tuż za kimś daje nam bonus do ruchu, co skutkuje wyprzedzeniem. Powstaje więc cały szereg dylematów. Na przykład gdzie zaplanować zakończenie ruchu, żeby kosztem poprzedzającego gracza za darmo przeskoczyć zakręt. Albo gdzie ruch zakończyć, żeby na nas nie skorzystali ci jadący chwilowo za nami. Albo gdzie ten za mną myśli, że zakończę ruch, i jak go zakończyć, żeby on nie zgadł. I tak dalej. Taka metagra w dobrym towarzystwie może dostarczać niebywałych emocji.
Gra jest bardzo prosta w opanowaniu. W miarę wchodzenia w głąb, dołączania kolejnych elementów czy torów, umiejętności panowania nad talią robi się coraz bardziej wciągająca.
Na koniec generalna zasada: im więcej samochodów na torze, tym ciekawiej. Gra w sześć osób nie paraliżuje – karty wybieramy równocześnie a samo wykonanie ruchu trwa krótko. Jeżeli mamy mniej graczy, koniecznie trzeba korzystać z kierowców automatycznych. Wyścig momentalnie nabiera rumieńców.
No i jeszcze jedno: jak to jest pięknie narysowane...