gry planszowe strategiczne > Village Rails
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Village Rails

Village Rails

Mała karciana gra o pociągach!

cena:

104.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 45 do 45 min.

wydawca: Osprey Games (2022)
nr katalogowy: OSP9781472853967
projektant: Matthew Dunstan , Brett J. Gilbert

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


In the sleepy English countryside, life continues undisturbed as it has for centuries. It is up to you to travel to every corner of this land, bearing the promise of modernisation, accommodating the oddly specific demands of the locals, and ushering in the age of steam.

In Village Rails, you will be criss-crossing the fields of England with railway lines, connecting villages together, and navigating the complex and ever-changing demands of rural communities. Connect stations and farmsteads to your local network while placing your railway signals and sidings ever so carefully. Meet the exacting standards of cantankerous locals planning strangely specific trips, and weigh their demands against your limited funding. There is much to balance in this tricky tableau-building card game of locomotives and local motives.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-11-16 Dużo emocji z małego pudełka autor: framz

Village Rails to dość szybka gra karciana, w trakcie której każda decyzja ma spore znaczenie. Każdy z uczestników zaczyna z ramką wewnątrz której będzie budował swoje trasy kolejowe, łącznie złożone z 12 kart, które dobierze lub zakupi w trakcie gry. W trakcie swojej tury gracz musi dołożyć to jednej ze swoich tras kartę torów oraz może kupić kartę podróży (dającą dodatkowe punkty w określonej na karcie sytuacji). Kart torów zawsze jest wystawionych siedem - jednak tylko pierwsza z nich jest darmowa, każda kolejna kosztuje coraz więcej. Na kartach tych znajdziemy specjalne symbole dające punkty po zamknięciu trasy, oraz symbole terenu (jest ich w grze 5), które również mogą wpłynąć na otrzymane punkty. Po zamknięciu trasy, czyli doprowadzeniu torów do prawego lub dolnego brzegu ramki podliczamy punkty oraz zagrywamy z ręki jedną z trzech kart przystanku końcowego - ta z kolei ma określone kryteria zgodnie z którymi dostaniemy pieniądze za zamkniętą właśnie trasę. I to właśnie napięcie pomiędzy potrzebą budowy długich tras (bo dają najwięcej punktów i większe możliwości zapunktowania kart podróży) a potrzebą zarabiania pieniędzy (bo one dają elastyczność w wyborze kart) wywołuje najwięcej emocji. I jak na tak małą grę jest ich naprawdę sporo. Duża różnorodność możliwych kombinacji przynoszących punkty daje sensowną regrywalność oraz balansuje możliwe strategie.
Reasumując - jak na grę, w której układamy trasy kolejowe składające się z dokładnie dwunastu kart - dostajemy bardzo solidną łamigłówkę, która w dodatku się nie nudzi, bo przy kolejnej rozgrywce czekają na nas inne decyzje. Gra się bardzo sprawnie, niestety opisy kart podróży i zakończeń trasy wymagają znajomości języka angielskiego.