gry planszowe strategiczne > Vengeance: Roll & Fight – Episode 1
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Vengeance: Roll & Fight – Episode 1

Vengeance: Roll & Fight – Episode 1

Pierwszy epizod pojedynku roll and write!

cena:

239.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 30 do 30 min.

wydawca: APE Games (2022)
nr katalogowy: APE4020

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Vengeance: Roll & Fight is a real-time, roll-and-write game in which the frantic action around the table mimics the kick-arse fighting action in the game-world! Set in the world of Vengeance and designed by Dávid Turczi, Noralie Lubbers and Gordon Calleja, Vengeance: Roll & Fight is a standalone game that transforms the fast-paced dice puzzles of the original Vengeance into roll-and-write mechanisms in which you're building combos, striking off enemies, and scoring points for an action-packed, brain-teasing fighting game that's easy to learn and hard to master.

The aim of Vengeance: Roll & Fight is to infiltrate a gang den, carve your way through its rooms, and kill the Boss, while completing side objectives printed on the dens themselves.

The game is split into three parts: planning, fighting and montage. In the planning phase players roll and re-roll 4 dice in real time, aiming to roll a combination of dice that match an ability they wish to trigger in the upcoming, fight phase. Assigning dice to an ability allows players to fill their hand back to four dice from a large, common pool and repeat the process as quickly as they can manage.

Once the dice pool is depleted, the fighting proper begins. Here players take a set of dice assigned to an ability and execute that ability, moving their piece through rooms full of enemies, and crossing them out when they are hit with the multitude of available abilities. Finally, players heal and upgrade their characters, bring new abilities and items into play to help them on their road to vengeance.

Vengeance: Roll & Fight comes in two boxes: Episode 1 and Episode 2. Both episodes are standalone games with the same rules, but with entirely different content: different heroes, dens, bosses, abilities and items. Each episode accommodates up to four players, so combining the two increases the player count from 1-4 to 1-8! Content in both Episodes can be switched like-for-like as you choose.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-12-19 Szalona wykreślanka nawiązująca do kina Tarantino autor: Darek Kuźma

"Vengeance: Roll & Fight - Episode 1" to dostosowana pod zabawę roll & write wersja mocno inspirowanej filmami Tarantino planszówki "Vengeance", w której, no cóż, chodzimy od pomieszczenia do pomieszczenia i eliminujemy złoczyńców + głównego bossa. Eliminujemy za pomocą dopasowywania wyrzuconych kostek do asymetrycznych zdolności każdej z postaci (Episode 1 ma cztery postaci plus 8 bossów, Episode 2 drugie tyle - obie wersje nie różnią się niczym w kontekście zasad, to po prostu więcej opcji).

Rzucanie kostek odbywa się na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy" - jest ogólna pula kostek (zależna od liczby graczy) i rzucamy aż do wyczerpania całości - w wersji solo rzuca się ze stoperem (niedołączony do gry, najlepiej używać tego z komórki). Wykreślamy pokonanych dołączonym flamastrem (jest ich cztery) na suchościeralnej planszy. Kto zdobędzie więcej punktów po czterech rundach, wygrywa, a punkty można zdobywać nie tylko za zabicie bossa, ale też za zbieranie różnych rzeczy oraz wypełnianie zadań konkretnych dla danej planszy (Episode 1 ma pięć dwustronnych plansz, Episode 2 drugie tyle). Jeśli będziemy nieuważni, można dostać o kilka ran za dużo i mieć ograniczoną pulę kostek do rzucania (wyjściowo ma się cztery, po pierwszej utracie życia zostaje trzy), a nawet zginąć.

Gra jest mocno regrywalna za sprawą samych tylko asymetrycznych zdolności postaci i bossów oraz samego tylko rzucania kośćmi (jak nie wypadają te ścianki, które chcemy, trzeba spontanicznie kombinować i reagować, korzystając z innych zdolności, a potem zmieniać plany pod wyrzucone oczka). Ma też całkiem sporo taktyki, bo przed fazą rzucania należy wybrać opcje, które chcemy osiągnąć, a nie rzucać na ślepo (warto mieć też plan B i C, gdyby rzucanie nie szło dobrze...). Jest też całkiem szybka - grałem tylko solo, ale po dobrym ograniu się jedna partia (wraz z planowaniem pomiędzy) wychodziła na 20-30 minut.

Podsumowując, ciekawe podejście do gatunku "roll and write", które przy minimalnej liczbie zasad oferuje dużą regrywalność i spore emocje, zwłaszcza w fazie rzucania, kiedy przeważnie nie wychodzi to, co chcemy, żeby wyszło. Gra w pewnym sensie wciąż na rynku unikatowa, ale mam nadzieję, że w kolejnych latach pojawi się więcej tego typu wykreślanek z elementem grania w czasie rzeczywistym oraz ruchu postacią po suchościeralnej planszy.