logo przedmiotu Tobago

Tobago

Wyścig po ukryte w dżungli skrzynie pełne skarbów.

cena:

139.00 PLN

czas gry: ok. 60 min.

wydawca: Zoch
projektant: Bruce Allen

wersja językowa: polska

Opis

„Ląd na horyzoncie!”… Po latach poszukiwań wreszcie udało się ją odnaleźć: Tobago, wyspa zapomnianych skarbów. W swych rękach masz kilka skrawków papieru, tak wyblakłych, że prawie nic nie da się z nich odczytać, ale jesteś gotów postawić na szali swoją ostatnią łopatę, że są to fragmenty mapy prowadzącej do skarbu. Jednak jak je ze sobą połączyć? Kto ma brakujące elementy? Tylko zdobywając kolejne wskazówki można odnaleźć skarb. Siedząc za kierownicą swojego ATV będziesz przemierzać gęstą dżunglę, strome górskie szlaki i przebywać szalone prądy rzeczne. Jednak, chciwość i żądza Twoich współzawodników mogą położyć się cieniem na znaleziskach gdy dotrzecie do miejsca, w którym ukryty jest skarb. Nie wspominając już o klątwie, którą wyspa nałożyła na niektóre skarby. Jedyną formą ochrony przed klątwą jest niepozorny amulet…

Gracze odtwarzają mapy skarbów łącząc wskazówki – robią to samodzielnie lub z pomocą innych graczy dopóki nie zostanie ustalone miejsce, w którym ukryty jest skarb. Wtedy starają dotrzeć się tam jak najszybciej, aby go odnaleźć. Właśnie za to, oraz za odkrywanie wskazówek, przyznawane są części skarbu. Zdobywając amulety i rozważnie z nich korzystając gracz zdobędzie przewagę (oraz ochronę przed klątwami). Na koniec gry wygrywa gracz mający najwięcej złotych monet.

Zawartość pudełka

  • 1 modułowa plansza do gry (6 części)
  • 4 chatki
  • 3 palmy
  • 3 posągi
  • 39 kart skarbów
  • 2 karty klątwy
  • 20 amuletów
  • 4 ATV (All-Terrain Vehicle – pojazd na każdy teren)
  • 60 róż wiatrów
  • 68 znaczników wykopalisk
  • 52 kart wskazówek
  • suplement
  • instrukcja

Recenzje naszych klientów:

zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną

dodano: 2013-05-10 gra rodzinna autor: tauriworld

Gra nie wymaga ogromnego opisu aby chcieć ją mieć :) ale:
- pięknie wykonana modułowa plansza posiadająca kilkanaście rozwiązań ułożenia wyspy
- fajne elementy urozmaicające rozgrywkę, wioski, palmy itp.
- jestem pewien na 100% że nie da rady zagrać dwa razy tak samo, więc regrywalność gry jest znakomita i rzadko spotykana
- granie rodzinne ze znajomymi jest godne polecenia, trochę blefu, rozmowy

więc grę polecam dla osób lubiących grać w familijne gry, a i istotna kwestia w grze nie występują żadne teksty, więc można grać z najmłodszymi oczywiście pod nadzorem, pomocą opiekunów
dodano: 2013-03-19 Dobra rozrywka rodzinna autor: Zwieżak

Pierwsze co się rzuca w oczy, to świetne wykonanie. Przede wszystkim ginąca sztuka, czyli wypraska, która zapewnia porządek w pudełku. Do tego wytrzymała i składana plansza, która pozwala na tworzenie różnych wysp, wysoka jakość elementów plastikowych (palmy), a'la drewnianych (domki) i kamiennych (posągi), wytrzymałe karty. Za jakość więc ocena najwyższa.
Sama rozgrywka też bardzo udana. Jest to gra prosta zarówno w nauce, jak i w grze. Nie ma w zasadzie wyjątków, nie ma wielu szczegółowych reguł. Pewien problem gracze mogą mieć w zrozumieniu istoty i znaczenia amuletów, bo zapewniają wiele różnych korzyści. Trzeba pamiętać, by o wszystkich mówić głośno i wyraźnie, by później nikt nie zarzucił, że "przecież nie mówiłeś o tym, że można usunąć kostkę z mapy skarbu, nie mówiłeś, że można dołożyć jeszcze jedną kartę, nie mówiłeś, że talizman dodaje jeden odcinek ruchu itd... Inne zasady bowiem nie budzą już żadnych wątpliwości. Mechanika bardzo prosta, nie ma szczególnie wielu opcji: albo dokładasz kartę, albo ruszasz pojazdem, tyle że dochodzą jeszcze te amulety. Mimo tej prostoty jest miejsce i czas, by wysilić szare komórki, pokombinować, czy opłaca się już skarb odkrywać, czy lepiej poczekać.
Zalecam grę w co najmniej 3 osoby, choć we dwójkę może dostrzec można więcej strategii. Więcej jednak zabawy (to przecież gra familijna) oferuje gra w większym gronie osób.
To gra jednak familijna, nadaje się do gry z dziećmi (moja 7-letnia córka radzi sobie już całkiem dobrze, a próbuje gry też moja 5-latka i radzi sobie coraz lepiej, trudności pojawiają się tylko przy analizie, czy można w chwili obecnej dołożyć do mapy skarbu). Uczy podejmowania decyzji, łączenia przyczyny i skutku, orientacji przestrzennej.
Jak dla mnie minusem jest zbyt mała liczba kart skarbów i zbyt duża liczba skarbów małych (2 i 3 monety) w stosunku do tych największych (5 i 6 monet). Sprawia to, że jeśli ktoś ma dużo szczęścia, to już na początku uzyska przewagę, której nie jest w stanie później stracić. Większa liczba kart skarbów pozwoliłaby na większe zróżnicowanie rozgrywek w zakresie wyboru skarbu i jeszcze więcej emocji związanych z wyborem.
dodano: 2011-09-01 Planszowy Indiana Jones autor: bober

Czekałem na tę grę od dość dawna, aż w końcu postanowiłem ją zakupić. Po otrzymaniu gry i otworzeniu jej gra miło mnie zaskoczyła. W pudełku każda część ma swoje miejsce. Elementy gry są atrakcyjne i wykonane z wysokiej jakości materiałów tak, więc gra posłuży nam bardzo długo. Plansza gry na mnie i na moich znajomych robi wielkie wrażenie. Jest przepięknie ilustrowana i przejrzysta. Po rozstawieniu na mapie takich elementów jak palmy, chaty czy posągi plansza gra jest cudowna.
Sama rozgrywka jest bardzo prosta. Reguły gry łatwo zapamiętać dzięki czytelnej instrukcji w języku polskim. Runda gracza polega na wyłożeniu karty wskazówki lub poruszeniu się swoim ATV. I tak każdy gracz stara się znaleźć skarb na wyspie, wykładając wskazówki pod kolorem danego skarbu. Każda wskazówka przybliża nas do złota, poprzez eliminowanie możliwości występowania trofeum na mapie . Gdy pozostanie już tylko jedna możliwość gracze ruszają po skarb swoim ATV. Złoto zostało znalezione ,więc następuje rozdzielenie łupu. Gra kończy się gdy skończą się karty skarbu. wtedy każdy z graczy podlicza ilość skarbu i ten kto ma najwięcej wygrywa grę.
Gra jest bardzo dobra pozycją dla osób które lubią gry przygodowo strategiczne. Czas gry to ok 50- 70 min . Rozgrywka jest przyjemna, choć pierwsza partia może zniechęcić, gdyż dopiero poznajemy zasady , to kolejne będą bardzo wciągające. Osobiście polecam grę w 3-4 osoby , ponieważ gra w 2 nie przynosi takich emocji co rozgrywka 3 lub 4 osobowa . POLECAM!!!