GRY STRATEGICZNE
Space Station Phoenix
Rozbuduj stację kosmiczną
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 60 do 120 min.
wydawca: Rio Grande Games (2022)
nr katalogowy: RIO578
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
SPACE STATION PHOENIX is a worker-placement and resource management game set in one of Earth’s possible futures. The players are representatives of the Galactic Council, sent to Earth to build space stations to observe and perhaps interact with humanity.
Players begin the game with nine ships and a station hub. These ships act as action spaces that players use to gather resources, explore the nearby planets, and build their stations. Turns are fast and straightforward; either take ship action or take income.
Many games start players off with a small resource engine which they build up to a bigger one. In SPACE STATION PHOENIX, players start with the best production engine they will ever have and proceed to break it down part by part. As the game progresses, their actions get more efficient, but the number of ways to take those actions starts to diminish.
SPACE STATION PHOENIX also features deep re-playability with millions of possible starting positions and station parts combinations.
Uznałem, że warto coś o tej grze napisać.
Jest to średnio ciężka gra euro dla tych, którzy lubią kombinować na prostym i powtarzalnym silniku. Różnorodność robią tu rozmaite huby, które określają początkowe zasoby graczy i jakieś ich specjalne zdolności; część stacji kosmicznej, które dobudowujemy sobie w czasie gry i które też dają nam jakiś przychód albo zdolność; układ dostępnych karty statków/akcji (samych akcji jest zaledwie kilka, ale różna ich np. ich siła), przy czym można korzystać także z kart innych graczy.
Mechanicznie jest to naprawdę proste, a zabawa i różnorodność płynie z kombinowania wokół opisanych wyżej rozmaitych układów. Mamy tu też element dekonstrukcji naszego silnika, bo możemy (i będziemy) niszczyć nasze karty statków/akcji dla pozyskania surowca koniecznego do budowy elementów stacji. Pilnowanie bonusów z toru dyplomacji jest nieco upierdliwe, ale bez przesady. Dość żmudne jest za to rozkładanie i składanie gry. Przydałby się insert.
Nie mówię, że każdemu się spodoba i że można w to grać od rana do wieczora, ale polecam SSP sprawdzić, bo można się przyjemnie zaskoczyć.