gry planszowe strategiczne > Successors (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Successors (edycja polska)

Successors (edycja polska)

Jedna z najlepszych planszowych gier strategicznych w historii! Dołącz do monumentalnego konfliktu między sukcesorami Aleksandra Wielkiego.

cena:

439.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 300 min.

wydawca: Phalanx Games
projektant: Mark Simonitch , Richard Berg

wersja językowa: polska

Opis


Weź udział w epickich starciach, przygotuj swe armie do wymarszu, wyostrz taktyczny szósty zmysł i sięgnij po tron największego zdobywcy w dziejach. Na niebie nie zaświecą dwa słońca, a ziemią nie będą panować dwaj władcy. Wyłącznie jeden zostanie dziedzicem Aleksandra Wielkiego!



Successors to strategia dla 2 do 5 graczy, w której każdy przejmuje kontrolę nad jedną z kilku frakcji niegdyś niepodzielnej, niezwyciężonej armii macedońskiej. W trakcie rozgrywki potęgi ścierają się o hegemonię poprzez legitymizację swego panowania wśród macedońskiej arystokracji i kontrolę cennych prowincji bezkresnego imperium Aleksandra. Jednak zawsze trzeba zachować czujność, albowiem nader wczesne zdobycie przewagi, może stać się przyczyną ataków pozostałych graczy, a pozornie bliskie zwycięstwo obróci się w pył…



Czwarta edycja Successors to nie tylko odświeżona plansza, usprawnione karty oraz gruntownie przebudowana instrukcja, ale również kilka innowacji - w tym rozszerzenie do pięcioosobowej rozgrywki, nowe scenariusze i karty Tyche oraz 23 unikatowe figurki generałów.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-04-30 Bardzo dobra gra autor: Elros

Reedycja klasyka od GMT, wydana na bogato.
Pomimo swoich lat, gra się nie zestarzała, mechanika wspaniale oddaje klimat i specyfikę epoki.
Rozgrywka polega na tym, że gracze wcielają się w diadochów, którzy usiłują przejąć dziedzictwo Aleksandra Wielkiego. Z reguły dysponujemy dwoma generałami, którzy starają się zajmować kolejne prowincje i w sprzyjających okolicznościach wydać komuś bitwę. Kluczowy jest tutaj motyw legitymizacji. Zaatakowanie gracza może nas kosztować legitymizację, zaś jej strata wpływa na szereg ważnych aspektów, w tym lojalność wojska!
Należy liczyć się z tym, że nasza armia nie będzie szybko rosła. Uzyskanie posiłków jest powolne i kosztowne. Poważna porażka może być bardzo kosztowna , gdyż stracimy wszystkich najemników, zaś generał zniknie z mapy na cały etap.
Mechanika bitew wbrew pozorom nie jest bardzo losowa. Każdy dowódca ma określony minimalny rzut kością, zaś liczba oddziałów jest każdemu znana. Możemy zatem oszacować czy bitwa ma szanse powodzenia, czy nie.
Najważniejszym aspektem jest jednak klimat gry. Historia się z niej wylewa. Mamy karty wydarzeń oraz bardzo ciekawe smaczki związane ze specyfiką imperium Aleksandra Wielkiego. Generałowie różnią się od siebie w sposób historycznie uzasadniony. Walka o legitymizację jest niesamowitym wyścigiem, zaś kradzież ciała Aleksandra to sama radość :D
Myślę, że osoba niezaznajomiona z okresem może jednak nie poczuć tych wszystkich smaczków. Dlatego polecam lekturę "Dzielenia Łupów" Robina Waterfielda. Książka historyczna, ale czyta się jak powieść. Jeśli połączycie książkę i grę, satysfakcja gwarantowana!
Mój główny zarzut do wydania od Phalanxów to wycięcie dodatku historycznego. Nie wiem dlaczego to zrobiono, ale uważam to za kompletnie bezmyślną decyzję.
Reasumując, gra oparta na ciekawej i dynamicznej mechanice. Można się w niej zakochać, szczególnie przy znajomości okresu historycznego.