gry planszowe strategiczne > Ankh (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Ankh (edycja polska)

Ankh (edycja polska)

Wciel się w jednego z pięciu egipskich bogów i poprowadź oddaną sobie armię do ostatecznego panowania w kraju nad Nilem!

cena:

362.90 PLN
dostępność: u dostawcy
wysyłamy w: 3-5 dni

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 5
wiek: od 14 lat
czas gry: ok. 90 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2022)
nr katalogowy: ANKH
projektant: Eric M. Lang

wersja językowa: polska

pasujące koszulki: chimera (35 szt.) tarot (11 szt.)

Opis


Niegdyś w Egipcie panowało wielu bogów. Ale te czasy minęły. Chwały nie może starczyć dla wszystkich. Postacie tych, których imiona są wypowiadane rzadko, karleją i popadają w zapomnienie. W egipskim panteonie pozostali już tylko nieliczni. To oni staną do walki o władzę nad rzeszami dusz.

Ankh: Bogowie Egiptu to zaawansowana, strategiczna gra planszowa autorstwa genialnego Erica M. Langa (Cthulhu: Death May Die, Blodboorne), stanowiąca zamknięcie jego antycznej trylogii, do której należą także Blood Rage i Rising Sun. Po wikińskiej Skandynawii i feudalnej Japonii przychodzi czas na starożytny Egipt!

Wciel się w jednego z pięciu egipskich bogów i poprowadź oddaną sobie armię do ostatecznego panowania w kraju nad Nilem. Rozwijaj swoją postać, pozyskuj cennych sojuszników i walcz o kolejnych wyznawców. Tylko oni mogą zapewnić ci przetrwanie i uczynić twoje imię nieśmiertelnym. Kiedy bitewny kurz opadnie, w Egipcie będzie się pamiętać tylko o jednym bogu.

Czy będziesz nim ty?



Atuty:

Rozbudowana strategiczna gra genialnego Erica Langa (Bloodborne, Cthulhu: Death May Die) i zamknięcie jego antycznej trylogii (Blood Rage, Rising Sun);
Proste zasady współgrające z dynamiczną, asymetryczną rozgrywką;
Aż 80 doskonale wykonanych figurek, oddających realia egipskiej mitologii.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-09-29 Bardzo polecam :) autor: banachow

Ankh: Bogowie Egiptu, to to kolejna po Blood Rage i Rising Sun, gra Erica Langa w której w świecie mitologicznych bóstw i stworów będziemy zmagać się z oponentami o dominację. Gra, jak i wcześniejsze z mitologicznej trylogii, wykorzystuje mechanikę area control. Robi to jednak w bardzo innowacyjny sposób, ponieważ nasze jednostki sytuujemy nie tylko w regionie, o kontrolę którego walczymy, ale jednostki rozmieszczamy na siatce heksagonalnej. Kluczowe jest nie tylko umieszczenie jednostek w regionie, ale też ich pozycjonowanie - to czy sąsiaduje z innymi jednostkami, monumentami, oraz zajmowanie różnych rodzajów terenów. Otwiera to duże możliwości blokowania przeciwników, oraz sprawia że na mapie robi się ciasno nawet w rozgrywce 2-osobowej.
Naszymi poczynaniami sterujemy przez bardzo prosty system wyboru akcji. Jest zaprojektowany w taki sposób, że decyzja o wyborze akcji nie ogranicza się do tego co chcemy zrobić, ale musimy uwzględnić również jakie możliwości otworzymy przeciwnikom.
System walki również należy do bardzo eleganckich. Polega na zliczaniu siły jednostek w regionie i zagraniu w ukryciu karty z talii. Talie wszystkich graczy są identyczne, dlatego wiemy jakie karty może zagrać przeciwnik i na tej podstawie musimy podejmować decyzję. Jest miejsce na blef i podpuszczanie przeciwników.
Do tego dochodzi bardzo ciekawy system podziału regionów, który może odwracać sytuację na planszy. Warto wspomnieć również o asymetrycznych umiejętnościach bogów i dodatkowej asymetrii budowanej w trakcie rozgrywki. Kontrowersyjna jest mechanika łączenia graczy, którzy zdobyli najmniej punktów w jednego awatara po ok. 70% partii.
Gra ma charakter bardzo szachowy i niekoniecznie musi wzbudzać wielkie emocje przez dużą część czasu rozgrywki. Cechuje ją również brak losowości.
Na koniec - gra ma FENOMENALNE wykonanie. Figurki egipskich bogów to majstersztyk, a podobnie prezentują się ich armię i wspomagający je strażnicy. Planszetki i żetony, nieco odstają poziomem, ale figurki rozbijają bank ;)
Bardzo polecam :)