gry planszowe strategiczne > Pax Pamir (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Pax Pamir (edycja polska)

Pax Pamir (edycja polska)

Strategiczna gra rozgrywająca się w Afganistanie w latach w XIX wieku

cena:

389.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 5
wiek: od 13 lat
czas gry: od 45 do 120 min.

wydawca: Galakta (2021)
nr katalogowy: PL-WGG101
projektant: Cole Wehrle

wersja językowa: polska

pasujące koszulki: standard ccg (142 szt.)

Opis


W grze Pax Pamir gracze wcielają się w role dziewiętnastowiecznych afgańskich przywódców, którzy usiłują ustanowić nowy porządek po upadku dynastii Durrani. Zachodni historycy często nazywają ten okres „Wielką grą” ze względu na rolę, jaką odegrali Europejczycy, którzy próbowali wykorzystać Azję Środkową jako teatr dla własnej rywalizacji. W tej grze europejskie imperia pokazane są z perspektywy Afgańczyków chcących manipulować farangi (obcokrajowcami) dla własnych celów.

Pax Pamir opiera się na mechanice budowania stołu (tableau builder). Przez większość tur gracze będą kupować karty ze wspólnego rynku, po czym zagrywać je przed sobą w jednym rzędzie zwanym ich dworem. Zagrywanie kart pozwala na dodawanie nowych jednostek na mapę oraz zapewnia dostęp do dodatkowych akcji, które pozwalają na pokrzyżowanie szyków innym graczom i wpłynięcie na przebieg gry. Szczególnie to ostatnie warte jest podkreślenia – choć każdy gracz buduje własny rząd kart, gra oferuje wiele sposobów na wpływanie na siebie nawzajem (bezpośrednio i pośrednio).

Aby przetrwać, gracze muszą stać się częścią jednego z sojuszy. W grze istnieją trzy sojusze, nazwane na cześć ich głównych mecenasów. Dwa z nich (Brytyjczycy i Rosjanie) są wspierane przez europejskie siły. Trzeci sojusz (Afgańczycy) jest popierany przez lokalne grupy, które chcą zakończyć europejskie zaangażowanie w tym regionie.

W czasie gry siła sojuszy będzie oceniana za każdym razem, gdy rozpatrywana będzie specjalna karta wydarzenia „Sprawdzenie dominacji”. Jeśli podczas takiego sprawdzenia któryś z sojuszy posiada znaczną przewagę, gracze lojalni danemu sojuszowi otrzymają punkty zwycięstwa w oparciu o ich wpływy w danym sojuszu. Jednak jeśli podczas sprawdzania dominacji Afganistan będzie podzielony pomiędzy różne siły, zamiast tego gracze zdobędą punkty w oparciu o ich osobiste wpływy.

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-06-29 Wspaniała gra dla zaawansowanych graczy autor: Ashtron

Pax Pamir ma bardzo prosty trzon zasad. Opiera się na pozyskiwaniu i zagrywaniu kart, co wpływa na sytuację na planszy. Ze względu na dość dużą ilość drobnych zasad jest grą zaawansowaną, skierowaną dla bardziej doświadczonych graczy. Po kilku rozgrywkach zasady są jednak jasne i zaglądanie do instrukcji, która jest zrozumiała i dobrze zredagowana, staje się zbędne. Mam za sobą gry we dwie i trzy osoby, a także partie solo. W każdym z tych wariantów bawiłem się przy grze świetnie. Tryb dla jednego gracza oparty jest na kartach wirtualnego gracza - Wahan. Jest wymagający, a wygrana daje nie mniej satysfakcji, niż przy grze z innymi graczami. Gra jest bardzo regrywalna, ponieważ w pojedynczej rozgrywce wykorzystuje się ok. połowy wszystkich kart wybieranych losowo. Do tego styl gry i strategia innych wymusza różne podejście za każdym razem. Wykonanie elementów gry jest ponadprzeciętne. Karty, piony i tekstylna plansza sprawiają poczucie ekskluzywności i obcowania z grą z półki premium. Wszystkie elementy mają swoje miejsce w dobrze zaprojektowanym, funkcjonalnym insercie. Jedynym elementem, który postanowiłem ulepszyć były monety, które w wersji metalowej prezentują się rewelacyjnie. Grę polecam wszystkim lubiącym inteligentną, negatywną interakcję oraz strategiczne planowanie.