gry planszowe strategiczne > Wojna Szeptów
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Wojna Szeptów

Wojna Szeptów

Pokieruj sekretnym stowarzyszeniem w bitwie pięciu mocarstw

cena:

204.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 30 do 60 min.

wydawca: Galakta (2021)
nr katalogowy: PL- STG1804

wersja językowa: polska

pasujące koszulki: standard ccg (40 szt.)

Opis w serwisie BGG

Opis


Wojenna zawierucha nigdy nie ustaje, gdy pięć potężnych imperiów walczy o dominację nad światem. Zastępy ich wojsk przemierzają niezliczone, przesiąknięte krwią pobojowiska w nieustającym marszu ku chwale. Postrzępione sztandary łopoczą na wietrze w niemym manifeście potęgi każdego z mocarstw. Zaciekłość Niedźwiedzia. Duma Lwa. Wytrzymałość Konia. Dalekowzroczność Orła. Siła Słonia. Gdy nadejdzie świt, świat zmieni się na zawsze i tylko jedno imperium będzie władać wszystkimi pozostałymi… Ale to pośród cieni kryją się prawdziwe siły… Wąż, Pająk, Kruk i Szczur. To nie konflikt wielkich mocarstw, o którego wyniku zadecyduje potęga na polach bitew. To rozstrzygana w dworskich zakamarkach wojna, w której placem boju jest zawiła sieć intryg, a orężem są kłamstwa i spryt.

Wojna Szeptów to oparta na strategicznym działaniu, ukrytych celach i zmiennej lojalności rywalizacyjna gra planszowa dla od 2 do 4 graczy. Pięć potężnych imperiów toczy wojnę o władzę nad światem, jednak gracze nie wcielą się we władcę żadnego z nich. Zamiast tego poprowadzą jedną z tajnych organizacji stawiających na zwycięzcę, manipulując tokiem działań wojennych.

Zawartość gry:

Plansza główna – 4 plansze gracza – 40 kart imperiów – 20 żetonów lojalności – 36 żetonów agentów – 100 znaczników oddziałów – 1 instrukcja

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2023-05-13 Podchody i manipulacje z niskim progiem wejścia autor: esstier

Wojna Szeptów, jak wskazuje napis na pudełku, to gra w której nie toczymy otwartej i prostolinijnej walki na mapie. Nie prowadzimy do boju swoich jednostek płacząc rzewnymi łzami, gdy przeciwnik nam anihiluje biednych piechurów. Nic z tego, bo może właśnie o to nam chodziło, by wysłać tych głupców do samobójczej misji.

Tak, to jest właśnie sedno tej gry - czysta polityka i zakulisowe manewry. Gdyby wydane została sto lat wcześniej, może pokazałby Beckowi i innym polskim przywódcą, że w polityce nie można kierować się tylko honorem i wierzyć wszystkim na słowo. Nie, bo polityka to właśnie wzajemnie podkładanie sobie świni by na koniec wyjść na swoje.

W grze 5 mocarstw rywalizuje ze sobą na arenie wojennej, a naszym zadaniem jest odpowiednio je pokierować. Przed rozgrywką rozdzielamy losowo żetony przychylności mocarstw na naszej planszy frakcji, co w tajemnicy przed innymi graczami wskaże nam które państwo/państwa będą dla nas najlepiej punktujące na koniec rozgrywki. Ciekawy jest mechanizm wyboru - planowania akcji, gdzie jednym swoim, dobrze ustawionym agentem możemy wykonać więcej niż jedną akcje w danym kraju. Do tego pamiętać trzeba, że nie wszyscy nasi agenci wrócą do domu z zagranicznych wojaży, więc wybór akcji na teraz, będzie miał też konsekwencje w przyszłości. Sporo w samej rozgrywce mogą też namieszać karty mocarstw, które możemy w trakcie gry zdobywać. Można też, co jest kolejnym duży plusem po każdej rundzie zamienić miejscami dwa żetony mocarstw na naszej planszy gracza, co z jednej strony pokazuje przeciwnikowi za co będziemy punktować (trzeba wtedy je odsłonić), ale za to umożliwia nam zmianę stron, szczególnie gdy jest nam z jednym państwem mocno nie po drodze ( np. gdy pozostali gracze masakrują je niemiłosiernie i my w sumie też byśmy chcieli się nad nim poznęcać)

Wbrew pozorom gra ma bardzo przystępne reguły, czas rozgrywki też nie jest zbyt długi i raczej nie jest zbyt zależny od ilości graczy (niezależnie od tego ile osób gra, akcji w rozgrywce wykonamy tyle samo) W moich trzy-osobowych rozgrywkach końcowa punktacja była za każdym razem zbliżona i o zwycięstwie lub porażce decydowały detale, co przynajmniej dla mnie jest kolejnym plusem gry.

Jeżeli szukasz gry w którą da się szybko wytłumaczyć i sprawnie zagrać, nie przywiązujesz się do jednej frakcji i szukasz czysto bitewnej gry (nie ma tu budowania miast czy rozwoju państw) to z czystym sumieniem polecam Ci Wojnę Szeptów
dodano: 2022-12-03 Gra dziejąca się w świecie Westeros! autor: Dariusz Góralski

Znakomita gra, w której gracz jako jeden z członków Rady steruje rodami i ich państwami tak by zdobyć jak najwięcej punktów. Punkty są niejawne i za każde państwo każdy gracz dostaje losowo przydzieloną wartość. Inni gracze nie wiedzą kto co obstawia, a którego państwa upadku oczekuje.
Tworzy to niebywałą sieć intryg.
Z uwagi na prawdopodobny brak licencji gra wyraźnie nawiązuje do świata Westeros (czerwoni to Lannisterowie, a ich karty są mocne w starciach, niebiescy to Starkowie itd.). Brak licencji spowodował, że grafiki są aluzyjne, ale jednocześnie nie do końca satysfakcjonujące, a czasami zbyt mdławe.
Nie przeszkadza to grze, która jest wyciskaczem potu. Uwaga - można stracić znajomych. :-D
dodano: 2021-08-23 autor: Nuctermeron

Fenomenalna gra. Połączenie area control, gry blefu oraz gry wojennej. Co jest intrygującego w Wojnie szeptów jeśli chodzi o ten gatunki?
1. Nie zawsze nam zależy żeby imperium ktore radzi sobie dobrze, radziło sobie tak samo do końca gry
2. Musimy prowadzić silną gre nad stołem, bez większej interakcji. Wpuścimy wroga w maliny udając że nie obchodzi nas imperium które może być później czarnym koniem, a może inaczej, postawimy wszystko na jedną karte i będziemy pompować 2 potężne imperia?
3. Gra wojenna w której nie prowadzimy wojsk a szepczemy do ucha generałom pięciu imperiów

Gra ma niesamowity klimat bez dużego uniwersum, ponadto mechanika jest na tyle inowacyjna, że gra nigdy nie będzie wyglądać tak samo. Wydana również całkiem ładnie, ale jedynym mankamentem jest fakt że cena jest za dużo w stosunku do tego co jest w pudełku, dosłownie wieje w nim pustkom, a insert jest zaprojektowany choćby do innej gry. Na sam koniec jednak ze szczerego serca 9/10