GRY STRATEGICZNE
Grand Dames of Small World
Mini dodatek do Small World
cena:
38.00 PLNwysyłamy w: niedostępny
Podstawowe informacje:
wydawca: Days of Wonder
projektant: Philippe Keyaerts
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis
W Grand Dames of Small World możemy wcielić się 3 nowe rasy: Cyganki (Gypsies), Kapłanki (Prestesses) i eteryczne Białe Damy (Whte Ladies). Dodatek wprowadza też 2 nowe umiejętności: Pokojowe (Peace-loving) i Historyczki (Historian). Zawartość pudełka: 3 nowe rasy i ich znaczniki2 nowe cechy1 pusty żeton cechy
Recenzje naszych klientów:
zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną
dodano: 2015-03-04
Panie wchodzą do gry
autor:
Corqan
Grand Dames of Small World jest kolejnym dodatkiem wprowadzającym nowe rasy i umiejętności. Tym razem dostaniemy: Priestesses - które gdy wymierają zbierają po jednej z jednostek z każdego ze zdobytych pól i tworzą z nich pojedynczy stos na jednym polu, przy podliczaniu punktów dostają monetę za każdą jednostkę. Jest bo ciekawa umiejętność, ma jednak wadę np. smok może bez problemu zniszczyć wszystkie nasz kapłanki. Gypsies - które po każdej turze przenoszą się w inne miejsce, a za każde porzucone dostają dodatkową monetę. Rasa ta bardzo dobrze współgra np. ze zdolnością Barricade. Ostatnią rasą są White Ladies - które po wymarciu nie mogą być podbite. Umiejętność ta jest fantastyczna jednak jest pewien problem, jednostek jest bardzo mało bo tylko 2.
Dostajemy również dwie dodatkowe umiejętności: Peace-Loving - dzięki któremu dostajemy 3 złota za niezatakowanie żadnej aktywnej rasy (można atakować rasy wymarłe i nie traci się bonusu) oraz Historian - która daje nam punkty za rasy które wymierają lub są już wymarłe.
Ogólnie jest to bardzo ciekawy dodatek, który wprowadza jeszcze większą różnorodność do tej wspaniałej gry. Nie jest to moje ulubione rozszerzenie ale uważam że jeśli lubisz Small World to warto go posiadać.





Grand Dames of Small World jest kolejnym dodatkiem wprowadzającym nowe rasy i umiejętności. Tym razem dostaniemy: Priestesses - które gdy wymierają zbierają po jednej z jednostek z każdego ze zdobytych pól i tworzą z nich pojedynczy stos na jednym polu, przy podliczaniu punktów dostają monetę za każdą jednostkę. Jest bo ciekawa umiejętność, ma jednak wadę np. smok może bez problemu zniszczyć wszystkie nasz kapłanki. Gypsies - które po każdej turze przenoszą się w inne miejsce, a za każde porzucone dostają dodatkową monetę. Rasa ta bardzo dobrze współgra np. ze zdolnością Barricade. Ostatnią rasą są White Ladies - które po wymarciu nie mogą być podbite. Umiejętność ta jest fantastyczna jednak jest pewien problem, jednostek jest bardzo mało bo tylko 2.
Dostajemy również dwie dodatkowe umiejętności: Peace-Loving - dzięki któremu dostajemy 3 złota za niezatakowanie żadnej aktywnej rasy (można atakować rasy wymarłe i nie traci się bonusu) oraz Historian - która daje nam punkty za rasy które wymierają lub są już wymarłe.
Ogólnie jest to bardzo ciekawy dodatek, który wprowadza jeszcze większą różnorodność do tej wspaniałej gry. Nie jest to moje ulubione rozszerzenie ale uważam że jeśli lubisz Small World to warto go posiadać.
dodano: 2014-11-25
dla każdego
autor:
Krzysztof Rudnicki
Small World - Grand Dames - jest jednym z mini dodatków. Najważniejsze - dostajemy kilka nowych ras i cech, co daje nam większe zróżnicowanie w czasie wyboru ras. Kupiłem kilka mini dodatków jednocześnie, wszystko idealnie mieści się w pudełka.





Small World - Grand Dames - jest jednym z mini dodatków. Najważniejsze - dostajemy kilka nowych ras i cech, co daje nam większe zróżnicowanie w czasie wyboru ras. Kupiłem kilka mini dodatków jednocześnie, wszystko idealnie mieści się w pudełka.
dodano: 2013-04-02
Zakochałem się w kapłankach, problem w tym że mam konkurenta
autor:
pawelacb
Ostatni z dodatków zawierających cechy specjalne i nowe rasy. Oczywiście jak pozostałe dodatki jest niemalże wymagany do gry, no może nie wymagany ale bardzo, bardzo polecany. Zacznijmy od cech specjalnych, mamy tu Historyczne i Pokojowe. Historyczne z braku laku mogą być, nie dają wiele ale w odpowiednim etapie gry mogą kilka punktów ZW przynieść. Niestety granie tą cechą na początku gry nie ma sensu, wiele zależy od układu na planszy i dobrego wyczucia momentu. Co do Pokojowych to jest to świetna cecha, szczególnie jak na planszy jest dużo wymierających ras. Co do samych ras to jest pięknie. Może nie do końca grywalnie ale pięknie bez dwóch zdań. Biały damy to słaba rasa, nie wiem do końca kiedy można ją sensownie zastosować, chyba tylko w przypadku kiedy są połączone z jedną z najlepszych cech "were" i jest parzysta tura. W takim przypadku zajmujemy te 5 czy 6 pól i jak utrzymamy białe damy do naszej następnej tury to mamy fajną rasę wymierającą. Cyganki są śliczne ale ich cecha specjalna i sposób w jaki się nimi gra nie zawsze się sprawdza. Jeżeli dobrze się wymrze i na planszy pozostaje nam masa pionków naszej wymierającej rasy to cyganki są idealną kolejną rasą, jeżeli są brane jako pierwsze to nie zawsze się to opłaca. Ostatnia i najpiękniejsza rasa to Kapłanki, są śliczne, bajeczne wręcz. Jestem w nich niemal zakochany, niestety jak wspomniałem mam konkurenta. Mój 7-letni synek jest nimi równie zauroczony i zazwyczaj to on ma szczęście wybrać je jako pierwszy. Po za ich niezwykłą urodą, kapłanki mają też super cechę jaką jest ułożenie wieży w czasie wymierania, jeżeli na planszy nie ma smoka to są praktycznie nietykalne. Podsumowując, dodatek nie bez małych wad. Dałbym ocenę 4 ale Kapłanki oceniam na 6 w związku z tym średnia ocen to 5. Polecam





Ostatni z dodatków zawierających cechy specjalne i nowe rasy. Oczywiście jak pozostałe dodatki jest niemalże wymagany do gry, no może nie wymagany ale bardzo, bardzo polecany. Zacznijmy od cech specjalnych, mamy tu Historyczne i Pokojowe. Historyczne z braku laku mogą być, nie dają wiele ale w odpowiednim etapie gry mogą kilka punktów ZW przynieść. Niestety granie tą cechą na początku gry nie ma sensu, wiele zależy od układu na planszy i dobrego wyczucia momentu. Co do Pokojowych to jest to świetna cecha, szczególnie jak na planszy jest dużo wymierających ras. Co do samych ras to jest pięknie. Może nie do końca grywalnie ale pięknie bez dwóch zdań. Biały damy to słaba rasa, nie wiem do końca kiedy można ją sensownie zastosować, chyba tylko w przypadku kiedy są połączone z jedną z najlepszych cech "were" i jest parzysta tura. W takim przypadku zajmujemy te 5 czy 6 pól i jak utrzymamy białe damy do naszej następnej tury to mamy fajną rasę wymierającą. Cyganki są śliczne ale ich cecha specjalna i sposób w jaki się nimi gra nie zawsze się sprawdza. Jeżeli dobrze się wymrze i na planszy pozostaje nam masa pionków naszej wymierającej rasy to cyganki są idealną kolejną rasą, jeżeli są brane jako pierwsze to nie zawsze się to opłaca. Ostatnia i najpiękniejsza rasa to Kapłanki, są śliczne, bajeczne wręcz. Jestem w nich niemal zakochany, niestety jak wspomniałem mam konkurenta. Mój 7-letni synek jest nimi równie zauroczony i zazwyczaj to on ma szczęście wybrać je jako pierwszy. Po za ich niezwykłą urodą, kapłanki mają też super cechę jaką jest ułożenie wieży w czasie wymierania, jeżeli na planszy nie ma smoka to są praktycznie nietykalne. Podsumowując, dodatek nie bez małych wad. Dałbym ocenę 4 ale Kapłanki oceniam na 6 w związku z tym średnia ocen to 5. Polecam
dodano: 2010-11-30
Must have
autor:
lb_lb
Kolejny dodatek do small world który trzeba posiadać, dzięki niemu gra nabiera nowych kolorów. Możliwości dodatkowych ras i zdolności zmienia grę i to dość mocno. Oczywiście cena jest przesadzona, ale i tak trzeba kupić ten dodatek





Kolejny dodatek do small world który trzeba posiadać, dzięki niemu gra nabiera nowych kolorów. Możliwości dodatkowych ras i zdolności zmienia grę i to dość mocno. Oczywiście cena jest przesadzona, ale i tak trzeba kupić ten dodatek
Posiadam kilka dodatków do Small World i każdy z nich jest świetny. Niby tylko kilka ras i mocy, ale wprowadza to do gry wiele dodatkowych kombinacji, które nie przestają zaskakiwać, nawet po wielu grach. Jeśli ktoś tak jak ja lubi różnorodność i Small World to moim zdaniem dodatek prawie że wymagany.