gry planszowe strategiczne > Gloomhaven Szczęki Lwa
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Gloomhaven Szczęki Lwa

Gloomhaven Szczęki Lwa

Samodzielna gra w świecie Gloomhaven!

cena:

269.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 30 do 120 min.

wydawca: Albi (2021)
projektant: Isaac Childres

wersja językowa: polska

pasujące koszulki: mini euro (371 szt.) standard ccg (166 szt.)

Opis


Gloomhaven: Szczęki Lwa to w pełni kooperacyjna gra przygodowo-strategiczna. Jest osadzona w unikalnym świecie fantasy, w którym gracze wcielą się w najemników, zwanych Szczękami Lwa. Przechodząc kolejne scenariusze, tworzące kampanie, będą zmagać się ze zautomatyzowanymi wrogami zagrywając karty. Nowa, uproszczona forma najlepszej gry świata, pozwalająca na szybszą, bardziej dynamiczną rozgrywkę!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-01-29 Prawdopodobnie najlepszy taktyczny dungeon crawler obecnie na ry autor: ashur

Spoglądając z perspektywy oryginalnego Gloomhaven, "Szczęki Lwa" sprawują się świetnie jako swego rodzaju wstęp do mechaniki
zawartej w dużej wersji gry z pewnymi uproszczeniami.

Zaraz po otwarciu pudełka czeka nas informacja aby skupić się instrukcji wprowadzającej która prowadzi nas za rękę krok po kroku w jaki sposób
gra się rozgrywa. Taka forma ma miejsce przez pierwsze 5 scenariuszy dzięki czemu po ich przejściu mamy pełną wizję rozgrywki na
przyszłe sesje. Dodatkowo w przypadku zagwostki zasad mamy pełne kompedium z poszczególnymi zasadami lub opisem elementów w alfabetycznym szeregu.

Z mojego punktu widzenia najlepsze rozwiązanie to księga scenariuszy która zawiera już plansze wraz z rozmieszczeniem przeciwników i tekstem dzięki czemu zaoszczędzamy ogromną ilość czasu na rozlożenie i przygotowanie do rozgrywki. Poza tym, wszystkie drobne element (pułapki, żetony życia) są w gotowej wyprasce co zapewnia łatwy dostęp. Do tego wydawca zawarł w opakowaniu określoną ilość koszulek tak aby można było rozdzielić wszystkie żetony potworów.

Odnosząc się jesze raz do dużego Gloomhaven ilość mechanik pozostaje niemal taka sama, natomiast nie ma aż tyle stanów postaci, dzięki czemu możemy się skupić na rozgrywce a nie na analizowaniu. Zasady w pewnych kwestiach są też uproszczone, przykładowo zasięg widzenia, lub skakanie. Nie ma tu również pewnych ulepszeń dla postaci, dzięki czemu czas spędzony między scenariuszami jest krótszy.

Każda sesja to swego rodzaju łamigłówka która wymaga optymalizacji użycia kart postaci, tak aby się nie wyczerpały za szybko, stąd dla kogoś kto lubie niebanalne tytuły "Szczęki Lwa" sprawdzą się świetnie.

Jako, że jest to gra typu legacy w trakcie rozgrywki będziemy naklejać naklejki na mape przygód odblokowując kolejne scenariusze lub przekreślać już istniejące - wymaga to od nas 2 przejść całej gry, aby "zwiedzić" każdy zakątek. Dodatkowo każda postać ma do odblokowania pewien sekret na późniejszym poziomie.

Większość tekstu do tej pory to same zalety, może pare słów o drobnych wadach lub elementach który według mnie są gorsze. Rozwój postaci jest ciekawy, ale uważam, że brakuje tu jeszcze czegoś, nowa umiejętnośc, atut i większa ilość życia to za mało, żeby czuć że nasza postać staje się potężniejsza. Podobna sprawa jest z przedmiotami, nie są one bezużyteczne, ale czuć ich marginalny wpływ na rozgrywkę. Brak tu swego rodzaju epickości i legendarnych przedmiotów rodem z Baldur's Gate (może nadchodzące Frosthaven tu pomoże ;)). Pomimo "prostoty" gra wymaga sporego zarządzania wieloma elementami - umiejętności potwórów, żywioły stany. Jedno pominięcie może mieć duży wpływ na to, czy postać zostanie pokonana lub nie.

Podsumowując, jest to jedna z najlepszych gier na rynku w jakie miałem szanse zagrać, gdybym miał porównać ją do innych gier, to powiedziałbym że to miks gry Descent Druga Edycja oraz Mage Knight, z tym, że Mage Knight jest trudniejszy :).