GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Pax Viking

Pax Viking

Historyczna gra pełna strategii i dyplomacji

cena:

359.90 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 6
wiek: od 12 lat
czas gry: od 60 do 90 min.

wydawca: Ion Game Design (2021)
nr katalogowy: 1424-930

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Pax Viking is a historical strategy game of trade and diplomacy in the 10th century for 1-6 players. The game highlights those Vikings who travelled eastwards, towards the rich trade routes of Persia and around the Black Sea. Skilled opportunists in the matters of silver and axe, these Vikings are ready to wield whichever worked best in any given situation. They shared an adventurous explorer ethos with the westward travelling Vikings, and reached far to the south and east, forming strong alliances, influencing societies, and founding empires along their way.

The areas under Norse control are vast. The administration of power is becoming increasingly complicated. The Viking longships are excellent for travelling both at sea and on rivers. In the western part of Europe, your neighbour Jarls in Denmark and Norway are pillaging the lands. It is wise to be on good terms with these Powerful Allies. You interact with them by travelling to their Posts in the West. But you are also aware of the economic advantages to be gained by having followers in the strong Trade Center of some existing larger cities as well. It is up to you to weave and navigate a successful saga within Pax Viking in order to become the first Swedish monarch!


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-03-15 autor: ckbucu

W Pax Viking wcielamy się w Jarlów, którzy będą eksplorować, walczyć o wpływy oraz podbijać tereny. Jest to bardzo ciekawy temat w grach, ponieważ zwykle znamy gry o Wikingach bardziej przyspawane do tematów wierzeń nordyckich i dosyć przekoloryzowane. Pax Viking jednak przedstawia nam rozgrywkę bardziej historyczną, gra jest bardziej przyziemna - aczkolwiek sami tu tworzymy własne "sagi".
Na początku gry wybieramy jednego z dowódców - każdy z nich ma swoją unikalną umiejętność i obszar startowy na mapie. Mapa obrazuje praktycznie całą Europę i Bliski Wschód. W swojej turze będziemy poruszać się po mapie statkami, kupować i zagrywać karty. Każda z kart jest przypisana do odpowiedniego regionu - tym samym chcąć ją zagrać, musimy posiadać przynajmniej jeden statek w tym regionie. I albo karta ląduje na mapie - jako odkryty obszar albo na naszej planszetce - tu mamy miejsce na karty "pomocników" oraz wierzeń. Karty są zaprojektowane w sprytny sposób - ponieważ są okrągłe i zagrywając je na mapie fajnie wpasowują się w obszar planszy. No i te karty są niezwykle istotne - ponieważ jedną z naszych akcji jest faza "aktywacji" którą możemy wykonać. A każdy obszar ma jakąś swoją unikalną zdolność.
Do tego mamy też karty Wydarzeń, które w ciekawy sposób mogą być rozwiązane - niektóre z nich, muszą przejść przez głosowanie graczy - czy wydarzenie wejdzie w życie.
Poza podstawowymi akcjami - ważne jest pozostawianie żetonów wpływu na odpowiednich kartach - to te żetony pokazują nam, jaki obszar jest pod naszym władaniem oraz czy spełniamy jakiś warunek zwycięstwa. A tych w grze jest cztery - możemy je wylosować lub wybrać spośród kilkunastu - co zapewne wpłynie na regrywalność i różnorodność każdej rozgrywki.
Gra jest też całkiem fajnie wykonana. Poza oryginalnymi - okrągłymi kartami o których wspomniałem, mamy ładne drewienka z "nadrukiem", ładne ilustracje, duża mapę. W momencie, gdy jest dużo jednostek na planszy - trochę tracimy na czytelności - szczególnie gdy jeden obszar okupuje kilka różnych statków - trzeba je przesunąć, aby np. przeczytać efekt aktywacji obszaru.
Gra też jest zrobiona pod kątem rozgrywki wieloosobowej, wiele mechanik (np. negocjacje, gra nad stołem, głosowania) raczej nie będzie się sprawdzało w grze dwuosobowej.