GRY STRATEGICZNE
Small Samurai Empires
Stań na czele swojego klanu i wygraj bitwę
Podstawowe informacje:
liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 13 lat
czas gry: od 45 do 90 min.
wydawca: Archona Games (2020)
nr katalogowy: ARQ030
projektant: Milan Tasevski
wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska
Opis w serwisie BGG
Opis
Small Samurai Empires is an action-programming area-control game for 2-4 players, where players are fighting for control of Japan with their armies of Samurai!
A game of Small Samurai Empires is played in 3 Eras, each consisting of 2 rounds. Each round, players will take turns placing order tokens facedown on one of the slots available in the 4 regions of Japan. When all players have placed their tokens and filled all the token slots, they will be revealed and resolved one by one by the owner of the token. These order tokens will enable the players to recruit mighty Samurai armies, move their armies to conquer provinces, build castles to defend and maintain control of their provinces and do other meaningful actions.
At the end of each of the three Eras, players will score points depending on the regions they control and their value, which can change during as the game progresses. Finally, the player with the most points at the end of the game is the winner!
Gra skradła nasze serca. Nie spodziewaliśmy się wiele po tym tytule. W końcu co można zawrzeć w małym pudełeczku, w sam raz do spakowania do plecaka. A jednak zaskoczenie było bardzo pozytywne.
Zacznę od plusów:
+ Małe kompaktowe wykonanie
+ Oddany klimat Japonii
+ Głębia zawarta w mechanice gry (programowanie ruchów)
+ Karty przeznaczenia i losowe rozmieszczenie surowców w regionach powoduje brak powtarzalności i stosowanie odmiennej strategii
+ kilka różnych wariantów wnoszących odmianę do gry i odświeżających rozgrywkę
+ Sensowny czas rozgrywki, w naszym przypadku na 3 graczy ok 60 minut
+ Meeple samurajów, żetony świątyń i zamków :-)
Minusy:
- Jakość wykonania mogłaby być lepsza, zdarzają się źle wysztancowane żetony
- Miniaturyzacja ma to do siebie, że cierpi na tym czytelność żetonów
- kiepsko napisana instrukcja, niby dużo przykładów jednak pozostają niedopowiedzenia, szczególnie przy wykładaniu żetonów rozkazów w drugiej rundzie.
- możliwy paraliż decyzyjny
- szkoda, że to nie wersja z KS z drewnianymi żetonami.
- brak karty pomocy dla graczy
Po zapoznaniu się z FAQ-u i zobaczeniem filmu z rozgrywki, wszystko stało się bardziej intuicyjne. Gra naprawdę ma pazur i programowanie ruchów potrafi zdrowo namieszać, szczególnie kiedy nasz przeciwnik swoimi zagraniami psuje nasz misterny plan. Minimalna grupa wiekowa to wg mnie ok. 12 lat. Gra wymaga planowania na przód i mimo prostych reguł, wcale nie jest tak prosto, a przy myślicielach nad stołem potrafi się dłużyć. Z drugiej strony to tylko 3 ery. Przy słabym świetle, można narzekać na czytelność elementów gry. Niemniej polecam. Ciekawy tytuł w kompaktowym wykonaniu.