gry planszowe strategiczne > Dune: Imperium (edycja angielska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Dune: Imperium (edycja angielska)

Dune: Imperium (edycja angielska)

Wpływy, intryga i walka w świecie Diuny

cena:

279.90 PLN
dostępność: na zamówienie
wysyłamy w: ok. 7 - 30 dni

dodaj do koszyka
Produkt na zamówienie: realizacja pod warunkiem dostępności u dostawcy.

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 60 do 120 min.

wydawca: Dire Wolf Digital (2020)
projektant: Paul Dennen

wersja językowa: angielska
instrukcja: angielska

Opis w serwisie BGG

Opis


Dune: Imperium is a game that finds inspiration in elements and characters from the Dune legacy, both the new film from Legendary Pictures and the seminal literary series from Frank Herbert, Brian Herbert, and Kevin J. Anderson.

As a leader of one of the Great Houses of the Landsraad, raise your banner and marshal your forces and spies. War is coming, and at the center of the conflict is Arrakis – Dune, the desert planet.

Dune: Imperium uses deck-building to add a hidden-information angle to traditional worker placement.

You start with a unique leader card, as well as deck identical to those of your opponents. As you acquire cards and build your deck, your choices will define your strengths and weaknesses. Cards allow you to send your Agents to certain spaces on the game board, so how your deck evolves affects your strategy. You might become more powerful militarily, able to deploy more troops than your opponents. Or you might acquire cards that give you an edge with the four political factions represented in the game: the Emperor, the Spacing Guild, the Bene Gesserit, and the Fremen.

Unlike many deck-building games, you don’t play your entire hand in one turn. Instead, you draw a hand of cards at the start of every round and alternate with other players, taking one Agent turn at a time (playing one card to send one of your Agents to the game board). When it’s your turn and you have no more Agents to place, you’ll take a Reveal turn, revealing the rest of your cards, which will provide Persuasion and Swords. Persuasion is used to acquire more cards, and Swords help your troops fight for the current round’s rewards as shown on the revealed Conflict card.

Defeat your rivals in combat, shrewdly navigate the political factions, and acquire precious The Spice Must Flow cards to lead your House to victory!

Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2022-05-14 The spice must flow autor: mbroni

Paul Dennen jest mistrzem jeżeli chodzi o gry oparte o budowanie talii. Twórca niesamowitego Brzdęka i tym razem nie zawiódł. Jednak w przeciwieństwie do wszystkich edycji Brzdęka gra wydaje się być bardziej dedykowana dla graczy zaawansowanych. W grze wybieramy sobie postać która ma "unikalne" umiejętności (niektóre mogą wydawać się lepsze od innych) oraz zestaw kart startowych (wszyscy zaczynają z takim samym zestawem). I od tego momentu wszystko zależy od nas jak będzie wyglądała nasza rozgrywka i jak rozbudujemy nasz "silniczek" talii kart. A możliwości jest dużo, również dzięki łączeniu zagranych kart (np. jeżeli została zagrana karta typu Bene Geserit to dodatkowo otrzymujesz). Sprawia to, że osoby które uwielbiają kombinować i planować swoją strategię doskonale się tutaj odnajdą. Co jest interesujące w tej grze (aczkolwiek możemy już na rynku znaleźć parę podobnych tytułów jak np. Zaginiona Wyspa Arnak) to mechanika budowania talii kart, która została połączona z worker replacement'em. A więc w swojej turze decydujemy gdzie wyślemy naszych agentów na planszy (a nie mamy ich zbyt wielu gdyż zaczynamy tylko z dwoma). Możemy zbierać przyprawę lub wysłać agenta do jednej z czterech frakcji (która oprócz specjalnej akcji daje nam wpływy w tej frakcji - a osiągnięcie określonego pułapu wpływów daje nam dodatkowe bonusy). Na duży plus zasługuje system walk pomiędzy graczami, który jest rozgrywany co turę. Gracze zmagają się na powierzchni planety Arrakis wysyłając swoje oddziały na pole bitwy lub zbierając siły w garnizonie na przyszłe walki. Każda bitwa przynosi jakieś korzyści (im jesteśmy dalej w rozgrywce tym zwycięstwo będzie smakowało lepiej :)). Na duży plus zasługują również karty, mimo że są to grafiki znacznie oparte na filmowej wersji Dune'y to są one naprawdę ładne. Mechaniczne i klimatycznie gra jest rewelacyjna. Mam tylko jedno zastrzeżenie co do planszy mapy. Cóż tutaj grafik się nie popisał, a sama mapa mogłaby być zaprojektowana lepiej pod względem graficznym. Z drugiej strony Arrakis była planetą pustynną z ubogim krajobrazem, więc można tutaj się dopatrywać próby utrzymania klimatu.

Jest to gra must-have dla fanów Dune'y Franka Herberta, ale nie tylko. Klimat jest wszechogarniający (poprzez brak wody, który jest odczuwalny w każdej rozgrywce oraz poprzez przyprawę, która jest jednym z głównych dochodów w grze), a mechanika rozgrywki unikalna. Kupię wszystkie dodatki, które wyjdą do tej gry, bo im więcej kart tym lepiej :)