gry planszowe strategiczne > Aquatica (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Aquatica (edycja polska)

Aquatica (edycja polska)

Wciel się w rolę jednego z Królów Oceanu próbując znaleźć zasoby dla swojego królestwa.

cena:

129.90 PLN

liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 12 lat
czas gry: od 30 do 60 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2020)
projektant: Ivan Tuzovsky

wersja językowa: polska

Opis

Aquatica to gra planszowa dla 1-4 graczy. Każdy z was wciela się w rolę jednego z Królów Oceanu próbując znaleźć zasoby dla swojego królestwa. Waszym celem jest posiadanie największej liczby Punktów Zwycięstwa na koniec gry. Aby je zdobyć, musicie eksplorować, podbijać i kupować Lokacje, werbować nowe Postacie i wypełniać Cele. Gracz z największą liczbą Punktów Zwycięstwa i najlepiej prosperującym królestwem zostanie ogłoszony najwspanialszym władcą wśród Królestw Aquatiki.
Rozgrywka
Gracze wykonują kolejno swoje tury, a podczas nich każdy z graczy musi wykonać 1 akcję Główną. Dodatkowo może wykonać nieograniczoną liczbę akcji Dodatkowych w dowolnej kolejności.
Akcja Główna: podczas swojej tury gracz musi zagrać Postać z ręki i rozpatrzyć jej efekty. Następnie kartę Postaci należy położyć na stosie kart odrzuconych.
Na planszy głównej znajdują się Cele, które są najlepszą metodą do pozyskania wielu Punktów Zwycięstwa. Tor ma 5 pól, na których gracze kładą swoje Manty jeśli wypełniają wypisane na nich Efekty, ale Cele punktowane są malejąco. Innymi słowy, kto pierwszy, ten lepszy – ten, kto spełnia dany cel szybciej, dostaje więcej punktów. Cele można spełniać jedynie za pomocą Wyszkolonych Mant. Gdy jeden z graczy wypełnił wszystkie 4 Cele, gra się kończy (inne możliwości zakończenia gry to brak kart w talii Lokacji lub Postaci Oceanu).
Punkty Zwycięstwa przyznawane są za Postaci, Manty na torach Celu, Lokacje na stosie Punktowania.
Możliwa jest także gra solo według standardowych zasad z drobnymi zmianami. Przy zagrywaniu określonych kart lub przy określonym typie akcji, należy położyć Manty wirtualnego gracza (Manty Ichtianderów) na torze Celu.

Jak to wygląda ?

Recenzje naszych klientów:

nie ma jeszcze żadnej recenzji