gry planszowe strategiczne > Mezo (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Mezo (edycja polska)

Mezo (edycja polska)

Innowacyjna gra area control i dudes on a map dla 2-4 graczy zainspirowana mitologią Majów.

cena:

249.90 224.90 PLN
(najniższa cena z 30 dni: 224.9)
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 2 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 90 do 120 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2020)
projektant: John Clowdus

wersja językowa: polska

Opis


Mezo to innowacyjna gra area control i dudes on a map dla 2-4 graczy zainspirowana mitologią Majów. Będziesz kontrolował potężnego Boga, plemię złożone z jego Wojowników, Szamanów oraz Czempiona. Plemiona te zmierzą się w walce o dominację, będą budować piramidy i składać krwawe ofiary na cześć swoich Bogów. Dzięki unikatowym figurkom Bogów, asymetrycznemu zarządzaniu i rozbudowanym, licznym sposobom osiągnięcia zwycięstwa, jest to niezwykle regrywalna oraz pełna rywalizacji gra.

Przebieg rozgrywki

Gra podzielona jest na 3 epoki, z których każda dzieli się na takie same etapy. W każdej z epok gracze rozpoczynają od Etapu Początku Epoki: odsłonięcia kafla Gniewnego Boga, a także wybrania umiejętności ze swojej planszetki, z której będą mogli korzystać do końca gry. Tych umiejętności jest 9, a kolejne odblokowywane będą w dalszej części gry. Ich wybór i możliwość dobierania w dowolnej kolejności, znacznie wpływa na regrywalność i różnorodność każdej rozgrywki.
W Etapie Plemienia gracze rozmieszczają swoich Czempionów i jednostki w Regionach na mapie. Następnie, w Etapie Bogów, każdy z graczy przywołuje swojego Boga. Następnie używa przypisanej do Boga umiejętności, w jednym z Regionów, z którymi Bóg graniczy.
Największa część rozgrywki toczy się w Etapie Konfliktów. W każdym Regionie dochodzi do przeprowadzenia i rozwiązania Konfliktu. Są także Regiony Błogosławione, w których Konflikty rozpatruje się inaczej. By określić Region z Konfliktem, należy odkryć kafel Konfliktu, a następnie każdy gracz bierze w nim udział, niezależnie od tego, czy posiada w danym Regionie swoje figurki, czy nie.

Etap Konfliktów

Każdy z graczy do rozwiązania Konfliktu wybiera jedną ze swoich kart Boga, a następnie wybiera i rozpatruje przedstawione na niej akcje. Konflikt rozwiązuje się, dzięki określeniu największej Siły w Regionie (mają na nią wpływ Czempioni, Szamani, Glify, Wojownicy i Premie graczy). Następnie przechodzi się do rozwiązywania Konfliktu w kolejnym Regionie – i tak dalej. Gdy gracz nie może lub nie chce wykonywać akcji, może spasować i zyskać w zamian korzyści – wciąż bierze jednak udział w Konflikcie. W tym etapie niektóre jednostki mogą zostać poświęcone Gniewnemu Bogowi. Pozostałe wracają do rezerw graczy.

Gracz o największej Sile otrzymuje nagrodę – wypisaną na kaflu Ołtarza w danym Regionie. Znaczenie ma także to, kto posiada największą liczbę Szamanów i Wojowników w danym regionie, ponieważ dzięki temu aktywuje umiejętności w Nieśmiertelnym Kalendarzu i Heroicznym Kodeksie. Ciekawe jest rozpatrywanie remisów, gdyż o zwycięstwie decyduje ten, kto ma w danym Regionie Czempiona, nawet jeśli nie jest jednym z remisujących graczy.

Etap Końca Epoki

W Etapie Końca Epoki gracze zdobywają punkty za Szamanów i Wojowników umieszczonych w Nieśmiertelnym Kalendarzu i Heroicznym Kodeksie, a także za elementy Piramidy rozmieszczone w Regionach w ramach swoich akcji. Pod koniec gry gracze otrzymują także PZ równe wartości, na której znajduje się ich znacznik Oddania, a także za umiejętności Plemienia.
Sprawdźcie, który z waszych Bogów będzie tryumfował nad resztą panteonu.

Ufundowana w 24 godziny

Ten klimatyczny tytuł od amerykańskiego studia Kolossal Games został sfinansowany na Kickstarterze w 24 godziny. Portal Games wydaje go od razu wraz z rozszerzeniami.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2021-04-22 Area control next generation autor: dewodaa

Mezo jest grą świetną. O ile Blood Rage rozpoczął prawdziwy boom na gry typu "dudes on map" zmiksowanych z grami Euro, o tyle Mezo wynosi to połączenie na prawdziwe wyżyny. To efekt kilkuletniego rozwoju tego nurtu.
Mezo to walka o kontrole w regionach. Nie jakimś tam losowych. W każdym regionie, w każdym z trzech epok. To nie jednorazowa walka, to zmagania w trzech płaszczyznach (najwięcej siły/szamanów/wojowników), za każdym razem. Ehh... no i te twisty, bo Mezo to gra twistów. W każdej epoce jeden region będzie rozpatrywany inaczej. Rozstrzyganie remisów to też twist w porównaniu z innymi tytułami.
Oczywiście Mezo ma też wady. Instrukcja mogłąby być napisana lepiej (ale to akurat wada oryginału, nie wiem na ile polski wydawca mógł coś w tym temacie poprawić). Co do wykonania - proszę nie słuchajcie tych wszystkich polaczków, dla których narzekanie jest istotniejsze niż oddychanie. Jest naprawdę dobrze a figurki bogów robią wrażenie.
Potrafię sobie wyobrazić że na 3-4 osoby się może trochę dłużyć. Ale pierwsze partie w Blood Rage'a też takie były... A potem... gdy za każdym razem dostrzegasz jakiś smaczek czy twist jaki ci ta gra oferuje... sama przyjemność... a jak jeszcze weźmiesz pod uwagę, że jednak każdym bóstwem gra się trochę inaczej... idę po dodatek.