gry planszowe strategiczne > Barrage (edycja polska)
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Barrage (edycja polska)

Barrage (edycja polska)

Zostań prezesem spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp.

cena:

254.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 14 lat
czas gry: od 60 do 120 min.

wydawca: Wydawnictwo Portal (2020)
projektant: Simone Luciani , Tommaso Battista

wersja językowa: polska

Opis


Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.

Barrage to gra wyjątkowa – ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.

Przebieg rozgrywki

Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę Spółki, swojego Dyrektora Wykonawczego i Kontrakt Początkowy – ich cele i umiejętności są asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: Góry, Wzgórza i Równiny. Na każdym obszarze znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje Konstrukcje: Tamy, Kanały i Elektrownie.

Woda to najcenniejszy surowiec w grze – niezakłócona przez Konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując Tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją Kanałami do swoich Elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez Tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości Tamy) oraz przepustowość Kanału prowadzącego do Elektrowni.

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2020-12-03 Świetny tytuł, ale nie dla każdego autor: Bartłomiej Łuciuk

W Barrage wcielamy się w prezesów spółek państwowych, których zadaniem jest wykorzystanie siły wody spływającej z alp, w celu produkcji energii elektrycznej w elektrowniach wodych. A mówiąc bardzije po "eurosucharowemu" , bedziemy wysyłac swoich pracowników w różne rejony plaszny zarządu w celu wykonywania akcji, czyli... klasyczny workerplacement, ale za to jaki dobry!

W trakcie swojej tury, gracz wysyła swoch robotników albo na planszę zarządu, aby tam wykonać jedna z kilku akcji (zdobycie kontraktu, zdobycie dodatkowych maszyn, rozpoczecie produkcji energii, itp), lub na swoją planszetkę w celu zbudowania konstrukcji takich jak tamy, kanały i elektrownie.

I tutaj mamy juz pierwszą wyjątkową rzecz w grze - koło produkcji. Za każdym razem kiedy wznosimy konstrukcję, wybieramy odpowiedni żeton budynku, odliczamy wymagana liczbe narzędzi i wszystko wkładamy w jeden slot na kole produkcji. Od tej pory, żeton i maszyny są zablokowane, do czasu az koło nie zrobi pełnego obrotu. Wymaga to od graczy dobrego zaplanowani sowich inwestycji, bo może się okazać, że zablokowaliśmy sobie większośc maszyn i nie mamy jak się rozwijać.

Same konstrukcje również są bardzo waznym elementem gry, gdyz to gdzie je zbudujemy i w jakim momencie, ma kluczowe znaczenie dla wygranej. Co więcej, możemy korzystać z konstrukcji (nie wszystkich) abudowanych przez graczy (ale musimy za to zaplaćic właścicielowi). daje to dodatkowe możliwości strategicznego rozplanowania swojej produkcyjnej infrastruktury. Nie jest to bez znaczenia, gdyż co turę, spływająca woda będzie zasilać nasze elektrownie i dzięki temu da nam to dodatkowe środki na nowe inwestycje.

Istotne jest również to, że mamy wpływ na to, jak woda będzioe spływała z gór (możemy nawet kontrolować, jak duzo jej będzie).

Nie będę rozpisywał się o reszcie mechanik, gdyz osoby zaznajomione z tego typu grami, załapią raz dwa.

No właśnie, czy gra jest trudna? Zależy pod jakim kątem patrzymy. Same zasady moim zdaniem sa proste. Duzo elementów jest bardzo intuicyjnych i znając mechaniki z innych gier, szybko będziemy wiedzieli o co chodzi.
Natomiast gra sama w sobie, jest bardzo wymagająca. Po pierwsze, liczba naszych pracowników jest ograniczona, więc musimy dobrze rozplanować, gdzie i w jakiej kolejności ich wysyłać do pracy. Po drugie, gra nie wybacza błędów, trzeba grac umiejętnie i patrzeć na poczynania naszych oponentów (no i oczywiście skrzetnie wykorzystywac ich błedy). po trzecie, jest duzo czynników, na które trzeba zwracać uwagę (jakie akcje sa jeszce dostępne, ile mam wolnych maszyn, kto, co i gdzie zbudował, jak w tej turze będzie spływać woda), sprawia to, że gra jest bardzo wyczerpująca, ale jednocześnie tez satysfakcjinująca.

Gra działa dpbrze w dwie osoby, ale zdecydowanie jest za lużno na planszy. Z wielką chęcią zagrałbym w pełnym składzie.

Wystawiam 4 z dużym plusem, bo jednak ilośc wysiłku, który czasem trzeba włozyc w grę, może odstraszyć mniej doświadczonych graczy.