GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Fjorde

Fjorde

Walka dwóch plemion wikingów o wpływy na wybrzeżu.

cena:

67.00 PLN
wysyłamy w: niedostępny

Podstawowe informacje:


liczba graczy: 2
wiek: od 8 lat
czas gry: ok. 20 min.

wydawca: Hans-im-glueck
projektant: Franz-Benno Delonge

wersja językowa: niemiecka
instrukcja: polska

Opis


Między VIII i XI wiekiem Wikingowie sprawiali, że świat wstrzymał oddech. Ciągle wypatrując nowych terenów, uciekali się również do atakowania własnych współplemieńców. W tej grze wodzowie dwóch klanów walczą ze sobą, wykorzystując odpowiednią taktykę, o plony zbierane u brzegów Norwegii. Budują wioski w strategicznych miejscach i wszelkimi sposobami staraja się zagarnąć większą część lądu dla swojego klanu.

Zasady gry

Gra dzieli się na 2 fazy. W pierwszej gracze na przemian losują żetony i budują z nich planszę (podobnie jak to ma miejsce w grze Carcassonne). W tej fazie mogą też postawić swoje farmy (4 na gracza). W tej fazie istotne jest takie budowanie planszy abyśmy w drugiej fazie byli na lepszej pozycji niż przeciwnik. Ważne jest, by farmy stawiać stopniowo, jak kończą się żetony planszy, gdyż złe nimi gospodarowanie może nas postawić z góry na straconej pozycji.

W fazie drugiej gracze używając swoich znaczników starają się zająć jak najwięcej pól i jednocześnie zablokować przeciwnika tak, aby mógł on zająć ich jak najmniej. Ten element przypomina trochę GO, ale jest zdecydowanie szybszy.

Zawartość opakowania

  • 40 heksagonalnych elementów mapy
  • 8 pionków farm, po 4 w każdym kolorze
  • 40 pionków pól, po 20 w każdym kolorze
  • instrukcja

 

 

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2013-08-26 szybkie i lekkie odprężenie dla dwojga autor: glinthor

Gra jest szybka i prosta. Świetnie nadaje się na mały przerywnik pomiędzy innymi cięższymi grami lub w życiu codziennym. Niektórym mechanika może kojarzyć się z grą w kropki.
Podczas rozgrywki obydwaj gracze budują planszę z wylosowanych kafli. Do swojej dyspozycji mamy cztery domki ktore możemy wystawiać na planszę podczas tego etapu, a które to w końcowym etapie staną się punktami strtowymi.
Po wyłożeniu ostatniego kafla gracze przechodzą do etapu zajmowania pól. Poczynając od obszarów przyległych do domków, naprzemiennie zajmują pola stawiając na nich swoje znacznik. Grę wygrywa ta osoba która pozostanie z najmniejszą ilością znaczników.
Dodatkowym atutem gry jest jej kompaktowy rozmiar, pozwalający na łatwe zabranie je w podróż.
Reasumując mamy do czynienia z grą łatwą, szybką i dającą odpocząć.
dodano: 2007-09-05 srednia autor: rafor

słów kilka tytułem wstępu:
jakis czas temu zaczalem kombinowac, ze kupie gre mniej popularna, odkryje cos w stylu Bisona, i bede szczesliwie sie chwalil ze ja znalazlem i rozkoszowal sie rozgrywka

jaka jest
niestety az tak fajnie mi sie nie udalo. gra na 2 graczy, z prostymi zasadami, szybka rozgrywka, czyli cos czego szukalem. jednak z racji dosc prostej mechanice, staje sie dosc nudna i blado wypada np. przy Carcassonne: Zamek. generalnie chodzi o to zeby ustawic pionki na planszy tak, zeby zblokowac przeciwnika a samemu zajac najwieksza czesc planszy. wsio, koniec zasad. cos jak warcaby, a mi przydaloby sie jednak jakies utrudnienie, roznego rodzaju pionki, karty do ciagniecia w trakcie gry, cokolwiek.

podsumowuja, zalety:
- szybka rozgrywka
- na 2 osoby
- mala losowosc
- jednak troche trzeba pomyslec
- ladne wydanie

wady:
- okropnie ciagnace sie losowanie pol, ktore doprowadza mnie do szalu. pola ciagle nie pasuja, pozatym trzeba kontrolowac co chwila cala plansze, bo przeciwnik moze nie zauwazyc ze pole nie pasuje do planszy po naszej stronie, co jest dosc wnerwiajace.
- rozswajaca sie plansza w trakcie rozgrywki
- zbyt proste zasady

Ogólnie mozae byc, ale majac kilka innych gier nie wiem czy do niej wroce