gry planszowe strategiczne > Zona: Sekret Czarnobyla
GRY STRATEGICZNE
logo przedmiotu Zona: Sekret Czarnobyla

Zona: Sekret Czarnobyla

Przeżyj w najniebezpieczniejszej strefie świata

cena:

209.90 189.90 PLN
dostępność: dostępna
wysyłamy w: 24 godziny

dodaj do koszyka

Podstawowe informacje:


liczba graczy: od 1 do 4
wiek: od 18 lat
czas gry: od 120 do 180 min.

wydawca: Rebel.pl (2019)
projektant: Krzysztof Głośnick , Maciej Drewing

wersja językowa: polska

Opis


Przeżyj w najniebezpieczniejszej strefie świata! Wejdź w skórę szperacza zmagającego się z wypaczoną rzeczywistością Zony. Samodzielnie eksploruj czarnobylską strefę wykluczenia w poszukiwaniu drogocennych artefaktów - zagadkowych przedmiotów o niezwykłych właściwościach. Polegaj na swoich umiejętnościach i wyposażeniu, aby sprostać wyzwaniom, które pojawią się na Twojej drodze…

Zona to przygodowa gra planszowa w klimatach survivalu przeznaczona dla 1-4 graczy. Gracze wcielają się w szperaczy - osoby, które wbrew obowiązującemu prawu i zastosowanym środkom prewencyjnym przeniknęły do czarnobylskiej strefy wykluczenia. Choć każdy z nich jest inny, przyświeca im ten sam cel: spełnienie swojego marzenia dzięki mocy legendarnego Źródła.

Zona posiada cechy najlepszych gier przygodowych, a rozgrywkę w nią wyróżnia charakter dynamicznej przygody opartej na decyzjach i podejmowaniu ryzyka oraz pełen mutantów, anomalii i niemal magicznych artefaktów świat.

Wybory, przed którymi staniesz, związane będą z zarządzaniem ekwipunkiem i atrybutami postaci, a podjęte decyzje odbiją się na Twoich czynach, kiedy podczas przemierzania wytyczonego przez siebie szlaku staniesz przed niepowtarzalną szansą lub śmiertelnym zagrożeniem. Korzystaj z okazji i wpływaj na otoczenie innych graczy, aby zyskać przewagę w zuchwałym wyścigu do Sarkofagu elektrowni atomowej!

Właśnie dlatego w Zonie gracze sami opowiadają sobie, niejednokrotnie zaskakujące, opowieści, które za każdym razem będą zupełnie inne.


Zawartość pudełka:

plansza ZONY
plansza targowiska
10 figurek postaci
10 plansz postaci
4 plansze plecaków
207 małych kart
108 dużych kart
56 żetonów mutantów i anomalii
131 pozostałych żetonów

Jak to wygląda ?


Recenzje naszych klientów:


zaloguj się jeżeli chcesz dodać własną



dodano: 2019-11-29 Trudna, ale dobra. autor: Jarosław Więcek

Lubię tematykę Post-Apo więc gdy tylko dowiedziałem się, że ta gra ma się ukazać, postanowiłem ją kupić. Przed premierą pojawiły się jednak mieszane opinie na jej temat, więc zakup stanął na pewien czas pod znakiem zapytania. Mimo wszystko postanowiłem dać jej szanse i nie zawiodłem się, choć jest parę rzeczy do których można się doczepić.

Wykonanie:

Stoi na dobrym poziomie, choć niektóre grafiki na planszy i kartach mogłyby być trochę ostrzejsze i staranniej wykonane. Średnio podoba mi sie użyte na kartach słownictwo, zarówno w nazwach potworów, niektórych przedmiotów, jak i opisów wydarzeń. Niektóre są mało klimatyczne inne zaś dość infantylne. Uważam że można było zrobić to trochę lepiej, ale nie przeszkadza to w rozgrywce.

Mechanika:

W różnych recenzjach czytałem/słyszałem porównania do gier Eldritch Horror i Arkham Horror. W obie grałem sporo i nie za bardzo moge się z tym zgodzić, o ile występuje spore podobieństwo w kwestii użycia kart i żetonów, tak już sama walka, przedmioty, testy rządzą się własnymi prawami. Nie widzę tutaj kalki z tytułów FFG i nie odczułem tego podczas gry.

Rozgrywka:
Grałem tylko w trybie solo więc nie wiem jeszcze jak będzie przedstawiał się tryb wieloosobowy. Póki co nie udało mi się wygrać. Podoba mi sie jednak że nie ma bezsenswnego błądzenia po planszy i zastanawiania się co zrobić dalej. Tu trzeba ostro planować co chce się zrobić na kilka tur do przodu. Zaczynając grę zna się warunki otwarcia Tajnych obiektów, więc od razu warto wybrać który chcemy otworzyc jako pierwszy i spróbować to zrobić. Nastepnie zdobyc tajemnice z drugiego obiektu i skierowac sie do sarkofagu. Planowanie to jedno a adaptacja do warunków to drugie, gdyż co kilka tur zdaża się emisja która całkowicie zmienia układ na planszy. I tak na przykład droga którą sobie zaplanowaliśmy już nie jest bezpieczna, bo są na niej anomalie i potwory do pokonania. Przy planowaniu trzeba tez obserwować kiedy potencjalnie może zdażyć się kolejna emisja. Jeżeli nie będziemy wtedy w pobliżu schronu oberwiemy naprawdę poważnymi obrażeniami. I tak jest przez całą grę. Po prostu trzyma w napięciu. Świetnym pomysłem jest też to że przedmioty się psują, sprawia to ze trzeba za każdym razem kalkulować czy warto użyć czegoś teraz, czy może jeszcze poczekać do lepszej okazji.

Regrywalność:

Każdą postacią gra się inaczej, ma inne poczatkowe przedmioty i zdolność. Jest naprawdę dużo przedmiotów do zdobycia. Trochę się obawiałem dość niewielkich decków spotkań, ale prawda jest taka, że to tylko przeszkadzajki (lub pomagajki) budujące nastrój, a nie cele gry. Nie mam absolutnie problemu z tym że jakieś wydarzenia pojawiają się ponownie w kolejnych grach, bo i tak większość mojej uwagi jest skupiona na przezyciu i znaleznieniu optymalnej drogi.

Podsumowanie:

Gra nie bedzie raczej światowym hitem, ale na pewno znajdzie swoich miłośników. Mi się tytuł bardzo spodobał i chętnie po niego nieraz sięgnę solo jak i chętnie spróbuje zagrać w grupie. Mam nadzieję ze pojawią się z czasem jakieś dodatki, które dodatkowo urozmaicą rozgrywkę.